Skip to main content

Goedemorgen,  

ik heb mijn schoonouders weten over te halen om over te gaan naar KPN omdat ik er zelf zeer goed te spreken ben. Zij hebben de nieuwe box 12 gekregen, ikzelf heb de v10a. 
Ik had verwacht dat alles hetzelfde zou zijn in de ‘Thuis-app’ maar dat is schijnbaar niet zo. 
Hoe kan ik bijvoorbeeld een gastnetwerk aanmaken of snel de naam van het netwerk aanpassen? 
Het rood omlijnde in de bijgevoegde foto hebben mijn schoonouders niet. 
Moet dit nog beschikbaar worden gemaakt voor Box 12?

een wijze uil was vroeger ook een uilskuiken…….

 

Het is gelukt dame en heren, alle dank!!

 


Super! Dank dat je het nog even liet weten, @JohanLi :-). En dank voor de hulp aan iedereen in dit topic!


Staat na inloggen gelijk op de start pagina:

Guest Stations.

 

Ha @JohanLi, het lijkt nu in orde! Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten.

Toch lees ik in zijn screenshot dat de status van 5GHz op DOWN staat en dat lijkt me niet goed.

Ik heb het bij mij even getest. Nadat je die schuifjes alle4 op ON hebt gezet moet je nog een keer op Apply klikken.

Nee, niet echt eigenlijk! Je hebt nu deze allebei aanstaan, dus als je op je telefoon nu gaat naar ‘wifi’ en dan kiest voor één van die SSID's die jij rood gemaakt hebt, vervolgens het wachtwoord invult, en op verbinden klikt, moet het werken. Dat was het! Lukt dit als je het test?

Nog even alle stappen hieronder vermeld voor iedereen die dit topic vindt. Door in te loggen op http://192.168.2.254 kan je via de kopjes ‘guest stations’ op de voorpagina naar de voorkeuren van jouw gastnetwerk gaan. Daar zet je de schuifjes op ‘ON’ en klik je op Apply. Je kunt nu het gastnetwerk vinden op je telefoon en ermee verbinden!

 

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy

Admin: Lees hier alles over het instellen van een gastnetwerk op een KPN Box 12

 


Staat na inloggen gelijk op de start pagina:

Guest Stations.

 

Ha @JohanLi, het lijkt nu in orde! Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten.

Toch lees ik in zijn screenshot dat de status van 5GHz op DOWN staat en dat lijkt me niet goed.

Ik heb het bij mij even getest. Nadat je die schuifjes alle4 op ON hebt gezet moet je nog een keer op Apply klikken.

Nee, niet echt eigenlijk! Je hebt nu deze allebei aanstaan, dus als je op je telefoon nu gaat naar ‘wifi’ en dan kiest voor één van die SSID's die jij rood gemaakt hebt, vervolgens het wachtwoord invult, en op verbinden klikt, moet het werken. Dat was het! Lukt dit als je het test?

Nog even alle stappen hieronder vermeld voor iedereen die dit topic vindt. Door in te loggen op http://192.168.2.254 kan je via de kopjes ‘guest stations’ op de voorpagina naar de voorkeuren van jouw gastnetwerk gaan. Daar zet je de schuifjes op ‘ON’ en klik je op Apply. Je kunt nu het gastnetwerk vinden op je telefoon en ermee verbinden!

@Nick83 deze staat nu op UP en alles werkt, dank!

 

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privé


Super! Dank dat je het nog even liet weten, @JohanLi :-). En dank voor de hulp aan iedereen in dit topic!

Hallo Marcia,

Jammer genoeg heeft JohanLi geprobeerd zijn persoonlijke gegevens met rood en groen te verbergen. De QR code met daarin ook de gastgegevens en ook het wachtwoord had Johan laten staan: ***

Daar had jij als moderator ook op moeten letten en dit minstens aan JohanLi moeten laten weten.

Zo blijkt maar weer, dat een QR code ongemerkt veel prijs geeft!

 

Groet

ElAh

 

Admin: gastgegevens verwijderd

 


@ElAh je hebt helemaal gelijk, mijn excuses!


Hallo Marcia,

Excuses aan mij zijn te eenvoudig en niet nodig, wel aan Johanli. Ik ben slechts de melder. Johanli heeft zijn uiterste best gedaan om andere mensen te helpen. Veel later is zijn bericht nog steeds te lezen. Checken jullie of er op die manier nog verder persoonlijke gegevens door anderen zijn vrijgegeven? Je weet, dat er op internet op alles gespeurd wordt.

Hopelijk ga jij er iets aan doen, om zoiets in de toekomst te voorkomen en dit gebeuren minstens ook met andere moderators te delen. Daarin kan ook een volledige Standaard melding in het gastnetwerk over beveiliging van persoonlijke gegevens geen kwaad.

Mochten anderen met de beste bedoelingen ook persoonlijke gegevens vrijgeven, of gegeven hebben, dan zul jij daar en ook KPN op moeten modereren.

Vr gr

ElAh