Skip to main content

Ik heb glasvezel aangevraagd in onze nieuwbouw (wel wat vroeg, maar is van belang om het in elk geval te hebben als we er gaan wonen). Nou hangt de FTU er al, maar de bestelstatus zegt dat er nog een graafpartij en een monteur nodig is. Tevens was de levering van het aansluitpakket zonder NTU. 

Klopt dit wel? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand voor de NTU moet langs komen heden ten dage...

Wat voor FTU is dat, zo 1?

 

Daarvan worden de NT's doorgaan in het installatiepakket meegeleverd, en kun je dus zelf doen. 

Alshet om een PON verbinding gaat, en ze zijn een ONT vergeten mee te sturen,  dan kunnen ze die niet geactiveerd en wel opsturen. Dan moet dat middels een monteur.

Of is het een ouder type FTU? Bij sommige types ontkom je niet aan een monteur. 

 


Volgens mij is het AON. Vormgeving van de foto.
 

De activatie met PON zou ik ook wel zelf kunnen. Sinds de NTUs er gewoon overheen geschoven worden is het volgens mij prima zelf te doen 😉.

Maar moet ik dan even de helpdesk bellen voor een NTU? 


Ja die is dan wel op te sturen


Even gebeld met KPN en daarna met KPN NetwerkNL. Er staat een nieuwbouwcase open aldaar. Zal vast goed komen zo. Thanks.


En ik bleek weer eens te snel… vandaag werd de NTU geplaatst. De brief voor de afspraak moet nog steeds komen… dat wel 😉