Skip to main content
Antwoord

Gaat KPN leveren over glasvezel aangelegd door Fiber Luxus?

• April 29, 2025
  • 4 reacties
  • 261 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

De afgelopen jaren zijn hier diverse opbrekingen van de straat geweest. Dit om glasvezelkabels aan te leggen. Onlangs was het weer raak. Nu heeft mijn woningbedrijf, Vesteda, opdracht gegeven aan  Fiber Luxus om elk appartement een kastje in de meterkast te geven. Dat is inmiddels gebeurd. Er is dus een glasvezelaansluiting in mijn appartement. Vraag is nu, kan KPN hier gebruik van maken of moet er nog weer een ander kastje, later als KPN een keer actie in onze buurt onderneemt, worden geplaatst. Dat is dus dubbel werk. Het wordt zo langzamerhand wel tijd dat wij in ons complex ook gewoon glasvezel van KPN kunnen krijgen. Vraag, wanneer is het eindelijk zover?

Groet

Hountsje

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Dutchie58 

Over het ODF (Open Dutch Fiber) levert KPN geen diensten.
Op het ODF is Odido momenteel de hoofdhuurder, met nog enkele andere providers providers.

Klik op de volgende link, om te zien welke providers dat zijn: Providers op ODF netwerk

Ook voor de aanleg van glasvezel van KPN zal woningcorporatie Vesteda weer toestemming voor moeten geven, maar of ze dat op korte termijn zullen doen kun je navragen bij Vesteda.

Je kunt het ook checken op de website van Netwerkbeheerder KPN, door middel van je postcode en huisnummer: Planning en Aanleg

Ik neem aan dat je momenteel KPN afneemt (net zoals je buren) via de koperlijn van KPN.
Tussentijds opzeggen binnen het contract omdat er nog geen glasvezel ligt, is geen geldige reden.
Ben je al buiten je contractperiode, dan heb je sowieso een opzegtermijn van 1 maand.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• April 29, 2025

Kun je een foto plaatsen van dat kastje?

Zonder het kastje te zien kan ik bijna al wel met zekerheid zeggen dat KPN er niet over zal leveren. Maar ik ben toch wel benieuwd naar dat kastje. 

KPN legt overal gewoon zijn eigen netwerk aan en maakt vrijwel nooit gebruik van andere netwerken. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Dutchie58, ik ben zelf niet bekend met Fiber Luxus en als ik daarop zoek kom ik ook weinig informatie tegen.

Of wij glasvezel gaan leveren kan je via onze website checken. De postcode check daar geeft aan of het op de planning staat of beschikbaar is: www.kpn.com/glasvezelnetwerk.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 7, 2025

Ik ben er uit, de aansluiting is van Open Dutch Fiber maar werd hier aangelegd, twee weken geleden, door Fiber Luxus. Nogmaals het afgelopen jaar heeft de straat hier zeker al zes keer open gelegen voor het trekken van glasvezelkabels. Nu eindelijk aangesloten in elk appartement in ons complex. Maar, KPN werkt dus niet mee. Die vertellen met droge ogen dat zij alleen gebruik maken van hun eigen aansluiting. Hoelang moeten wij daar dan nog op wachten? Al jaren aan het lijntje gehouden door KPN. Nu ligt alles er dus gewoon maar kunnen wij er niets mee. Opzeggen KPN dan maar? Hier in het complex, 120 eenheden, zeggen velen al dat zij dat willen gaan doen als KPN nog langer op zich laat wachten. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dutchie58 

Over het ODF (Open Dutch Fiber) levert KPN geen diensten.
Op het ODF is Odido momenteel de hoofdhuurder, met nog enkele andere providers providers.

Klik op de volgende link, om te zien welke providers dat zijn: Providers op ODF netwerk

Ook voor de aanleg van glasvezel van KPN zal woningcorporatie Vesteda weer toestemming voor moeten geven, maar of ze dat op korte termijn zullen doen kun je navragen bij Vesteda.

Je kunt het ook checken op de website van Netwerkbeheerder KPN, door middel van je postcode en huisnummer: Planning en Aanleg

Ik neem aan dat je momenteel KPN afneemt (net zoals je buren) via de koperlijn van KPN.
Tussentijds opzeggen binnen het contract omdat er nog geen glasvezel ligt, is geen geldige reden.
Ben je al buiten je contractperiode, dan heb je sowieso een opzegtermijn van 1 maand.