Skip to main content

Goedenavond,

Ik had vandaag al een vraag gesteld over de wifi versterkers. Ik had er 1 geïnstalleerd beneden en boven wilde ik ook doen maar die connecte niet met mijn andere experia versterker. Dus wilde ik deze weer de installeren. Dus gedaan maar nu heb ik geen wifi signaal van mijn modum meer. Wat kan ik hier aan doen? Voor mij werken die experia wifi punten niet of jullie hebben een gouden tip voor mij, en wat niet werkt wil ik geen gebruik van maken.

Maarja dan kom ik terug weer bij mijn modum die nu geen wifi signaal meer afgeeft. Nu dan maar uit noodzaak een experia wifi versterker geïnstalleerd zodat ik maar wifi heb. Maar het heeft eigenlijk geen nut om die te gebruiken omdat die letterlijk naast mijn modum staat.

 

Wat kan ik hier aan doen. Hoor graag van jullie.

Goedenmiddag,

Ik ben laatst bij jullie XL winkel in alkmaar geweest met de mededeling dat ik slecht wifi in huis heb. Punten alles opgemeten wat de medewerker mij aanraden en heb ik 2 experia wifi versterkers gekregen.

Ik heb thuis alleen op de begane gronde aansluiten voor een lan kabel. Dit ook verteld bij de medewerker maar die gaf aan dat deze experia boxen draadloos werken. Ik helemaal blij want dan hoefde ik geen super wifi punten te kopen a 150 euro. Ik voor de zekerheid nog de klantenservice gebelt of dit echt zo was. En die bevestigde nogmaal dit verhaal. 

Maar nu installeer ik het en krijg ik helemaal geen signaal boven. Ik baal hiervan want dacht eindelijk goed internet boven en op zolder te hebben. Want mijn snelheden zijn daar 17 mbits op de 1ste etage en helemaal geen verbinding op zolder.

Wat valt hier nu aan te doen. Want ik ben best wel teleurgesteld dat dit niet lukt. Ik had ook op het forum gelezen dat je er iets voor kan kopen maar dat kost gelijk weer 80 euro terwijl ik dacht met alleen deze experia boxen er vanaf te zijn en ik gewoon door mijn hele woning internet zou hebben.

 

Hoor graag van jullie. 

Groetjes Remon

 

Admin: samengevoegd met je andere topic


Sowieso moet de wifi op de v10 uit. Welke WiFi versterker heb je? De kleine zwarte vierkant?


Ja maar die zwarte versterkers werken niet draadloos jammer genoeg wat de klanten service en de winkel mij vertelde. 

Ik wil die versterkers dan nu ook niet meer gebruiken en nu gewoon weer gebruik maken van mij modum ipv die versterkers


O das jammer want die versterkers zijn erg goed. Maar wat is nu nog het probleem? Als de Wi-Fi van het modem nog uit id kan je 2 dingen doen. Of je logt in op het modem en zet je het aan of je reset het modem.


Maar kan je geen kabel trekken naar boven? Vaak kan dat langs een verwarmingsbuis.


Ik heb geen kabels op de eerste etage en zolder verdieping liggen en ben dat ook niet van plan om door te trekken. Ik heb geprobeerd heb modem te resetten en heb zelf gedurende 5 minuten de stekker eruit gehad. Maar hij geeft geen groen bolletje meet bij wifi. Heb een v10 box. En als zoek ik het signaal met mijn telefoon op vind ik mijn wifi signaal ook niet.

 

Via de kpn thuis app wilde ik inloggen op het modem maar geeft aan dat het het standaard wachtwoord. Zou ook niet weten waar ik die kan vinden.


Heb je de herstelknop gebruikt?


Is het inmiddels weer gelukt om de wifi van jouw Experiabox aan te zetten? De Experia Wifi dienen zoals gezegd beide bekabeld aan te worden gesloten.  Draadloos kun je er geen gebruik van maken.


Ik heb de afgelopen dagen jammer genoeg nog geen tijd gehad om het te proberen.

Dat vind ik dan heel vreemd dat het niet draadloos kan, want een medewerker van de XL vestinging zei dat het wel kon en hetzelfde geld voor een medewerker van de klantenservice. Ik voel mij eigenlijk bedrogen en ben nu als ik het zo begrijp veroordeeld om die 2 super wifi punten te kopen van 200 euro terwijl mij verteld was dat die experia punten dus ook draadloos werkten. 

Ik vind dit geen goeie service zowel vanuit de winkel niet als dat van de klantenservice niet. 


Hallo @Remon Das , de klantenservice had moeten vertellen dat je met die punten draadloos kunt werken, wifi, maar dat ze wèl bekabeld aan het modem aangesloten dienen te worden en dat de wifi op het modem uitgezet wordt zodat je er dus minimaal 2 nodig hebt.

De super wifi's werken op dezelfde manier, alleen de 2e en de 3e enz. kun je eventueel draadloos aansluiten bij voldoende bereik met de 1e, anders ook uitsluitend bekabeld.

Een soort babylonische spraakverwarring tussen kenners en een niet-kenner.