Skip to main content

Geen abonnementswijziging gevraagd, wel gedaan onder valse / foutieve informatie.

Ziggo Sport stopgezet via tv. Bleek echter niet zo te zijn, na enkele maanden alsnog betalen hiervoor.

Gebeld met de vraag dit te stoppen. Dat was goed, maar men kon het abonnement gelijk goedkoper maken. Niet onze vraag en wilde dit niet, wordt doorgedrukt. Het zou echter geen probleem zijn door de bedenktijd van 14 dagen.  Binnen 2 dagen wilde wij dit herzien (resp. 20 en 22 augustus 2021), maar dat kon niemand binnen de organisatie. 

 

v.a. eind juli 2021 geen internet meer buiten de deur op het mobiele abonnement. Gebeld met het servicenummer nadat alles al was geprobeerd ! Zij konden mij niet helpen, maar konden wel vertellen dat het niet aan KPN ligt. Of ik dan naar een KPN vestiging zou gaan, zij zouden verder helpen door iets met mijn telefoon te gaan doen (?) Wat dan ? Dan kan ik dat ook ? Als ik naar de winkel zou gaan dan was er geen garantie dat het opgelost gaat worden. Tot op heden geen tijd gevonden om hiervoor tijdens de openingstijden van KPN shops te gaan, dus nog steeds geen internet via 4G.

 

Abonnement kon dus niet terug gezet worden binnen 14 dagen (lees 2 dagen). Daar zijn screenshots van, intern verzoek doorgestuurd. Uiteindelijk telefonisch de klantenservice gesproken, die mij gaan (proberen) uit te leggen dat wanneer ik ze bel een andere KPN spreek dan wanneer ik naar de winkel ga ! Zo intens verdrietig hierover. Niemand kan mij helpen daar, is het echt wel een klantenservice ?

Hoe kom ik daar achter ? Dat het abonnement toch gewijzigd is door KPN…… plots geen Spotify premium meer…. dus bellen. Na een lang verhaal gekozen om met heel veel tegenzin een ander abonnement te kiezen. Ik bespaar de details over de zeer slechte communicatie.  In het volgende laat ik wat (bij mij wel bekende gegevens) weg; meneer X ik neem een nieuw abonnement met heel veel tegenzin en ik wil graag uw toestemming dat ik het gesprek opneem. Sfeer veranderd gelijk… moet ik ook niet accepteren dat zij mijn contact opnemen ? Uiteindelijk zo vriendelijk mogelijk gebleven om niet mijn eigen humeur aan te tasten.  Het zou direct op orde komen met het nieuwe abonnement, NIET DUS. Doordat er ‘iets’ stond waar hij geen toelichting op kon geven, zou het een dag later zijn. OKAY DAN MAAR.  Maar helaas is het geheel binnen de verwachting niet de volgende dag opgelost door KPN.

Er werkt trouwens ene Jörg Kramer die te pas en te onpas zijn naam onder allerlei onjuiste mailberichten laat plaatsen. Hij is nooit bereikbaar en niemand kan hem bellen voor een mail die ik namens hem heb ontvangen. Raar ? Wilt ie niet weten waar hij verantwoordelijk voor lijkt te zijn binnen de KPN? Meneer Kramer, bij deze: ik ben goed bereikbaar, ondanks dat ik misschien wel meer bezet ben.

Ik zit inmiddels met frisse tegenzin KPN diensten te betalen die niet functioneren, en de onbetaalde dienst ‘klantenservice’ werkt ook niet voor mij….

Toch moet ik iets aanvullen: zakelijk gebruik ik ook KPN voor alle werknemers en daar zijn geen problemen, wanneer het zich voordeed in de afgelopen 43 jaar ook snel opgelost. Dus het kan, maar voor die service moet je waarschijnlijk in een andere markt verkeren.

Tevens heb ik steeds heel aardige niet goed getrainde medewerkers aan de lijn, er dus niet persoonlijks. Ook de monteur die binnen 1 dag alles ging installeren thuis en niet eerder weg zou gaan voordat het klaar was, was zeer vriendelijk. Ook toen hij ons om 20:00 verliet zonder werkend internet en tv en toen hij 3 weken later toch terug kwam om het af te maken, moest ik heel blij zijn. Dat was ik ook….. tot ‘nu dit weer’

(excuus voor evt. taalfouten, ik ga de tekst namelijk niet teruglezen uit irritatie)

Fijne dag iedereen.

