Skip to main content

bij mij hebben glas vezel aan gesloten kasje hangt niet netjes  was ge vraag om in de meter kast te hangen  tot mij verbazing  kan ik het zelf betalen zo gaat kpn toch niet met klanten om en het was toch gratis  ik over weeg nu om naar een ander internet aan bieder gegaan  

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic
topic naar juiste board verplaatst

Hallo @denbosch, leuk dat je de kpn community vraagt om advies. Welkom op het forum :) 

Wat ontzettend vervelend dat FTU voor glasvezel niet op de juiste plek in huis binnenkomt. Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Is er vooraf door KPN Netwerk NL aangegeven waar de FTU mogelijk kan worden geplaatst? Is er tijdens de werkzaamheden van de monteurs die glas bij je binnen brengen (noodzakelijker wijs) een andere plek voor de FTU aangewezen?


er is 3 keer gebeld met kpn net werk om de glas vezel kapel in de meter kast te plaatsen 

het is een in gehuurde bedrijf  was geen probleem  3 keer gemaild geen antwoord 

kom de monteurs  om de kabel naar binnen te trekken  mocht niet in de meter kast 

de kabel was al bij de meter kast gelegd buiten  glas vezel gratis  aan sluiten niet dus 

draai zelf voor de kosten op al ik het naar de meterkast wil laten aan sluiten 

zo gaat kpn met klanten om   dus voor mij geen gras vezel aan sluiting   vind dit ook geen klantvriendelijk van kpn

 


Heh, wat een vervelende situatie, @denbosch. KPN NetwerkNL probeert zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van de klant. Maar, dat is helaas niet altijd realiseerbaar. De monteurs van KPN NetwerkNL kunnen op de installatiedatum erachter komen dat er in jouw woning belemmeringen zijn waardoor het niet kan op de plek waar jij de aansluiting wilt hebben. Omdat er bijvoorbeeld onvoldoende ruimte is om de FTU te plaatsen. Er wordt dan een andere plek gekozen om je glasvezelaansluiting te plaatsen.

kom de monteurs  om de kabel naar binnen te trekken  mocht niet in de meter kast 

Waarom was het niet mogelijk?

 


het was wel mogelijk?ze wil de het niet bedrijf heft het nog aan kpn gevraagt om het te mogen verplaatsen naar de meterkast  en heeft geen toestemming om naar de meterkast te ver plaatsen ten zij 

ik de kosten betaal  kost 75 euro per haf uur  nog maals   zo gaat kpn met klanten om  

ik hoef ook geen glasvezel meer ik beschouw dit als niet aan gesloten zal verder de kabel voor zichting  naar buiten  treken dat de kabel niet beschadigt   

 

 


Hoi @denbosch, helaas hebben wij vanuit KPN niet echt een oplossing hiervoor.
Je kunt met deze vraag eigenlijk het beste bij KPNNetwerkNL terecht. Ik kan je niet beloven dat zij een oplossing hebben maar zij gaan over de aanleg van de glasvezel.


hi thomas

 

ik ben al gebeld ik draai zelf voor de  kosten op  het is van te dolle 

ik zelf al een op lossing  ik trek de  kapel  weer terug naar buiten en ik beschouw de glas vezel als  niet

aan gesloten het is de enge oplossing   fijn om klant te zijn bij kpn maar niet heus 

dus voor mij is dit het af gedaan  ik ga er niet voor betalen


@denbosch  Alleen als je internet via de coaxkabel (b.v. Ziggo) neemt of via 4G (b.v. T-Mobile) heb je niks met KPN van doen. Vrijwel alle andere internetaanbieders maken gebruik van de glasvezel van KPN NetwerkNL en de apparatuur van KPN WBA (groothandel). Omdat je KPN NetwerkNL nu eenmaal binnen hebt gelaten, wordt het een welles nietes spelletje, want formeel zal KPN NetwerkNL een glasvezel aansluiting aansluiten zoals dat met de bewoner/woningeigenaar is afgesproken. En bij die afspraak zal wel iets mis zijn gegaan.

De glasvezel eruit trekken zou kunnen, als niemand in de komende 10 jaar (of langer ) internet over die glasvezel neemt, ( en ook geen DSL) dan zal het wellicht niet opvallen. Maar anders komt iemand van KPN NetwerkNL wel met een ‘bonnetje’ of administratie op de proppen waar dan staat dat er een werkende opgeleverde glasvezelaansluiting op het adres is en dat die beschadigd is. Alleen als je al geruime tijd dood bent zal KPN NetwerkNL denk ik niet proberen die grofweg 150 euro nog via jouw eventuele erfgenamen te verhalen.


allen de kapel  gaat terug  naar buiten  en word niets beschadigt

 

en ik ga voor de 6 keer ik ga  zelf niet betalen voor iets wat niet goed geleverd is  

 

hier wou ik het bij laten 


Reageer