Skip to main content

Open Dutchbat fiber heeft bij mij in de straat inmiddels de kabels voor glasvezel in de grond gestopt. Maar nu blijkt dat ik via T-mobile wel aansluiting op het glasvezelnetwerk kan krijgen maar bij KPN niet. Mijn vraag is dan ook, waarom en hoe lang gaat het nog duren voor ik via KPN toegang krijg tot het glasvezelnetwerk?

Kpn levert zelden over het netwerk van een ander bedrijf.  Wellicht dat kpn er glasvezel gaat leggen maar dat zal nog wel een tijdje duren. 


KPN gaat waarschijnlijk nooit over "Open Dutchbat fiber" gaan leveren. Net zoals dat Albert Heijn ook nooit zijn boodschappen door de bezorgauto's van Jumbo zal laten bezorgen. 


Indien het groot dorp is; KPN wilt voor 2026 in minimaal 86% van de woningen glasvezel uitgerold hebben. Dat kunnen ze niet doen als ze plaatsen met veel inwoners overslaan. 


Hoi @RuWa, welkom op het forum. Wij leveren inderdaad niet via dit netwerk. Op onze website kan je zien via welke glasvezelnetwerken wij kunnen leveren: Glasvezelaanbieders waar KPN mee samenwerkt.

Ons kopernetwerk blijft in dat geval gewoon werken, daar veranderd niets aan en dat kan je (blijven) gebruiken.