 

Beste @MMaaRRttIIJJnn, welkom! Wat een verhaal.. Ik weet niet zeker of het forum de meest geschikte plek is voor jouw verhaal, maar ik kan me wel voorstellen dat je je verhaal ergens kwijt wilt en zo hier terecht gekomen bent. Ik help je graag verder en zou daarom wat extra informatie willen:

 

Ziggo Sport stopgezet via tv. Bleek echter niet zo te zijn, na enkele maanden alsnog betalen hiervoor.

Gebeld met de vraag dit te stoppen. Dat was goed, maar men kon het abonnement gelijk goedkoper maken. Niet onze vraag en wilde dit niet, wordt doorgedrukt.

Wat is hier dan precies gebeurd? Jij gaf aan dit abonnement niet te willen en mijn collega drukte toch op ‘bevestigen'? Of heb je uiteindelijk gezegd: oké doe maar? 

v.a. eind juli 2021 geen internet meer buiten de deur op het mobiele abonnement. Gebeld met het servicenummer nadat alles al was geprobeerd ! Zij konden mij niet helpen, maar konden wel vertellen dat het niet aan KPN ligt. Of ik dan naar een KPN vestiging zou gaan, zij zouden verder helpen door iets met mijn telefoon te gaan doen (?) Wat dan ? Dan kan ik dat ook ? Als ik naar de winkel zou gaan dan was er geen garantie dat het opgelost gaat worden. Tot op heden geen tijd gevonden om hiervoor tijdens de openingstijden van KPN shops te gaan, dus nog steeds geen internet via 4G.

Op het moment dat wij zien dat in de systemen alles goed staat ingesteld en wij geen belemmeringen zien, vragen wij inderdaad altijd om bij een KPN winkel langs te gaan. Mijn collega's kunnen dan kijken of het toestel goed ingesteld staat, eventueel jouw simkaart in een ander toestel plaatsen (dat kan je zeker zelf eens proberen) en indien nodig, het toestel ter reparatie insturen. 

Er werkt trouwens ene Jörg Kramer die te pas en te onpas zijn naam onder allerlei onjuiste mailberichten laat plaatsen. Hij is nooit bereikbaar en niemand kan hem bellen voor een mail die ik namens hem heb ontvangen. Raar ? Wilt ie niet weten waar hij verantwoordelijk voor lijkt te zijn binnen de KPN? Meneer Kramer, bij deze: ik ben goed bereikbaar, ondanks dat ik misschien wel meer bezet ben.

Jörg Kramer is inderdaad de directeur Klantenservice. Dat staat ook onder de brieven vermeld als het goed is!

 

Ik begrijp dus dat er twee zaken spelen, namelijk 1. je hebt nu een nieuw vast abonnement dat je helemaal niet wilt en 2. je hebt geen mobiel internet op je telefoon. Om met 1 te beginnen:

Het klopt dat je normaliter 14 dagen termijn hebt om het te annuleren. Échter, en dit is niet om eronderuit te komen, maar om uitleg te geven, als wij niet aangeven dat de wijziging pas over 14 dagen in moet gaan, gaat deze direct in. En als deze wijziging direct ingaat, hebben wij geen enkele mogelijkheid om deze nog terug te draaien. Als je het dan wilt annuleren, is de enige mogelijkheid om het abonnement, en daarmee dus de vaste diensten, op te zeggen. Ik kan dit dus ook niet voor je in orde maken. Ben je op dit moment ontevreden met je huidige pakket? En zo ja, wat is er dan niet naar je tevredenheid? Ik kijk natuurlijk wél graag mee naar wat er wel mogelijk is. Wil je hiervoor je adres en klantnummer in je profiel plaatsen?

Voor wat betreft punt 2: welke mobiele telefoon heb jij? En je hebt daarin ‘mobiel internet’ aan staan? En het heeft dus eerder wel gewerkt? En heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een andere mobiele telefoon te plaatsen? Werkt het dan wel? Of ook niet? Wil je ook je 06-nummer in je profiel plaatsen? Dan ga ik ook daarmee aan de slag. 

Â