Skip to main content

Beste,

Ik vraag mij af of KPN plannen heeft om klanten in Wieringerwerf aan te gaan sluiten op glasvezel (tot en met de router) voor een aantrekkelijk bedrag. 


Momenteel ben ik klant bij Ziggo. Ik vind het aanbod omtrent Viaplay interessant / de prijzen van KPN liggen wat scherper. Maar ik zit hier nog op koper en ik weet dat op dit moment (voor zover het zo gepland is) de gemeente Hollands Kroon bezig is met aanleg glasvezel naar de WRW-2B AP in Wieringerwerf. (https://ww2.breedbandhk.nl/planning/)

 

Ik hoor graag van jullie,

 

groet e_smits

De aanleg van glasvezel doet een ander bedrijf.  Kijk op kpnnetwerk.nl of glasvezel van kpn ook bij u komt. 


Als ik uw linkje zo bekijk, dan krijg ik de indruk dat u een verbinding krijgt via een netwerk van Digitale Stad. Daar levert KPN ook over.

Onder planning zie ik staan: week 4 t/m 7.

Ik lees ook iets over een eigen bijdrage in het buitengebied? Is dat bij u van toepassing? Heeft u een overeenkomst met Digitale Stad afgesloten? 


@Joep1965 @Nick83 
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb mij zojuist ingeschreven bij kpnnetwerk om op de hoogte te blijven. Verder heb ik geen overeenkomst gesloten met digitale stad en ik heb inderdaad zien staan dat je dit als particulier zou kunnen doen. Echter weet ik van een collega dat hij in Alkmaar collectief kon meedoen met de aanleg van glasvezel. Dat waren geen bedragen van een paar duizend zoals op https://ww2.breedbandhk.nl/planning/ staat. 

Mijn hoop is dat in de toekomst KPN in Wieringerwerf ook een mogelijkheid geeft om collectief aan te sluiten op glasvezel. 


@Joep1965 @Nick83 
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb mij zojuist ingeschreven bij kpnnetwerk om op de hoogte te blijven. Verder heb ik geen overeenkomst gesloten met digitale stad en ik heb inderdaad zien staan dat je dit als particulier zou kunnen doen. Echter weet ik van een collega dat hij in Alkmaar collectief kon meedoen met de aanleg van glasvezel. Dat waren geen bedragen van een paar duizend zoals op https://ww2.breedbandhk.nl/planning/ staat. 

Bij mij word ook glasvezel aangelegd door Digitale Stad. En hier is het ook gratis. Maar niet overal doen ze het gratis.

Mijn hoop is dat in de toekomst KPN in Wieringerwerf ook een mogelijkheid geeft om collectief aan te sluiten op glasvezel. 

KPN levert over het netwerk van Digitale Stad. En gaat daar geen 2de gratis netwerk naast leggen ofzo. Dat gebeurt echt niet.

Misschien kan @Ward_ hier ook reageren? Ik ben namelijk ook wel benieuwd of KPN in deze situatie* het kopernetwerk uit gaat schakelen na een aantal jaren.

* Met deze situatie bedoel ik dus: de situatie waarin de klant ook netwerkkosten moet betalen aan de netwerkbeheerder, in dit geval Digitale Stad. 


Denk niet dat KPN in dat soort situaties het kopernetwerk mag uit schakelen, ze hebben daar geen eigen netwerk meer en ze hebben wel de plicht om er een aansluiting te houden.


Als iemand een glasaansluiting van Digitale Stad heeft en er is geen eigen bijdrage (of die is al betaald), schakelt KPN ook daar de koperaansluiting uit na een bepaalde tijd. Die tijd hangt af van allerlei factoren dus die kan ik niet in het algemeen roepen.

Als ik op de website kijk van Digitale Stad lijkt het erop dat er wel sprake is van een eigen bijdrage (vastrecht) dus het lijkt niet gratis te worden. Dit als antwoord op @e_smits 

Ik neem aan dat je met het invoeren van je adres op deze website weet wat er voor jou van toepassing is. KPN Netwerk legt geen tweede netwerk aan aangezien men al gebruik maakt van dat van Digitale Stad. Een gratis aansluiting zoals bijvoorbeeld in Alkmaar lijkt dan ook niet van toepassing.