Skip to main content

Mijn Box 10A met 1 superwifi punt werkt perfect als mesh netwerk. 
De Experia Box 10A dekt als mesh punt de ene helft van mijn appartement en 1 KPN superwifi punt de andere helft. 
Maar mijn mesh netwerk werkt voornamelijk op 5G en slimme producten (wifi lampen en stekkers) gebruiken allen 2,4G. 
Ik dacht dit op te lossen met een gast netwerk wat ik dan op 2,4G laat draaien. Dan koppel ik mijn smart home apparatuur aan het gast netwerk. 
Helaas, zodra ik een gast netwerk aanmaak via de browser (192.168.2.254) of via de app ‘Thuis’ is mijn superwifi punt van de radar verdwenen. Volgens de modem stellingen bestaat er plots geen superwifi punt meer. 
Wat doe ik fout? (Of wat heeft KPN vergeten te melden….?)

Mocht iemand hierop een antwoord hebben dan bij voorbaat dank. 
Wout

In combinatie met de super wifi weet ik niet maar het advies wat ik keer op keer lees is dat mensen een goedkope accesspoint moeten kopen om dit probleem te tackelen tenzij ze een V10 modem hebben.


Bedankt voor je snelle reactie Jeroen. 
ik had (en heb nog steeds)de hoop dat KPN het oplost. Eigenlijk vooral omdat ik van eenvoudige systemen houd. Minder apparatuur, minder storing etc. Ik had voorheen een Ziggo powerline als uitbreiding en dat werkte naar behoren. Dit Ziggo setje werd echter zo warm dat ik het bij afwezigheid niet meer vertrouwde. Maar misschien is jou suggestie wel de enige oplossing (en komt er binnenkort een KPN powerline in de aanbieding :)


Op lange termijn hoopt KPN dit wel op te lossen. Andere klanten kunnen misschien specifiek iets over jou probleem melden. Daar ben ik niet in thuis.


Er worden regelmatig dit soort problemen gemeld. Kpn heeft om wat voor rede dan ook besloten dat de 2.4ghz en de 5ghz niet neer gesplitst kunnen worden. Ondanks dat heb ik die problemen niet en werkt het allemaal prima. De snelste oplossing is een wifipunt te kopen die alleen de 2.4ghz band heeft of waar je wel kan splitsen.  Je kan die dan gebruiken voor de apparatuur welke nu problemen geven. Wellicht komt kpn tot inkeer op termijn maar daar zou ik niet op wachten. 


Heb 2 zwarte slimme wifi besteld werken ze op experia bok v10?


Ja hoor. Ik heb ze ook maar er moet er één met een kabel aangesloten worden op het modem.


zie geen aansluit punt op het modem. Tenzij het een kabel is met een ronde kabel


Er zitten toch 4 gele poorten op de v10!!!


Klopt keek verkeerd .Sorry