Skip to main content

Hallo, ik heb een Fritzbox 5530 AON rechtstreeks verbonden via glasvezel. (Ik heb een AON glasvezel aansluiting)

AVM geeft onderstaande aan, waarbij ik dus door stap 1, 2 en 3 gevolgd te hebben een juiste verbinding via glasvezel heb;

 

  1. automatisch start, klik je op "Wizards" en vervolgens op "Configure Internet Connection".

    Afb.: FRITZ!Box-wizards openen

  2. Selecteer in de vervolgkeuzelijst "KPN" en schakel het juiste toegangstype in.
  3. Klik op "Next" en volg de instructies van de wizard.

De FRITZ!Box controleert nu of de internetverbinding tot stand kan worden gebracht. De configuratie is voltooid als de melding "The Internet connection check was successful" wordt weergegeven.

 

Na het profiel van KPN ingesteld te hebben is er een goede verbinding. Echter is er geen internet (zowel bekabeld als via WIFI niet), daarbij geeft AVM ook dit aan;

Belangrijk: Als de controle van de internetverbinding niet is geslaagd, dan is je internettoegang mogelijk nog niet geactiveerd. Neem in dit geval contact op met KPN.

 

Telefonisch kan KPN niet helpen en verwijzen naar dit forum.

 

Mijn vraag;

Kan de internetverbinding geactiveerd worden op mijn Fritzbox en wat moet ik daarvoor doen?

 

Graag hoor ik van iemand. 

 

 

Klopt, patchcover kit over de FTU schuiven en dan het glasvezelkabeltje aansluiten (beide kanten zijn groen en de aansluiting van de FTU ook).


Ik lees graag mee op dit moment heb ik nog glasvezel van Delta.

Dit in gebruik met een 5530 AON zonder een patch-cover of iets dergelijks,

direct op glas.

Nu krijg ik straks KPN en als ik het goed lees heb ik een Patch-Cover nodig? 
Cover

Zover ik weet heb ik op dit moment deze kabel Kabel

Zal dit via deze weg ook werken? Inc met de cover of zie ik iets over het hoofd?

Bvd ;)


Ik lees graag mee op dit moment heb ik nog glasvezel van Delta.

Dit in gebruik met een 5530 AON zonder een patch-cover of iets dergelijks,

direct op glas.

Nu krijg ik straks KPN en als ik het goed lees heb ik een Patch-Cover nodig? 
Cover

Zover ik weet heb ik op dit moment deze kabel Kabel

Zal dit via deze weg ook werken? Inc met de cover of zie ik iets over het hoofd?

Bvd ;)

welke cover EN welke 5530 je nodig hebt hangt af van welk aansluitpunt de KPN aansluit.

Als je een AON aansluiting krijgt heb je de andere cover nodig dan in je link, en zou je kabel vls mij de juiste zijn.

 


Ik lees graag mee op dit moment heb ik nog glasvezel van Delta.

Dit in gebruik met een 5530 AON zonder een patch-cover of iets dergelijks,

direct op glas.

Nu krijg ik straks KPN en als ik het goed lees heb ik een Patch-Cover nodig? 
Cover

Zover ik weet heb ik op dit moment deze kabel Kabel

Zal dit via deze weg ook werken? Inc met de cover of zie ik iets over het hoofd?

Bvd ;)

welke cover EN welke 5530 je nodig hebt hangt af van welk aansluitpunt de KPN aansluit.

Als je een AON aansluiting krijgt heb je de andere cover nodig dan in je link, en zou je kabel vls mij de juiste zijn.

 

Dankje voor uw reactie! 
De 5530 heb ik reeds al in bezit, Dat is geen punt.

Zover ik weet heb ik standaard aansluiting van KPN?

AON? ( Vierkant klein wit kastje ) 


Ik lees graag mee op dit moment heb ik nog glasvezel van Delta.

Dit in gebruik met een 5530 AON zonder een patch-cover of iets dergelijks,

direct op glas.

Nu krijg ik straks KPN en als ik het goed lees heb ik een Patch-Cover nodig? 
Cover

Zover ik weet heb ik op dit moment deze kabel Kabel

Zal dit via deze weg ook werken? Inc met de cover of zie ik iets over het hoofd?

Bvd ;)

welke cover EN welke 5530 je nodig hebt hangt af van welk aansluitpunt de KPN aansluit.

Als je een AON aansluiting krijgt heb je de andere cover nodig dan in je link, en zou je kabel vls mij de juiste zijn.

