Skip to main content

Bij een nieuwe Experiabox 12 kregen wij ook een nieuwe TV-ontvanger Arris VIP5202. Helaas is die voor mijn vrouw en mij onbruikbaar, omdat er geen "audio uit" op zit. Wij zijn gehoorgestoord en hebben daarom koptelefoons nodig. Op ons vorige abonnement bij Telfort zat dat wel een TV-ontvanger met een audio uitgang.  Wie heeft een oplossing?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

De tv heeft waarschijnlijk wel een "audio uit" toch?


Ja, maar wij hebben een speciaal versterkerapparaat en dat werkt niet op de audio uitgang van de T.V. , alleen rechtstreeks vanaf een TV-ontvanger.


Hallo @Stoevirda , welk merk en type versterkerapparaat?

Ik ben ook slechthorend en wil er graag induiken.

 


Het apparaat is Sennheiser TR840.

 


De 5202 heeft alleen DIGITAAL audio out (optical).

Je kunt DEZE omzetter digitaal náár analoog aanschaffen om de Sennheiser met de mini-jack toch aan te kunnen sluiten. Deze adapter heeft ook een aansluiting voor een mini-jack (3,5 mm).

Heeft de TV geen mini-jack koptelefoon aansluiting? Daar zou het ook mee moeten werken, mits je het volume van die uitgang hoog genoeg zet.


Het apparaat is Sennheiser TR840.

 

Hallo @Stoevirda , ik heb een soortgelijk apparaat maar dan als mini ringleiding en heb toen ook een DAC aangeschaft, zoals @PeterG ook voorstelt.

Maar het is niet zo dat het apparaat alléén op de tv-decoder aangesloten kan worden, ik heb de ringleiding gewoon op de TV aangesloten.

 

 


Nader onderzoek heeft me geleerd, dat ik beter een nieuw apparaat kan aanschaffen, dan nog een ander tussen-apparaat. Bedankt voor het meedenken.


Ik ben overgestapt van ziggo naar kpn,

de tv van mij heeft een minijack waar een sennheiser kop telefoon is aangesloten.

Bij Ziggo werkte dat perfect je kon geluid tv uitzetten en alleen op de koptelefoon luisteren.

Nu ik een experiabox 5202 van kpn heb werkt dat niet meer, geen signaal op de mini jack meer.

heeft iemand een idee hoe dit komt?


Apart, je zou denken dat het afhankelijk is van de instellingen van de TV, en niet van de TV-ontvanger.

Welk merk/type TV gaat het om?
Gebruik je misschien een andere HDMI poort van de TV, tegenover eerder bij Ziggo?


Het is een Philips tv.

Heb zelfde HDMI poort gebruikt.

Voor de zekerheid ook andere poorten geprobeerd maar geen signaal uit mini jack op de tv.


Het is een Philips tv.

Welk type / model?    (Anders blijft het koffiedik kijken wat de opties zijn).


Wat maakt het uit wat voor type heeft altijd goed gefunctioneerd.

Type is 32pfl7403d/12


Wat maakt het uit wat voor type heeft altijd goed gefunctioneerd.

Natuurlijk maakt dat uit!!  :sunglasses:
Je wilt toch een oplossing voor je probleem, anders had je hier geen reactie hoeven te plaatsen.

Als ik de TV handleiding erbij neem, zijn er verschillende instellingen m.b.t. de "hoofdtelefoon”.
O.a. aparte volumeregeling hoofdtelefoon, en opties om de gewone luidsprekers te dempen.
In eerste instantie af te stemmen met de (Philips) afstandbediening van de TV zelf.

https://www.download.p4c.philips.com/files/3/32pfl7403d_12/32pfl7403d_12_dfu_nld.pdf

Staat het volume van de koptelefoon uitgang toevallig uit / helemaal naar beneden, hoor je dus niets.

Als je dat eerst allemaal hebt afgestemd, met de afstandbediening van de TV, en de menu's van je TV.
Kun je proberen de afstandbediening van de KPN TV-ontvanger te koppelen met die Philips TV,
zodat je in het vervolg de TV kunt aan-/uitzetten met die afstandbediening + volumeregeling van de TV-ontvanger.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Hallo @jan bmw .

Had je bij Ziggo een settopbox of gebruikte je een CI+ module?

Het kan zijn dat het koptelefoon(uitgangs)niveau bij die tv per ingang ingesteld moet worden. Controleer dat even; dit kan alleen met de Philips-afstandsbediening! Menu (huisje)  → tandwiel → geluid → volume hoofdtelefoon.

