Skip to main content

Ik heb een nieuwe msi laptop gekocht en het gamen daar op met de kpn wifi gaat lastig, terwijl het op de xbox wel goed gaat. Ik dacht eerst dat het aan m'n leptop lag, maar toen ik op m'n hotspots ging, ging alles gewoon prima. Ik heb ook al met de kpn klantenservice gebeld en ze zijden dat ik beter hier kan zijn

Daar is even niet een snel antwoord op te geven.

Er zijn teveel afhankelijkheden.

Om te beginnen wat bedoel je met lastig?

Wat voor infrastructuur is er dsl of glavezel?

Wat voor accespoints gebruik je?

Dus een aantal vragen hier nu er is niet even een quick fix

Mvg


Daar is even niet een snel antwoord op te geven.

Er zijn teveel afhankelijkheden.

Om te beginnen wat bedoel je met lastig?

Wat voor infrastructuur is er dsl of glavezel?

Wat voor accespoints gebruik je?

Dus een aantal vragen hier nu er is niet even een quick fix

Mvg

Met lastig bedoel ik dat ik veel lag heb

Waar kan ik zien of ik dsl of glasvezel als infrastructuur heb en wat zijn accespoint? Ik heb weinig verstand van zulke dingen


je weet toch wel of je glasvezel of dsl heb?

je zult echt wat concreter moeten zijn vertraging kan zoveel oorzaken hebben.

misschien een foto van je aansluiting maken in de meterkast als je de eerste vraag niet kan beantwoorden of nog makkelijker gewoon even in je abonnement kijken.

suc6


Kpn levert internet en geen wifi.


Kpn levert internet en geen wifi.

als ik het bericht goed begrijp hebben we het over een KPN aansluiting wat voor1 is mij onduidelijk en er wordt gebruikt maakt van WIFI hotspots verder is de info nogal summier.

Daarnaast zou ik voor gamen nooit WIFI gebruiken maar een vast verbinding ,maar dat is even vooruitlopend.


Kpn geeft garantie op wifi, geeft wel ondersteuning op eigen wifipunten. Advies is in eerste instantie bekabeld, wifi zou kunnen als je goed (kpn) materiaal hebt.


Hoi @Jason19982 .  Gamen zou ik persoonlijk ALTIJD met een kabel doen.  Maar als je toch wifi gebruikt, wat voor modem heb je? En wat voor snelheid hoort er bij je abonnement?


je weet toch wel of je glasvezel of dsl heb?

je zult echt wat concreter moeten zijn vertraging kan zoveel oorzaken hebben.

misschien een foto van je aansluiting maken in de meterkast als je de eerste vraag niet kan beantwoorden of nog makkelijker gewoon even in je abonnement kijken.

suc6

sorry voor de late reactie, ik heb gecheckt en er stond een soort zwart kasje met het woord '’glas'’ erop, dus ik gok glasvezel en tijdens het gamen heb ik veel latency problemen. 


Hoi @Jason19982 .  Gamen zou ik persoonlijk ALTIJD met een kabel doen.  Maar als je toch wifi gebruikt, wat voor modem heb je? En wat voor snelheid hoort er bij je abonnement?

zoals ik heb gezegd heb ik weinig verstand van zulke dingen (ben namelijk geen volwassen en de abonnement is van m’n ouders die niet zo goed zijn in Nederlands) dus als u kan zeggen waar ik de type modem kan vinden zou dat heel fijn zijn. en de snelheid was rond de 160mbps.

 

ps: ik zou ook graag met kabel spelen, maar ik game op een andere verdieping en m’n ouders zouden daar geen geld aan uitgeven.


Hoi @Jason19982 .  Gamen zou ik persoonlijk ALTIJD met een kabel doen.  Maar als je toch wifi gebruikt, wat voor modem heb je? En wat voor snelheid hoort er bij je abonnement?

ik heb net een speedtest gedaan via m'n laptop en de download was 170mbps (wat ik ook al zei), maar de upload is 50mbps. Hopelijk heb je wat aan deze informatie

 

ps: ik heb weer een speedtest gedaan en toen was de upload 235mbps. ik heb het ook al tijdens het gamen geprobeerd, de speedtest deed het toen niet en gaf zelfs een latentie probleem uit. toen ik het nog een probeerde lukte de speedtest weer niet, maar toen ik de game afsloot, werkte hij wel, maar mijn jitter zat op 1750ms en de download snelheid was naar 120mbps gegaan

 


Als je op een andere verdieping zit, en je wifi staat beneden dan is dat al een reden dat het niet lekker loopt.

