Skip to main content

Vandaag kwam er iemand namens Delta bij ons langs om te vragen of zij hun glasvezel bij ons mogen aanleggen. Op onze vraag of kpn dan een mogelijke provider is kwam de reactie dat gesprekken hierover liepen en mogelijk binnenkort kpn op delta zou aansluiten.

weet iemand hier meer van.

aangezien kpn in mijn wijk in Uitgeest slechts 12Mb down en 0,2 upload biedt zou glasvezel met kpn een uitkomst zijn.

@gwendolyn Kan best zijn dat er gesprekken zijn (geweest) tussen Delta en KPN.

Maar ik verwacht het een kans van 0 dat KPN over het Delta Netwerk gaat leveren en die colporateur aan jou deur weet er net zoveel van als jij en ik.

Maar met die dsl snelheid is er een keuze, zo traag als een 🐌met KPN of zo snel als een 🐇met Delta, ik zou het wel weten.


Dankjewel Doornekamp, ben echter niet onder indruk van de providers die Delta nu op haar site heeft staan, vandaar de vraag.


Hallo @gwendolyn ,

De kans dat KPN via Delta glasvezel gaat leveren is 0 %.

Het is voor KPN namelijk goedkoper (op de langere termijn) om eigen glas te leggen en daarover te gaan leveren. En ook niet economisch om eerst “eventjes” via glas van derden te gaan leveren.

En een KPN Monteur schreef dit : 

kans is nihil maar zeg nooit "nooit" een groot deel hiervan ligt ook in service. Als onderhoud en reparaties uit handen moet worden gegeven kan ik me zomaar indenken dat dit invloed gaat hebben op het oplossend vermogen gezien er zelf dan geen toegang tot infrastructuur zal zijn…

ofwel aanmaken ticket en fingers crossed en als het allemaal dan niet tot in de puntjes contractueel is ingedekt word het wel heel makkelijk de concurrent's storingen wat langer te laten duren.

en juist op die contractueele puntjes lopen eventuele overleggen vaak spaak..

 

bron : 

 


Dankjewel Doornekamp, ben echter niet onder indruk van de providers die Delta nu op haar site heeft staan, vandaar de vraag.

Daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar als u nu maar 12 mbit heeft, dan is dat ook niks. 

Bedenk u dat internet van Delta gewoon hetzelfde internet is als het internet van KPN, maar dan dus veel sneller. Alleen tv zal anders werken. Als dat niet naar tevredenheid werkt zou u daarvoor uit kunnen wijken naar bijvoorbeeld NLZIET ofzoiets. Er zijn meer alternatieven. Ik denk dat u dan beter af bent dan bij KPN met 12 mbit.


Dankjewel Doornekamp, ben echter niet onder indruk van de providers die Delta nu op haar site heeft staan, vandaar de vraag.

Het gekke is, velen zijn niet onder de indruk van Delta of T-Mobile enz enz (je kan ze allemaal invullen die er zijn), maar ze hebben allemaal veel klanten die tevreden zijn, dus of zijn wij te septisch of hun te optimistisch, ik weet 1 ding, snel glas of megatraag koper, met 12 mb kun je amper normaal TV kijken, weet ik het wel, supersnel naar Delta en consorten.


Uit nood hebben we vorig jaar een abonnement internet basic 50/20 van Ziggo erbij genomen. …..


@gwendolyn Je gaat toch niet vertellen dat je een 12Mb lijntje bij KPN afneemt en uit nood er een Ziggo lijn bij hebt, dus dubbel betalen.😱😱


We vinden kpn tv erg fijn qua kijken en zenders. Door thuiswerken waarbij we vaak tegelijkertijd  teams vergaderingen hebben moesten we iets doen aan onze internetsnelheid… dus ja.


Tja ... als je geld teveel hebt... dan moet je zulke dingen doen... dat helpt om er vanaf te komen. 

Misschien kun je kijken of internet via glasvezel van Delta goedkoper is dan Ziggo. Dan kun je Ziggo omruilen voor Delta. 


Ik heb ook beide, KPN bij mij thuis, idd voor de TV die ik prima vind maar meer voor de glasvezel, en Ziggo op het adres van mijn moeder omdat zij niet zo handig is met andere zaken dan de TV, voorheen toen ze nog in het buitengebied woonde was ik vaak de klos, werkte er weer wat niet, 99 van de 100 keer stond de TV op de verkeerde HDMI poort, dus daarom Ziggo met de Ci+ in de TV en afkloppen, dat gaat goed.

Ik kan je zeggen, Ziggo TV of KPN, het ontloopt elkaar niet kwa kwaliteit, ik vind zelf Ziggo iets beter en bediening van de Mediabox Next is ook prima in orde voor zover ik er mee gespeeld hebt bij een maat van me.


We vinden kpn tv erg fijn qua kijken en zenders. Door thuiswerken waarbij we vaak tegelijkertijd  teams vergaderingen hebben moesten we iets doen aan onze internetsnelheid… dus ja.

@gwendolyn 

Heb je een TV die niet ouder is dan 4 tot 5 jaar?  Mogelijk heb je dan met het nieuwe CI+-module van Digitenne een prettig alternatief. Die stop je zo in jouw moderne TV en dan heb je globaal gezien de 30 belangrijkste zenders.