Skip to main content
Beantwoord

Gebruikstermijn voor dsl internet verbinding

• March 15, 2025
  • 21 reacties
  • 214 keer bekeken

Jolliebollie
Deelnemer

Ik gebruik dsl van tele2.In mei 2025 stopt dit abonnement en moet ik overstappen op glasvezel.Dit heeft te maken met end of sale afspraak omdat tele2 gebruik maakt van de kpn-kabel.Nu heeft kpn geen glasvezel in onze straat,wel van Delta(Caiway).Als ik toch dsl wil blijven gebruiken via kpn of andere provider,is er dan ook weer het risico dat het abonnement stopgezet wordt om dezelfde of andere reden?

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemiddag ​@Jolliebollie , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Mooi om te zien dat je zoveel goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen! Volgens mij is je vraag inmiddels beantwoord en weet jij waar je aan toe bent. En mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebbe, laat het ons dan ook vooral weten!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 15, 2025

Dag ​@Jolliebollie die kans is er niet! Kpn sluit de dsl lijn pas af als je overgezet bent naar kpn glasvezel!

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Bedankt voor het antwoord! Met kpn dsl dus zonder einddatum totdat kpn glasvezel gelegd en aangesloten is!

Maar hoe zit het dan met andere aanbieders zoals Youfone,online, budget internet etc? Op vergelijkingssite's kun je nog steeds dsl internet afsluiten met deze providers.Hebben zij dan ook end of sale afspraken gemaakt met kpn?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 15, 2025

Ook voor andere providers geldt dat kpn de dsl aansluiting pas stopt als glasvezel aktief is.

• March 15, 2025

Ik gebruik dsl van tele2.In mei 2025 stopt dit abonnement en moet ik overstappen op glasvezel.Dit heeft te maken met end of sale afspraak omdat tele2 gebruik maakt van de kpn-kabel.?l

Heb je hier een email of brief over gekregen? Kun je daar een schermafdruk van plaatsen?

Als er geen glasvezel van KPN ligt bij jou, dan vind ik het heel raar namelijk. Ik ben erg benieuwd. 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • March 15, 2025

het zijn alleen de tele2 klanten die over moeten van moederbedrijf ODIDO.

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5488618/odido-stopt-oude-tele2-contracten-klanten-duurder-uit

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

het zijn alleen de tele2 klanten die over moeten van moederbedrijf ODIDO.

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5488618/odido-stopt-oude-tele2-contracten-klanten-duurder-uit

Bedankt joey92 voor de link!

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Ik gebruik dsl van tele2.In mei 2025 stopt dit abonnement en moet ik overstappen op glasvezel.Dit heeft te maken met end of sale afspraak omdat tele2 gebruik maakt van de kpn-kabel.?l

Heb je hier een email of brief over gekregen? Kun je daar een schermafdruk van plaatsen?

Als er geen glasvezel van KPN ligt bij jou, dan vind ik het heel raar namelijk. Ik ben erg benieuwd. 

Ik heb een foto toegevoegd

• March 15, 2025

Odido levert over glasvezel van Delta lees ik elders op internet. Jij gaat dus over naar een Odido abonnement op glasvezel van Delta. 

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Dat is duurder,dan rechtstreeks afsluiten met Delta.Alleen is glasvezel of steeds duurder dan dsl.En dsl werkt prima als je normaal internetgebruik hebt

• March 15, 2025

Alleen is glasvezel of steeds duurder dan dsl.En dsl werkt prima als je normaal internetgebruik hebt

Dat weet ik ook wel. Maar tele2 stopt. Dus het is een zinloze discussie. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 15, 2025

Alleen is glasvezel of steeds duurder dan dsl.En dsl werkt prima als je normaal internetgebruik hebt

Nee hoor, ​@Jolliebollie kan gewoon over op Solcon, KPN, of een andere provider welke ook op DSL levert.

• March 15, 2025

Toen hier Delta werd aangelegd had ik nog een keuze om te kiezen om Odido via DSL bijv te nemen.

Op een gegeven moment kwam Odido ook te kiezen via Delta Netwerk. I.v.m. nieuwe afspraken tussen Delta Netwerk en Odido. Vanaf toen was DSL niet meer te selecteren.

Maar als ik jou was zou ik Nodido lekker links laten liggen, ik dacht ook te willen overstappen naar Nodido via Delta maar twee maanden later nog altijd geen enkele actieve verbinding 🤣 het modem verbond, alles brandde goed maar er kwam geen enkel stukje snelheid doorheen hahaha. Gelukkig contract laten ontbinden, en abbo aangegaan bij Delta zelf,.. En hopsa direct werkend internet vanaf de aansluitdag. Nu 6 maand verder en geen enkele storing gehad of problemen met diensten.

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Ja,het ging om de vraag of ik nog steeds dsl kan afnemen via een andere provider als tele2/odidi de stekker eruit trekt

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Ja,het ging om de vraag of ik nog steeds dsl kan afnemen via een andere provider als tele2/odidi de stekker eruit trekt

Odido bedoel ik.Bedankt voor jullie antwoorden,ik weet nu hoe het zit 👍

• March 15, 2025

Odido zal op glasvezel van Delta willen leveren denk ik. Dat ligt er. Dus koper van KPN zullen ze waarschijnlijk niet meer op leveren willen. Denk ik.

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Odido zal op glasvezel van Delta willen leveren denk ik. Dat ligt er. Dus koper van KPN zullen ze waarschijnlijk niet meer op leveren willen. Denk ik.

Inderdaad,zo doen ze dat, dsl wordt uitgefaseerd voor tele2 klanten.

• March 15, 2025

Ik krijg de indruk dat Tele2 abonnementen gewoon helemaal stopgezet worden. Dat heeft in principe niets met DSL te maken. 

Omdat het Tele2 abonnement stopgezet word moet je nu over op een nieuw Odido abonnement. En dat word een abonnement op glasvezel van Delta. 

Jolliebollie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Ik krijg de indruk dat Tele2 abonnementen gewoon helemaal stopgezet worden. Dat heeft in principe niets met DSL te maken. 

Omdat het Tele2 abonnement stopgezet word moet je nu over op een nieuw Odido abonnement. En dat word een abonnement op glasvezel van Delta. 

Tele2 is overgenomen door odido.Ze willen straks alleen verder gaan met klanten van odido inderdaad.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 15, 2025

Of, als Jollie dat niet wilt kan hij overstappen op een andere provider welke geen gebruik maakt van het glasvezel van delta. Bijvoorbeeld KPN. Volgens mij is dat de oorspronkelijke vraag, of er ook nog gebruik kan worden gemaakt van het DSL

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 17, 2025

Goedemiddag ​@Jolliebollie , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Mooi om te zien dat je zoveel goede reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen! Volgens mij is je vraag inmiddels beantwoord en weet jij waar je aan toe bent. En mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebbe, laat het ons dan ook vooral weten!