Skip to main content

 Er ligt op dit moment Glasvezel van Caiway voor ons deur, maar we willen eigenlijk graag Klant bij KPN blijven en niet overstappen, maar ik zou wel graag van de voordelen van Glasvezel willen genieten.

Ga daar maar niet al te veel vanuit...


In veel topics is hier al over gesproken. Op dit forum heb jij nu je wens uitgesproken en het aantal leden dat hier iets roept staat in mijn ogen voor een grotere doelgroep die dit mogelijk ook graag wil. Zolang KPN en Caiway/Delta geen overeenstemming krijgen, moeten wij het hier met koper doen. Koper hoeft niet perse slecht te zijn maar het ligt wel aan de buurt/plek waar je woont.


@Britti01 Wat zijn in jouw geval dan de voordelen van glasvezel, ofwel wat de nadelen van koper/DSL ?


@tmoesel De Snelheid . KPN lukt het helaas niet om bij ons meer dan 40-50 mbps te leveren...


Via de volgende link kunt u zien of er binnen enkele maanden onderhoudswerkzaamheden gepland staan die meer snelheid mogelijk maken.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Bij mij helaas al jaren niet.


Hi @Britti01, welkom! KPN bestaat uit 2 verschillende bedrijven. Namelijk een internetprovider (dat zijn wij) en een netwerkbeheerder (KPN NetwerkNL). Zij houden zich onder andere bezig met het aanleggen van glasvezel. Als je op de link klikt, dan kun je jouw postcode en huisnummer invullen om na te gaan of er in de nabije toekomst wordt gewerkt aan de verbinding. Eventueel kun je ook aangeven dat je graag op de hoogte gehouden wilt worden. Mochten er in de toekomst werkzaamheden worden uitgevoerd, dan krijg je hier bericht over. 

Op dit moment leveren we ons glasvezelsignaal niet over het netwerk van Caiway. Of dit wellicht in de toekomst wel mogelijk zal worden, is nog niet bekend. Voor wat meer uitleg, zie ook de uitgebreide uitleg van Ward in dit topic. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!


Misschien een idee voor KPN om dat hele Caiway gebeuren op te kopen en dan het bestaande glasvezel aan te sluiten op het KPN net. Het glas zit al in de meterkast bij alle inwoners in Albrandswaard.

Nu is het een beetje tobben en ieder week een folder ontvangen van Caiway om bij hen aan te sluiten.

Doe ik niet. Vooral gewoon bellen wordt een dure geschiedenis bij Caiway…….


@Frabk Schmitt , Zou een idee kunnen zijn, na een overname poging van de mamma van Caiway om KPN over te nemen.

Denk alleen dat KPN niet kapitaal krachtig genoeg is, en ik zou het ook niet willen, nog minder concurentie.


Ze zijn nu druk bezig met Spijkenisse, nadat spijkcity is gedaan zullen ze naar alle waarschijnlijkheid of richting Hoogvliet/Albrandswaard heen gaan of juist naar Hellevoetsluis. Uiteindelijk komt het vanzelf wel richting jouw woning. Het lijkt me erg stug dat KPNNetwerk niet bij jouw deur langs komt. 


KPN niet kapitaalkrachtig genoeg voor overname van het Caiway glasvezelnet, laat ons niet lachen!
Er zal wel weer een eigenaartje zijn van Caiway die niet wil of kan praten met het grote KPN. Gezien de wekelijkse acties die Caiway doet via de mail of foldertjes in de bus gaat het echter niet goed met dat glasnetje. KPN, gooi je gewicht eens in de schaal en ga snel in overleg met die Caiway mensen voor een overname. 


Het moederbedrijf van Caiway/Delta is volgens mij een hele grote Zweedse investeringsmaatschappij. Die is veel kapitaalkrachtiger dan KPN. Als er überhaupt iets over genomen word, dan denk ik dat KPN eerder overgenomen word door Caiway/Delta dan andersom.