Skip to main content

Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op een glasvezel abonnement. Als ik de instructies bij KPN nalees dan zouden er 2 kastjes aanwezig moeten zijn namelijk een FTU en een NT kastje. Ik heb dus alleen maar een FTU en daar kan je geen UTP kabel op aansluiten!?

 

Heeft KPN de installatie gewoon niet volledig afgerond of krijg ik een NT kastje wanneer ik een glasvezel abonnement bij KPN afneem? Is het dan te doen die zelf te installeren?

 

Ik lees het graag.

 

Vriendelijke groet,

Peter

 

Hé krijgt inderdaad pas een (O)NT als je diensten af neemt. Dit komt omdat je via het glasvezel verschillende keuze hebt uit providers en elke provider gebruikt een andere (O)NT


Dat is snel!   Oké dus deze zit dus bij het afnemen van de diensten. En krijg je die dan bij je pakket met Router en TV kastje geleverd? Ik lees daar helemaal niets over? Of moet deze ten alle tijde door een KPN monteur geïnstalleerd worden?

 

Groet,

Peter


Dat is snel!   Oké dus deze zit dus bij het afnemen van de diensten. En krijg je die dan bij je pakket met Router en TV kastje geleverd? Ik lees daar helemaal niets over? Of moet deze ten alle tijde door een KPN monteur geïnstalleerd worden?

Dat is per provider verschillend. Als er een monteur komt, dan is dat een monteur van de betreffende provider. Als u bij Budget Internet een abonnement afsluit, dan zal er dus een monteur van Budget Internet komen. Lees bijvoorbeeld hier:

https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/installateur


Hé krijgt inderdaad pas een (O)NT als je diensten af neemt. Dit komt omdat je via het glasvezel verschillende keuze hebt uit providers en elke provider gebruikt een andere (O)NT

 

Het verschilt ook nog eens wat voor glasvezel je hebt, soms mag je het zelf doen omdat het zo eenvoudig is en soms is het wat complexer en komt er een monteur het voor je doen. Eigenlijk weet je dat pas als je een bestelling bij een provider doet. 

 

Op deze pagina kan je zien uit welke providers je kan kiezen: https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

 

De meest bekende voor consumenten zijn naast KPN o.a. Budget, Freedom Internet, Online.nl, Solcon, T-Mobile en Youfone


Dank.

Ik heb op dit moment nog DSL van Ziggo waarbij ik het Ziggo modem in de bridgestand heb staan. Op de verdieping heb ik eigen aangeschafte router met WIFI. Ik weet dat KPN ook Mesh systemen lvert maar wil graag starten met de KPN modem/router in de Bridgestand zoals ik nu ook met Ziggo heb.

 

Is dat bij KPN ook mogelijk met het glasvezel abonnement?


Hallo @Chainlogic Ziggo kent geen DSL, Ziggo levert over coax.

De KPN modems zijn niet te bridgen, maar je mag wel een eigen router gebruiken.

 


Hallo @JanD  Ik denk dat ik dan weer 2 netwerken in huis krijg… Ik dnek weer een uitdaging met forwarders instellen wanneer je toegang vanaf WAN richting een LAN NAS wil maken...


Dank.

Ik heb op dit moment nog DSL van Ziggo …...

Ziggo levert toch alleen over Coax? en KPN (x)DSL over koper?, of loop ik achter waar het deze kennis betreft? 


Hallo @JanD  Ik denk dat ik dan weer 2 netwerken in huis krijg… Ik dnek weer een uitdaging met forwarders instellen wanneer je toegang vanaf WAN richting een LAN NAS wil maken...

Euhmm... als u Ziggo houd krijgt u inderdaad 2 netwerken. Maar ik neem aan dat da niet het geval zal zijn toch?

Wat betreft KPN: de 2de router kan in DMZ geplaatst worden. Dat is geen bridge mode, maar poort forwarden hoeft dan niet meer op de router van KPN. De router van KPN stuurt dan alles door naar de 2de router, houd niks tegen.

De tv ontvangers van KPN (indien u die heeft) sluit u aan op de router van KPN. Alle andere apparaten achter de 2de router. Dan werkt het prima.


@Nick83  Nee Ziggo gaat er dan natuurlijk uit. Ik bedoel dat je kpn router in een andere ip range als je eigen router hangt. Die bridge modus is transparant. Als de DMZ dit probleem ook verhelpt zou dat een oplossing zijn.

Dank voorr je reactie 


Dank.

Ik heb op dit moment nog DSL van Ziggo …...

Ziggo levert toch alleen over Coax? en KPN (x)DSL over koper?, of loop ik achter waar het deze kennis betreft? 

Ziggo levert in uitzonderlijke gevallen over DSL van KPN, hoe en wat weet ik niet maar ik ben ooit bij een wholesale klant geweest omdat hun ziggo lijn kapot was en dat ging over ons netwerk. 


Dank.

Ik heb op dit moment nog DSL van Ziggo …...

Ziggo levert toch alleen over Coax? en KPN (x)DSL over koper?, of loop ik achter waar het deze kennis betreft? 

Ziggo levert in uitzonderlijke gevallen over DSL van KPN, hoe en wat weet ik niet maar ik ben ooit bij een wholesale klant geweest omdat hun ziggo lijn kapot was en dat ging over ons netwerk. 

Bijzonder, in de dagelijkse business concullega's, in geval van nood dus ook collega’s,  prijzenswaardig!