Leg een CAT5e kabel vanaf de router naar je laptop en probeer eens zonder wifi te spelen. Desnoods probeer je het uit met een korte kabel op de gang.

Als het met een kabel meteen goed loopt, dan zou ik een langere kabel kopen en kijken of je die netjes vanaf de meterkast naar jouw kamer kan krijgen.

Als het ook met kabel niet goed gaat, dan kunnen er ook nog andere storende elementen meespelen (andere appraraten en gebruikers in je netwerk bijvoorbeeld).

Als je glasvezel hebt, dan kan je ervan op aan dat de pingtijden bekabeld erg laag zijn, wat gamers altijd een voordeel vinden.


Nog een aanvulling: als je op je laptop kan kiezen voor 2.4GHz en 5GHz wifi, kies dan 2.4GHz. Die is weliswaar langzamer dan de 5GHz variant, maar kan wel over langere afstanden. Het kan net het verschil zijn in goed internet en slecht internet.


Nog een aanvulling: als je op je laptop kan kiezen voor 2.4GHz en 5GHz wifi, kies dan 2.4GHz. Die is weliswaar langzamer dan de 5GHz variant, maar kan wel over langere afstanden. Het kan net het verschil zijn in goed internet en slecht internet.

moet ik de 2.4Ghz 802. 11b/g nemen of de 2.4Ghz 802. 11g?


Ik heb een nieuwe msi laptop gekocht en het gamen daar op met de kpn wifi gaat lastig, terwijl het op de xbox wel goed gaat. Ik dacht eerst dat het aan m'n leptop lag, maar toen ik op m'n hotspots ging, ging alles gewoon prima. Ik heb ook al met de kpn klantenservice gebeld en ze zijden dat ik beter hier kan zijn

Is het een speciale gaming-laptop, die voor gamen is ingericht en game je bij voorkeur bekabeld voor een optimale snelheid, veiligheid en stabiliteit?

Indien geen gaming-laptop, maar wel Windows 11, de gamestand geactiveerd c.q. geoptimaliseerd? @Jason19982 

 


Ik heb een nieuwe msi laptop gekocht en het gamen daar op met de kpn wifi gaat lastig, terwijl het op de xbox wel goed gaat. Ik dacht eerst dat het aan m'n leptop lag, maar toen ik op m'n hotspots ging, ging alles gewoon prima. Ik heb ook al met de kpn klantenservice gebeld en ze zijden dat ik beter hier kan zijn

Is het een speciale gaming-laptop, die voor gamen is ingericht en game je bij voorkeur bekabeld voor een optimale snelheid, veiligheid en stabiliteit?

Indien geen gaming-laptop, maar wel Windows 11, de gamestand geactiveerd c.q. geoptimaliseerd? @Jason19982 

 

het is een game laptop en ik game niet bekabeld. 


Ik denk dat je toch even met je ouders moet praten over een kabel.  Dat zou je leven een stuk makkelijker maken.

Wat wifi betreft: Hoe ver zit je dan van het modem af? En hoeveel muren, vloeren etc.  zitten daartussen?  Des te meer barrières en/of afstand des te slechter de kwaliteit en stabiliteit van je draadloze internet en dat ga je DIRECT merken bij het gamen. 


Ik denk dat je toch even met je ouders moet praten over een kabel.  Dat zou je leven een stuk makkelijker maken.

Wat wifi betreft: Hoe ver zit je dan van het modem af? En hoeveel muren, vloeren etc.  zitten daartussen?  Des te meer barrières en/of afstand des te slechter de kwaliteit en stabiliteit van je draadloze internet en dat ga je DIRECT merken bij het gamen. 

er zit geen muren tussen maar alleen een vloer, ik had eerst een normale laptop waarbij ik wel normaal kon gamen en geen problemen had, maar met deze wel. ik ben gister ook bij een vriend geweest en daar werkte alles gewoon wel en de eerste paar dagen op m'n thuis wifi werkte het ook gewoon, maar na een paar dagen werkte het niet meer. 


ik heb m’n ouders kunnen over te kunnen halen om toch een kabel te gebruiken en alles werkt mu prima. bedankt nog voor alle hulp, want ik had daar nooit aan gedacht om bekabeld te gamen. en nogmaals, bedankt voor alles


Fijn dat je ouders bereid waren om die kabel te gaan gebruiken.  Nu mag je een stabiele verbinding verwachten. Veel plezier ermee!