Skip to main content

hallo,

 

Wij worden al maanden bestookt door Delta voor glasvezel. Wij hebben de brieven genegeerd en nu gaan ze graven 

in onze straat en willen in de meterkast. Mijn vraag is wij willen KPNers blijven natuurlijk, maar heeft het zin om die aanpassing in de meterkast te laten doen? Hebben jullie een overeenkomst met Delta? Of is het beter om te wachten . Wij hebben geen haast met glasvezel en vinden Delta wel erg opdringerig.  Is het beter om de toegang te weigeren?? heel erg bedankt voor jullie reactie met hartelijke groet, Annette Buhrs

@AnnetteBuhrs Ik zou die aansluiting gewoon laten aanleggen door Delta. U hoeft er niet perse gebruik van te maken. U heeft echter wel een extra optie erbij, mocht u later toch glasvezel willen. KPN heeft geen overeenkomst met Delta.

Of dient u een abonnement te nemen als u de aansluiting laat aanleggen in u woning ? dan zou ik ze geen toestemming geven. De koper aansluiting van KPN gaat vanzelf vervangen worden voor glasvezel van KPN 😉


Ook wij krijgen vezel van Delta. Laat het iig aanleggen tot in je meterkast. Wij hebben hooguit 8 keer reclamepost van Delta ontvangen. En 3 keer heb Ik mensen door de wijk zien lopen,.. Het is maar net hoe opdringerig je dit vindt. Ik vond dat eerlijk gezegt best meevallen.

Het is een netwerkleverancier die op nieuw grondgebied graag glasvezel wil aanleggen om diensten te kunnen leveren. Dus proberen ze zoveel mogelijk mensen te benaderen. In eerste instantie om een abbo af te sluiten. Maar dat is geen verplichting. Wel is het zo dat ze graag  wel de aansluiting in de meterkast willen. Sluit je een jaarabbo af. Dan kost het je niks. Laat je het aanleggen en jij of een nieuwe bewoner wil dan later een glasvezel abbo van Delta/caiway hebben. Dan kost het je €350,- aansluitkosten. Laat je het tot aan je stoep liggen. Kost het je of de nieuwe bewoners later €650,-.

Als je op KPN wilt wachten met vezel,  verbaast het me niet dat dat nog een 10 jaren plan zal zijn. Uiteindelijk wil kpn koper uitfaseren. En dan of zelf een vezel bij jou in de meterkast brengen of evt via een andere leverancier zoals Delta. Alleen wordt die kans klein geacht omdat de lijnhuur vrij duur kan zijn voor kpn, en dat ze daarom liever hun eigen kabel binnen brengen.

Of je sluit een abbo af, bevalt het niet ga je over een jaar terug naar kpn. Heb je wel je gratis aangesloten aansluiting. En ja, ik stap wel over. De mogelijkheid wordt aangeboden. Jammer voor kpn. Maar ze schieten er alleen zichzelf mee. Die oude gare koperkabel biijft niet zaligmakend.

 


Heel erg bedankt voor jullie snelle antwoorden. Geweldig ik ben er blij mee!


Het blijft jammer dat KPN en Delta geen afspraken kunnen maken over “samenwerken”.
In onze wijk gaat geen glasvezel van KPN komen dus de snelheid blijft max 30 mbit op de VDSL.

Als je als jarenlange trouwe KPN klant dus met de snelheid omhoog wil ben je dus gedwongen om van provider te wisselen. Het zou mooi zijn om TV/bellen via de KPN te houden en alleen het internet van Delta ..