 

Dankje voor uw reactie! 
De 5530 heb ik reeds al in bezit, Dat is geen punt.

Zover ik weet heb ik standaard aansluiting van KPN?

AON? ( Vierkant klein wit kastje ) 

 

 

Als alleen van provider overstapt en de aansluiting niet verandert zou je zomaar op AON kunnen blijven, dan is vls mij het witte vierkante kastje dat in een van mijn foto's te zien is en heb je alles.

 

Zou je op een andere centrale overgaan omdat je van provider wisselt (ik heb geen idee of dat kan) zou je wellicht XSD-PON kunnen krijgen, en dan heb je een andere SFP nodig voor de 5530


Ik lees graag mee op dit moment heb ik nog glasvezel van Delta.

Dit in gebruik met een 5530 AON zonder een patch-cover of iets dergelijks,

direct op glas.

Nu krijg ik straks KPN en als ik het goed lees heb ik een Patch-Cover nodig? 
Cover

Zover ik weet heb ik op dit moment deze kabel Kabel

Zal dit via deze weg ook werken? Inc met de cover of zie ik iets over het hoofd?

Bvd ;)

welke cover EN welke 5530 je nodig hebt hangt af van welk aansluitpunt de KPN aansluit.

Als je een AON aansluiting krijgt heb je de andere cover nodig dan in je link, en zou je kabel vls mij de juiste zijn.

 

Dankje voor uw reactie! 
De 5530 heb ik reeds al in bezit, Dat is geen punt.

Zover ik weet heb ik standaard aansluiting van KPN?

AON? ( Vierkant klein wit kastje ) 

 

 

Als alleen van provider overstapt en de aansluiting niet verandert zou je zomaar op AON kunnen blijven, dan is vls mij het witte vierkante kastje dat in een van mijn foto's te zien is en heb je alles.

 

Zou je op een andere centrale overgaan omdat je van provider wisselt (ik heb geen idee of dat kan) zou je wellicht XSD-PON kunnen krijgen, en dan heb je een andere SFP nodig voor de 5530

Ik ga van Delta naar KPN , met een totaal andere aansluiting ( kastje ) , momenteel heb ik 2 aansluitingen in huis.

Dus 1 van Delta AON & 1 van KPN , Het kleine witte kastje. 


@Michel den Besten Hi! ,

mag ik vragen hoe je de 5530 hebt aangesloten?

is dit via een Patch-cover gegaan? & Zoja welke? , 

Op dit moment heb ik nog Delta maar over een tijdje KPN. 
Nu bij Delta gebruik ik de Fritzbox direct ook op het FTU.

 

 Alvast bedankt voor uw reactie,

:)


het werkt ook zonder de patch cover, waar uiteindelijk niet de juiste kabel bij zit,

 

Setje van fritzshop female female SP-APC connector gaat aan het glasvezelaansluitpunt (dubbele woordwaarde) SC AGP LC AGP daaraan en aan de 5530.

 

komend weekend eea activeren, anders is het oude huis internet loos

 


het werkt ook zonder de patch cover, waar uiteindelijk niet de juiste kabel bij zit,

 

Setje van fritzshop female female SP-APC connector gaat aan het glasvezelaansluitpunt (dubbele woordwaarde) SC AGP LC AGP daaraan en aan de 5530.

 

komend weekend eea activeren, anders is het oude huis internet loos

 

Tof 🙂 Vandaag van KPN medewerker gehoord dat het waarschijnlijk een PON aansluiting word? & Dat dan mijn mogelijkheid voor de Fritzbox niet gaat werken.

Of ik zie dingen over het hoofd & Dat het toch wel kan werken…. 

 


het werkt ook zonder de patch cover, waar uiteindelijk niet de juiste kabel bij zit,

 

Setje van fritzshop female female SP-APC connector gaat aan het glasvezelaansluitpunt (dubbele woordwaarde) SC AGP LC AGP daaraan en aan de 5530.

 

komend weekend eea activeren, anders is het oude huis internet loos

 

Tof 🙂 Vandaag van KPN medewerker gehoord dat het waarschijnlijk een PON aansluiting word? & Dat dan mijn mogelijkheid voor de Fritzbox niet gaat werken.

Of ik zie dingen over het hoofd & Dat het toch wel kan werken…. 

