Skip to main content

Wat een drama !

Al dagen lang iedere dag word mijn internet verbroken.

Service kpn echt slecht, u heeft zelf de fritzbox gekocht ? Ja dan mogen wij u niet verder helpen.

Belachelijk jaren lang tevreden klant geweest bij Telfort hooguit 1 keer in het jaar een korte time-out.

Nu moesten we over naar kpn dus gelijk de telefoon ook maar gedaan maar als dit niet snel word opgelost is het zo klaar!

De modem is opnieuw ingesteld en het advies van Avm was gewoon om voor kpn te kiezen en geen xs4all wat die beste man een rare keuze vind als advies van kpn.

Een laatste poging om het hier te posten hopelijk is er een oplossing want we streamen 24/7 dus hiervan raak je erg gefrustreerd.

iedere dag dus dit:

Internet verbinding is verbroken 

tijd overschreden bij de ppp verwerking

internetverbinding is tot stand gebracht 

 

4 minuten storing, en alles slaat op hol in mijn server.

 

Groeten

Kevin 

De optie om de standaard modem te gebruiken kan niet vanwege de 2 servers die erachter staan.

En het heeft altijd prima gewerkt jaren lang.


Heb je de 7590 na de overstap ook al eens een reset gegeven en het profiel opnieuw geladen?

 

Edit: dat heb je al gedaan lees ik. Heb je het profiel van XS4ALL wel geprobeerd? 


Hoi het advies van de technische dienst van Avm fritzbox gaf aan dat het niet handig was om hem daarop te zetten.

Ik heb de eerste maanden geen problemen gehad naar mijn idee en nu elke dag.

Ik zou hem vannacht even proberen daarop te zetten.

 


Ik heb het inderdaad eerder gehoord. Waarom? Geen idee, maar als het werkt dan werkt het. Wat voor soort verbinding heb je?

 

 


Glasvezel 200/200


Glasvezel 200/200

De lampjes op de NT branden wel allemaal groen? 

Ik heb vorig jaar ook zoiets gehad. Bleek een rammelende SFP-Module in de POP te zijn. Die is door een monteur van KPN vervangen en het probleem was opgelost. Niet dat dit bij jou de oorzaak is maar je weet het niet. Bestaat er een mogelijkheid om de servers tijdelijk los te koppelen en de Experiabox van KPN aan te sluiten zodat ze de lijn kunnen testen?


De optie om de standaard modem te gebruiken kan niet vanwege de 2 servers die erachter staan.

Hoezo zou dat niet kunnen? Betreft het port forwardings die gedaan moeten worden? Die zouden in de Experiabox ook geplaatst kunnen worden. Dit is het risico van het gebruik van eigen apparatuur. Om uit te sluiten dat er iets met de Fritzbox aan de hand is (wat altijd het geval kan zijn) zal er tijdelijk de Experiabox aangesloten moeten worden, alleen zo kunnen we zeker zijn dat er iets met de KPN-verbinding aan de hand is. 

 

En het heeft altijd prima gewerkt jaren lang.

 En ook apparatuur kan stuk gaan natuurlijk. Heb je een idee om hoe veel onderbrekingen per dag het gaat? Welk type glasvezelkastje heb je hangen? Hoge aantallen PPP-verbrekingen willen nog wel eens komen door een defect NT of defecte SFP in de wijkcentrale. Echter is dat niet iets wat we zo kunnen uitsluiten.

 

4 minuten storing, en alles slaat op hol in mijn server.

Dan ben ik benieuwd wat er allemaal op draait. Als alles degelijk is ingesteld zou een server in principe prima eventjes zonder internetverbinding moeten kunnen. Ik ga er vanuit dat het een consumentenlijn is, daar is een verstoring nou eenmaal een risico en als een server al na enkele minuten volledig op hol slaat dan is het misschien verstandig om toch eens te kijken naar een andere setup, bijvoorbeeld met back-up internet via 4G zodat er ten alle tijden een internetverbinding is.

