Skip to main content

Binnenkort wordt KPN glasvezel aangesloten nu ik ben overgestapt vanaf Ziggo.

 

De FTU in mijn meterkast is opgeleverd met de rest van het nieuwbouwhuis in 2019.

In de KPN installatieinstructie lees ik dat je het "glasvezelkastje" eenvoudig over de FTU schuift.

 

Vraag: Uit deze FTU steken 3 losse fibers (groen en doorzichtig), zie foto, kan dit kwaad voor een werkende internetaansluiting?

 

Nee, dit is niet goed. Dat kastje door onbekende oorzaak open gegaan/gemaakt en de daarin opgerolde vezel is los en mogelijk beschadigd. Daar moet een monteur van KPN Netwerk voor komen. Vraag via 0800-0402 om een monteur.


Ook zit dat honeywell kastje op een plek waar niks geplaatst moet worden zo te zien?

 


Dat klopt, die moet nog verplaatst worden, zit echter alleen op de sticker.


Zoals in een eerder topic geconstateerd: de FTU in mijn meterkast is beschadigd opgeleverd, er steken losse fibers uit de FTU, zie foto's.

Om tijd te winnen in het proces en de verspilde tijd van een KPN monteur te besparen: er is een KPNNetwerk monteur nodig. Is het mogelijk deze afspraak nu al in te plannen? (Abonneenummer staat in mijn forumprofiel)

Maandag 24 april is de activering van mijn nieuwe KPN glasvezel internetabo (voormalig ziggo gebruiker).


Admin: bericht samengevoegd met reeds bestaande topic


Nee. Volgens mij kan dat niet. Er moet eerst een KPN provider monteur langs komen vermoed ik. Mogelijk kan die het kastje open maken en de draad goed leggen.

Als dat niet lukt, dan regelt deze monteur een monteur van KPN Netwerk. De KPN medewerkers hier op het forum kunnen denk ik helemaal geen monteur van KPN Netwerk inplannen.