Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere woning en ik ga daar gebruik maken van glasvezel zoals ik dat nu ook doe. Hiervoor heb ik een al contract bij KPN afgesloten en op 27 augustus 2021 komt een monteur de boel installeren.
Nu heeft de stukadoor tijdens de verbouwing de FTU nogal hardhandig verwijderd. Het gevolg is dat het kastje kapot is en dat er nu een kabel uit de grond komt. Ik heb KPN NetwerkNL gebeld maar zij gaven aan dat zij niet repareren voordat ze een opdracht krijgen van de provider, in dit geval KPN. Daarop heb ik contact gehad met de klantenservice van KPN en zij gaven aan dat ik moest wachten op de monteur (van 27-8) die op dat moment beoordeelt of dit door hem/haar zelf gemaakt kan worden of dat KPN NetwerkNL hiervoor moet worden ingeschakeld Toen ik aan gaf ik dit een te groot risico te vinden (i.v.m. verhuizing 28 augustus en noodzaak voor internet) werd mij aangeraden via het forum dit na te vragen en enkele foto’s te uploaden.
Concreet is mijn vraag: kan de monteur van KPN een nieuwe FTU plaatsen en aansluiten op de kabel? Zo niet, kan KPN dan aub opdracht op geven aan KPN NetwerkNL om het te repareren? Ik kan me voorstellen dat hier kosten aan zijn verbonden, dit verneem ik graag. Zie tevens foto’s.