Als je geen iTV van KPN afneemt zijn de mogelijkheden voor iets dergelijks eindeloos. Ik heb hier bijvoorbeeld een multiwan-router staan waarvan één direct naar het NT gaat en de andere zit in het LAN van een Fritzbox 7583 die als 4G-router opereert met een usb-dongle (ja hier moet ik eens een mooiere oplossing voor in huis halen).

Bij de 7590 is zoiets ook mogelijk met een USB-dongle die in werking gaat als de vaste lijn wegvalt. Of zo'n dongle dan altijd verbonden blijft met het mobiele netwerk weet ik eigenlijk niet, ik heb hier geen WAN-input op de Fritzbox zitten dus hier is ie ten alle tijden verbonden.


Het hoort gewoon te werken 24/7 en niet elke dag te onderbreken.

Ik heb destijds geprobeerd om de poorten te openen bij de experiabox maar dat lukte niet na wat ik zo nog weet.

Daarvoor is de fritzbox aangeschaft.

Ik heb tv en internet.

 


En nee ik draai twee verschillende streams icecast en hls streaming als dat er een paar minuten af ligt is er storing op mijn Website dus geen muziek en moet alles herstart worden.

Er is niks veranderd het is zo in eens.


Het hoort gewoon te werken 24/7 en niet elke dag te onderbreken.

Nogmaals, we werken met elektronica en ook hier kan wel eens iets kapot gaan..


Xs4all instelling heeft in ieder geval niks geholpen.


Xs4all instelling heeft in ieder geval niks geholpen.

Dan zit er niets anders op dan tijdelijk de Experiabox aan te sluiten en KPN de lijn laten testen. Dan weet je of het toch aan de FritzBox ligt of toch ergens in de POP. 


Is het mogelijk om daar ook poorten te open en een vast ip adres adres in te stellen?

veel poorten: 443, 80, 8005, 3389, 3390, 3391


Is het mogelijk om daar ook poorten te open en een vast ip adres adres in te stellen?

veel poorten: 443, 80, 8005, 3389, 3390, 3391

Het zou sowieso maar zeer tijdelijk zijn dat de Experiabox aangesloten moet worden. 

Wat betreft de poorten weet ik niet. Ik heb geen Experiabox. Weet jij dat @wjb ?


Is het mogelijk om daar ook poorten te open en een vast ip adres adres in te stellen?

veel poorten: 443, 80, 8005, 3389, 3390, 3391

Dat is geen enkel probleem.


Hoi @Kevin84, ik snap heel goed dat je baalt van de verbrekingen. Dat is zeker niet fijn. Nu zie ik dat je al lekker op weg geholpen wordt. 

Ik denk dat he ook een goede is om eens de verbinding door te meten. Als ik het goed begrijp heb je liever niet dat je te lang de Experia Box hebt aangesloten. Is het dan handiger om even te bellen met 0800-0402 om de verbinding door te meten. Natuurlijk kan ik het ook en help je er graag bij. Zou je dan jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik in jouw verbinding. 

Mocht je nog informatie over port forwarding willen, lees het dan het topic daarover eens door.  


Hallo Bart,

Het profiel is bijgewerkt.

Er is nog geen oplossing helaas.

Fritz Avm is er ook mee bezig.

 


Ik zie dat je nog de FRITZ!Box aangesloten hebt. Ik kan dus niet veel uitlezen helaas. 

Ik zie wel wat verbrekingen, maar lijken allemaal door je zelf te zijn gedaan. Dus ik verwacht herstart van het modem? Ook het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? Zie je daarna de problemen nog steeds?


Beide al eens geprobeerd.

Nu heb ik poort 8005 dichtgegooid het lijkt opgelost.

maar dat is nog even afwachten.


Dat klinkt hoopvol. Hopelijk is dat ook zo en blijft alles stabiel draaien.Â