Als je bij Ziggo een settopbox had en die zit in dezelfde HDMI ingang dan moet het zonder meer werken. Komt er wel geluid uit de luidsprekers van de televisie zelf?

N.B. Het is best een oud toestel. Van 2008. En nog HDready, dus 720 en geen 1080 beeldscherm.


Geluid tv oké,  koptelefoon in tv menu vol

aan. Ziggo had een mediabox next

zelfde HDMI poort gebruikt. 

Toestel is oud heeft altijd signaal uit de mini jack gegeven. 


Raar hoor.

Aangezien je van Settopbox naar Settopbox bent gegaan zou het geen verschil mogen maken. De tv 'ziet’ dat i.i.g. niet.

Check de koptelefoonaansluiting eens met een andere koptelefoon (bij voorkeur bedraad).

Staat de Sennheiser nog op hetzelfde kanaal als z'n zender?

P.S. wat is de reden van de switch naar KPN?


Kijk eens in het menu van de TV-ontvanger naar de geluidsinstellingen.
Knop op afstandbediening “Menu”  →   Menu op TV-scherm “Instellingen”  →  "Geluid”

Zet die op “stereo” (mocht de instelling op “Dolby” staan).

Maar wel vreemd dat er dan wel geluid komt uit de speakers zelf.
Hoewel een oude TV, heeft deze toch nog enkele Dolby gerelateerde "Surround” instellingen.
Daar zou je ook nog wat in kunnen aanpassen?  Blz. NL-20 van TV-handleiding.


Ik hen oortjes van mijn Samsung mobieltje in de mini jack gestopt en heb dan wel geluid.

Waarom doet de hfdtelefoon van sennheiser het niet.


Ik hen oortjes van mijn Samsung mobieltje in de mini jack gestopt en heb dan wel geluid.

Tja, als de mini jack uitgang van de tv het dan wel doet….

Dan kunnen wij dit natuurlijk (ook) niet verklaren.

Waarom doet de hfdtelefoon van sennheiser het niet.

Maar wel wat checkpunten:
Zit de stroomadapter van de basis/zender van de Sennheiser wel in het stopcontact/stekkerblok?
Staan zender en koptelefoon (nog) wel beiden op hetzelfde kanaal?
Gaat het lampje op de koptelefoon branden als je deze inschakelt?


Koptelefoon houder staat aan,rood lampje.

Lampje wat verbinding aangeeft,groen brand niet.

Wanneer ik de koptelefoon opzet hoor ik wel ruis met bij geluiden.

Ver schillende kanaal instellingen getest, 3 stuks. Geen resultaat.


Wat gek. Tja, zo op '’afstand'’ is het wat lastig nu je te helpen. Hopelijk krijg je het nog voor elkaar.


Beste allemaal,

Ben met mijn hoofdtelefoon naar  de buren gegaan die Ziggo hebben.

Mini jack in tv en geluid op mijn hoofdtelefoon.

Vervolgens weer naar eigen tv en streamen met  Ziggo en dan heb ik wel geluid op mijn hoofdtelefoon.

Zou het dan toch aan kpn liggen.

Woensdag j.l met kpn gebeld kreeg een dame 

aan de telefoon die 38 minuten aan een stuk door bleef ratelen, kon amper uitleggen wat het probleem was.

Uit eindelijk zou ze een tikket aanmaken voor een terug bel actie van een monteur, die zou voor 18.00 u mij terug bellen.

Het is nu vrijdag en nog steeds niets vernomen.

Begin nu al spijt van het overstappen van Ziggo

naar kpn te krijgen.


eigen tv en streamen met  Ziggo

Hoe heb je dat naar je televisie gestreamd? Ik neem toch aan met een Chromecast. Of de laptop met HDMI verbonden met HDMI IN van je tv…. 

Zou het dan toch aan kpn liggen.

Als er via HDMI wél geluid uit de luidsprekers van je televisie komt dan geeft de kpn box gewoon geluid aan de tv. (en kan het niet aan kpn liggen)

Via een andere koptelefoon heb je wél geluid op de aansluiting van je tv met kpn, gaf je al aan.

Kijk eens of het geluid mbt HDMI in de kpn box op Stereo staat? Dat zou ik bij zo'n oude tv zeker instellen. (menu - instellingen - geluid - tabblad hdmi)


Wonder bestaan,

Streamen afgesloten weer naar kpn tv nu heb ik ineens wel geluid op hoofdtelefoon.

Tv uit gezet en daarna weer aan geluid is er nog.