 

volgens mij heb je dan een andere SFP module nodig en misschien een andere connector/patchcord, dat is al…

de 5530 is in de handel met AON, PON en met XSG PN SFP module, dikke kans dat die los te koop is...maar eerst moet je weten of je PON of XSG PON krijgt/hebt


het werkt ook zonder de patch cover, waar uiteindelijk niet de juiste kabel bij zit,

 

Setje van fritzshop female female SP-APC connector gaat aan het glasvezelaansluitpunt (dubbele woordwaarde) SC AGP LC AGP daaraan en aan de 5530.

 

komend weekend eea activeren, anders is het oude huis internet loos

 

Tof 🙂 Vandaag van KPN medewerker gehoord dat het waarschijnlijk een PON aansluiting word? & Dat dan mijn mogelijkheid voor de Fritzbox niet gaat werken.

Of ik zie dingen over het hoofd & Dat het toch wel kan werken…. 

 

volgens mij heb je dan een andere SFP module nodig en misschien een andere connector/patchcord, dat is al…

de 5530 is in de handel met AON, PON en met XSG PN SFP module, dikke kans dat die los te koop is...maar eerst moet je weten of je PON of XSG PON krijgt/hebt

De module zal hier vast voor te koop zijn. 
Maar zal dan denk ik teveel kosten voor wat ik er aan uit wil geven.

Bedankt voor uw reactie’s 👍🏻


Hoi,

 

Ik heb de 5530 ook werkend gekregen op mijn KPN glasverbinding alleen heb een klapperende verbinding en behaal niet mij volledige snelheid.  Wat heb je voor instellingen hier ingevoerd?

 


Hoi,

 

Ik heb de 5530 ook werkend gekregen op mijn KPN glasverbinding alleen heb een klapperende verbinding en behaal niet mij volledige snelheid.  Wat heb je voor instellingen hier ingevoerd?

 

Heb je een AON, PON of XGS-PON verbinding? Deze instellingen zijn namelijk niet van toepassing bij AON. 


Hoi,

 

Ik heb de 5530 ook werkend gekregen op mijn KPN glasverbinding alleen heb een klapperende verbinding en behaal niet mij volledige snelheid.  Wat heb je voor instellingen hier ingevoerd?

 

Heb je een AON, PON of XGS-PON verbinding? Deze instellingen zijn namelijk niet van toepassing bij AON. 

 

Ik heb een AON verbinding. Ik heb de Fritzbox geupdate naar 7.30 firmware daarna een volledige reset gegeven en daarna was dit niet meer aanwezig. Heb nog wel een klapperende verbinding. Zie ik een instelling over het hoofd?

 

 


@Michel den Besten en @Zeeuwse  hebben jullie inmiddels stabiel internet? 
 

heb mn 5530 met glasvezel aangesloten met Patchcover alleen krijg wisselende snelheden.

ben benieuwd hoe dat bij jullie zit 


@Michel den Besten en @Zeeuwse  hebben jullie inmiddels stabiel internet? 
 

heb mn 5530 met glasvezel aangesloten met Patchcover alleen krijg wisselende snelheden.

ben benieuwd hoe dat bij jullie zit 

Hi!

Ik heb blijkbaar toch een PON aansluiting, & Een 5530AON. 
Ik heb het opgeven en de box12 in combinatie met m’n Orbi setje aangesloten.

 

Succes! 


@Michel den Besten en @Zeeuwse  hebben jullie inmiddels stabiel internet? 
 

heb mn 5530 met glasvezel aangesloten met Patchcover alleen krijg wisselende snelheden.

ben benieuwd hoe dat bij jullie zit 

Hi!

Ik heb blijkbaar toch een PON aansluiting, & Een 5530AON. 
Ik heb het opgeven en de box12 in combinatie met m’n Orbi setje aangesloten.

 

Succes! 


thanks voor je reactie! Denk dat ik ook op het punt sta om dat te gaan doen 😥


Vreemd, hier werkt het al een jaar stabiel.


Momenteel gebruik ik FRITZ!OS: 7.39-102667 BETA, maar met eerdere versies was het ook uitstekend.

 


Echt vreemd dat het bij jou gewoon werkt. Heb net alles teruggestuurd echt alles getest denk dat de fritzbox of Glas SFP defect was. Als ik de fritz met UTP aansloot werkte alles wel goed maar met Glas echt heel erg wisselende snelheden. Soms maar een kwart snelheid van mn verbinding 200/200. TV viel dan ook regelmatig uit. 
 

Geniet er lekker van en dank voor het laten weten. Misschien dat ik over een jaar nog eens een poging waag. Heb mn experiabox weer aangesloten.