Skip to main content

Hoi,

Ik moet even de emotie van me afschrijven:

In oktober 2021 heb ik Internet Hussel aangevraagd, tot op heden is de aansluiting nog niet gerealiseerd. Inmiddels ben ik woedend en heb geen geduld meer. Elke keer de melding we hebben helaas meer tijd nodig maakt me pisnijdig. 

 

Korte vraag aan KPN: gaat het nog lukken?

 

Probleem is dat de pairbonding op de een of andere manier niet tot stand kan worden gebracht. Een aantal jaren terug ben ik op dit adres ook klant van KPN geweest dus het zou mogelijk moeten zijn.

Wat er tot op heden gebeurt is:

  • Pakket 2 keer opnieuw aangevraagd inclusief maand wachttijd (opzegtermijn huidig abo)
  • Per aanvraag aantal monteurs geweest die het niet kunnen aansluiten
  • Contact met de backoffice met de belofte dat het persoonlijk beheerd zou worden

Kortom, we zijn een half jaar verder na de eerste aanvraag en krijg nu alleen nog maar mailtjes met uitstel en verplaatste monteursafspraken. Ik ben er helemaal klaar mee.

Verlangde oplossing: het liefst neem ik internet en televisie van KPN af en zie het liefst dat de verbinding op redelijke termijn gerealiseerd wordt. Een tegemoetkoming zou gewaardeerd worden. Ik ben telefonisch bereikbaar, ook als het niet gaat lukken.

 

Admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid en scheldwoord verwijderd i.v.m. huisregels

Wat raar. Waarom lukte het de monteurs niet? Als er bijvoorbeeld 1 ader stuk is oid, had er toch op de andere (enkele) geleverd kunnen worden? Minder snel, maar dan werkt het in ieder geval.

Ben wel benieuwd wat de monteurs als oorzaak gaven. Kabelprobleem? Of in de wijkkast? Geen vrije poorten?


@admin, sorry voor het scheldwoord, maar het voelde goed om even een krachtterm te gebruiken.

Hoi Dennis, dankjewel voor je reactie. Ik heb niet heel duidelijk wat de monteurs als oorzaak gaven. Iets met dat de juiste aders niet ingelegd waren in de order. Vandaar ook (twee maal) opnieuw aangevraagd in de hoop dat de order nu wel goed gaat.

Het vervelende is dat de situatie uitzichtloos lijkt. De derde aanvraag heb ik gedaan op 11 februari, met ingangsdatum 18 maart. Die is nu per mail vier keer uitgesteld onder het mom van we hebben helaas meer tijd nodig

Het vervelende als klant is dat je geen enkel grip op de situatie kunt krijgen. Als ik bel krijg ik de mededeling dat het nu wél goed gaat, maar dan wordt het toch weer uitgesteld.

Ben heel benieuwd of een medewerker van KPN dit verder kan uitzoeken en ervoor kan zorgen dat het in orde komt. Zo niet, dan geef ik het op en ga een andere aanbieder zoeken.


En misschien goed om te vermelden, we hebben nu een actief abonnement lopen via Online.nl. Misschien dat dat op de een of andere manier invloed heeft op de beschikbare aders.


Hallo @Loots, welkom. 

Ik zag dat jij jouw profiel had ingevuld, erg fijn! Ik ben voor je in de systemen gedoken, zoals het nu lijkt komt er op 14-04 een monteur en loopt alles zoals het hoort. Heb jij hier nog vragen over/ kan ik nog iets voor jou betekenen. 


Hoi @Hanna_, heel erg bedankt voor het uitzoeken.

Maar het antwoord dat jij geeft heb ik ook aan de telefoon gehad, en toch bleek het toen weer te worden uitgesteld. Met andere woorden, ik heb er geen enkele vertrouwen in dat de aansluiting deze keer wel gaat lukken.

Kun jij me bevestigen dat het nu wel goed gaat?

Voor jouw informatie: dit is de derde keer dat ik het pakket aanvraag, de eerste twee zijn door de monteurs geannuleerd.

  • 11 februari: derde keer abonnement aangevraagd, startdatum 18 maart
  • 15 maart mail met nieuwe startdatum 23 maart
  • 24 maart mail met nieuwe startdatum 29 maart
  • 30 maart mail met nieuwe startdatum 14 april

Het zou erg fijn zijn als iemand binnen KPN eigenaarschap toont voor deze aansluiting en ervoor zorgt dat het in orde komt in plaats van te leunen op het standaard proces waarvan bij ons blijkt dat het steeds mislukt. Is het mogelijk deze situatie te escaleren?


Hoi @Loots

Ik zie momenteel geen reden waarom het niet zou lukken. Mocht jij melding krijgen dat de startdatum weer is verplaatst, dan zal ik dit voor jou oppakken met de backend. 


Hoi @Hanna_, dankjewel voor je aanbod. Dan zal ik proberen mijn vrouw in toom te houden het pakket te annuleren :)


Ik snap de frustratie wel! Ik ga er vanuit dat het nu goed moet komen. 


Hallo @Loots,

Is het inmiddels allemaal gelukt? 😁


Hi Loots,

Wij hebben hetzelfde probleem. Er is inmiddels een monteur langs geweest, maar het probleem moet ergens in de backoffice liggen.

Er is op dit adres ook al eerder internet van kpn geweest, maar op de een of andere manier is het niet mogelijk om “de schakelaar om te zetten” om het internet op dit adres werkend te krijgen.

Is er bij jou uiteindelijk een oplossing gekomen? Ik ben inmiddels 3 weken bezig (dus nog niks in vergelijking met jou), maar mij wordt elke dag beloofd dat het de komende dag zal werken, zonder resultaat. 


@Hanna_ Ja! 14 April was de aansluiting in orde en heeft de monteur alles in orde kunnen maken.

Een grote opluchting voor mij, aangezien ik met hangen en wurgen mijn vrouw moest bedwingen de hele rataplan te annuleren. Maar goed, blij mee dus. Na 6 maanden eindelijk internet via KPN :)

@Robert3301 Shit zeg. Ik zie wel wat verschillen, bij mij werd namelijk niet beloofd dat het de volgende dag zou werken. Steeds als de pairbonding nog niet in orde was moest de taak weer naar de backoffice en een nieuwe monteursafspraak gemaakt worden omdat in de meterkast de aders ook omgezet moesten worden.

Vorige week is het dus werkend opgeleverd bij ons. Ik hoop dat dit binnenkort bij jou ook het geval is. Ben je verstoken van internet? Wij hadden al die tijd nog internet via de vorige aanbieder, dus in die zin geen last van gehad.


Hallo @Robert3301, is jouw probleem inmiddels verholpen? Zo niet dan help ik je graag verder in een eigen topic :) 


Het probleem is nog steeds niet verholpen. Kpn laat ook zelf niks horen, ik moet elke keer zelf bellen om achter nieuwe info te komen. 

Kennelijk is het probleem inmiddels opnieuw naar dezelfde organisatie die het de vorige keer ook niet op kon lossen, dus ik heb weinig hoop dat het snel geregeld is. (Hier kwam ik gisteren achter toen ik zelf belde, toen gaf ik aan dat ik graag op de hoogte gehouden wilde worden) overigens werd ik vandaag gebeld met de update dat het nog niet verholpen is. In ieder geval fijn om actief vanuit kpn wat te horen. 

 

Fingers crossed!