Skip to main content

Bij mij is het net andersom, ik heb superwifi geïnstalleerd en mijn gasten account is verdwenen, als ik inlog op het modem en het gastenaccount weer in ere herstel valt een schotel van de superwifi weer uit.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

@Piikea Wat lastig dat je gastennetwerk steeds wegvalt. Je kunt ook een gastnetwerk instellen op je Superwifi punten. Dit kun je doen met onze thuis app, kun je mij laten weten of het op die manier gelukt is? 


Beste Rutger,

dat heb ik juist geprobeerd, maar ik kan niet inloggen in de superwifi ( herkend het admin wachtwoord niet).


@Piikea Bij het inloggen zou je normaal gesproken het wachtwoord van de "master" versterker moeten gebruiken. Degene die bekabeld aangesloten zit bij de Experiabox, met dit wachtwoord lukt het dus niet in om te loggen? 


Beste Rutger,

 

Nee, dat lukt niet. Een tip gehad om het wachtwoord van de andere unit te gebruiken, ook dit lukte niet. Alles herhaald na een harde reset ( paperclip in reset opening) ook dit lukt niet. Wordt er een beetje moedeloos van, momenteel is de superwifi afgekoppeld en doet de V10 weer dienst, mét het gastenaccount. Mogelijk kan een monteur ter plaatse relaas bieden?


@Piikea Erg vervelend dat het nog niet lukt. Wat we nog zouden kunnen proberen is de Experiabox V10 vanuit de interface terugzetten naar fabrieksinstellingen, zonder de Superwifi punten aangekoppeld. Door het vanuit deze plek te doen worden ook nieuwe gegevens bij KPN opgehaald. Je kunt dit doen door in te loggen op de Experiabox. Je kunt inloggen door 192.168.2.254 in de adresbalk van je browser in te toetsen en daarna op Enter te drukken. Hier krijg je dan een inlogscherm, de eerste keer kun je op inloggen klikken en zelf een wachtwoord aanmaken. Mocht je eerder ingelogd zijn heb je zelf een wachtwoord ingesteld. Daarna kunnen de Superwifi punten gereset worden, zodra dit gelukt is kunnen ze opnieuw geconfigureerd worden. Het beste is om dit te doen via de KPN Thuis app. Zou je mij kunnen laten weten of het op deze manier gelukt is? Ik verwacht overigens wel dat een monteur dit zal kunnen oplossen, het probleem is wel dat hiervoor over het algemeen een betaalde monteur aangestuurd wordt. De kosten hiervoor zouden dan al 50 euro zijn. Dit wil ik uiteraard het liefst voorkomen. Zou je mij kunnen laten weten of het op deze manier gelukt is? Anders gaan we verder zoeken naar een oplossing. 


Beste Rutger,

jouw voorstel heb ik ook al geprobeerd, ik prefereer in dit geval een monteur ter plekke.


Kan jij me een telefoonnummer/e-mailadres geven om een afspraak te maken?


Kan jij me een telefoonnummer/e-mailadres geven om een afspraak te maken?

0800 0402

Maar u zal wel 50 euro mogen aftikken. En dat is best knullig. Een monteur voor 50 euro laten komen om voor u het wachtwoord in voeren...


Ik weet niet of het zo slim is maar ....

Kunt u misschien een foto plaatsen van de achterkant de de SuperWiFi's? 

Er staat ook een WiFi naam en wachtwoord op, maar dat zal sowieso niet gebruikt worden vermoed ik.


Klinkt idd knullig, maar alle wachtwoorden zijn al een keer ingevoerd en ik word er een beetje moedeloos van. Het betreft een vereniging en de leden beginnen ook te klagen😩


@Piikea In dit geval is het vervelende dat wij door corona zelf geen servicemonteur kunnen inplannen. Zie ook de melding op de website die hier normaal gesproken voor ingericht is. Dat maakt het extra lastig. Zou het wellicht kunnen dat er een speciaal teken in de wachtwoorden staat? Bijvoorbeeld een ; in plaats van : of een ander speciaal teken? In de meeste gevallen zou ik ook niet willen adviseren een screenshot te delen, maar in deze situatie zou het wellicht handig kunnen zijn. Dus de tip van @Nick83 zouden we nog kunnen proberen, mocht je de foto later niet meer openbaar willen hebben kan ik deze verwijderen. 


In een ander topic scande iemand de qr-code. Dat is namelijk het wachtwoord. Op het scherm van zn foon zag hij dan het wachtwoord staan met een teken er tussen dat hij nog niet zo herkend had.


Beste Nick/Rutger,

Dat zou ik nog kunnen proberen, ik houd jullie op de hoogte.

groetjes,


 


 


Dat wachtwoord lijkt me niet zo moeilijk. U probeert in te loggen op http://192.168.2.151?

 


Ja klopt, is niet moeilijk, maar wordt niet geaccepteerd.


 


Dit is de andere, word ook niet geaccepteerd 


Ressetten doet u met de paperclip minimaal zo ongeveer 15 seconden vast te houden? Wat je dan ook zou kunnen proberen is na resetten eerst 1 SuperWiFi aan te sluiten en de andere uit te houden. En dan eerst in proberen te loggen voordat je de 2de aansluit.


Beste Nick,

dat heb ik ook al geprobeerd 

 

groeten

 


@Piikea Ik heb de situatie ook doorgestuurd naar 1 van mijn collega's. Ikzelf zou op dit moment namelijk even niet meer weten wat we nog kunnen doen om wel te kunnen inloggen. Zodra ik meer informatie heb ontvangen zal ik dit hier delen. 


Heeft u het al eens op een andere pc geprobeerd? Je zou bijna denken dat je een toetsenbord hebt wat niet goed functioneert…

Of het wachtwoord in kladblok ingetikt, zodat je zeker weet dat de tekens goed zijn?


Beste Nick,

ik heb het met de ipad én de pc geprobeerd. Maar er zit nog een bedraadde kpn wifi versterker ( arcadyan) tussen, zou dat de oorzaak kunnen zijn? Of wordt deze gewoon meegenomen door de superwifi?

ik ga het dadelijk nog eens proberen, ik zet alles terug naar de fabrieksinstellingen en begin helemaal opnieuw met Qr-code.

ik houd jullie op de hoogte🤞🤞🤞🤞


Ow aha. Ja dat heeft er zeker mee te maken. De zwarte Experia WiFi's werken samen met de SuperWiFi's. Als u die eerder al in uw netwerk heeft, en u plaatst de SuperWiFi's erbij, dan moet je inloggen met het admin wachtwoord van 1 van de Experia WiFi's. 

Het is gewoon 1 systeem, die dingen werken feilloos met elkaar samen.