Al een half jaar slechte internetsnelheden. Vandaag voor de 3e keer weer contact gehad. Vermoedelijk na werkzaamheden aan het netwerk hier in de buurt in oktober 2023 is de downloadsnelheid slechter geworden. Haalde eerder van de 1GB abbo met gemak 940 download en upload 960 en vaak hoger.
Nu is het downloaden 500 tot max 750mb echt heel onstabiel. Uploaden nog wel in orde als voorheen. Verschillende kabels, verschillende apparatuur, resets, stroomloos, van alles geprobeerd.
Uur aan de telefoon met Denise. Vaak langdurig in de wacht gezet en ik vraag mij af of het niet gewoon show was alsof er druk werd overlegd en er dingen werden uitgezocht….
Het probleem is bekabeld rechtstreeks aan de KPN 12 modem. Wifi gebruik ik niet van de KPN modem. Allerlei probleemoplossers moeten er weer doorlopen worden, zelfs de wifi variant. “Lankabel, (die er tijdelijk voor service en testen), tussen modem en laptop 2 minuten stroomloos maken en weer opnieuw aansluiten” (??????). Tot aan wederom resetten van de modem wordt geopperd.
De KPN Box 12 kan volgens haar maar maximaal 600mb wifi en maximaal 800mb op de lan kabel. Dus een gig kun je er niet mee halen. Dat kan de hardware niet. Dan moet je de KPN Box 14 hebben. Die kan 4gig.
Ik geef haar al aan dat het niet klopt wat ze zegt, maar nee, ze heeft het opgezocht en overlegd. Dat is het.
Ze garanderen geen internetsnelheden. Helemaal niets. Er kan dus niets aan gedaan worden. Het kan goed komen door de werkzaamheden, maar daar kunnen ze niets aan veranderen.
Ik opper nog het laten vervangen van het oude F3100 NT Glasvezel kastje met de nieuwe Nokia. Nee hoor, dat heeft geen zin.
Ik opper nog als deze router het niet kan, dan te vervangen met de KPN Box 14 als die dat wel kan. Nee hoor want deze router is niet stuk.
Dan opper ik maar een korting want jullie kunnen niet leveren waar ik voor betaal. Nee zegt ze, dan moet je verlengen en wij garanderen geen snelheden.
Betaal je dan maandelijks €190 totaal aan abonnementskosten voor. Meer dan 20 jaar klant!