Skip to main content

Hi, ik wil graag mijn wifi laten nakijken. Heb geen goed bereik in mijn appartementĀ 

Heeft u de WiFi manager al eens gedaan?Ā 


Goedenavond @LA1234321, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip:Ā gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

Ā 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem eenĀ resetĀ uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

Ā 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via deĀ Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

Ā 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ā€˜resetā€™. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten.Ā 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!Ā Na de reset moeten de lampjes ā€˜Powerā€™, ā€˜Servicesā€™ en ā€˜Internetā€™ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Ā Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?


Nee helaas niet. In mijn woonkamer heb ik ook geen problemen. Ik woon gelijkvloers enĀ klein, zelfs met de deur open heb ik geen bereik om de hoek.


Heeft u dit al eens geprobeerd?Ā Zou je jeĀ ForumprofielĀ willen aanvullen metĀ naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


Hallo @LA1234321! Welkom hier. Goed om te lezen dat de Community al met je meedenkt. Jammer dat een herstart/reset van het modem niets heeft opgeleverd.Ā Wat was de uitkomst van deĀ Wifi Manager?Ā 
Kun je ons vertellen welk modem je hebt en welke internetsnelheid je meet (in de woonkamer en om de hoek)?


Ā 


Ik meet dus meerendeel geen internetsnelheid omdat ik geen bereik heb.. op de momenten dat ik wel bereik heb is het 46mb. Dus dan is het prima. Maar Ā¾Ā van de tijd geen bereik hebben is niet handig.Ā 


Met ā€˜geen bereikā€™, bedoel je dan dat de verbinding is weggevallen en dat je nergens in jouw appartement wifi hebt? Of bedoel je dat je op een bepaald punt in jouw appartement geen bereik hebt? In dit laatste geval is het namelijk de kunst om de Wifi Manager net op het randje uit te voeren. Dus daar waar nog net wel bereik is, want dat is nodig om de Wifi Manager te doorlopen.


Op een bepaald punt geen bereik inderdaad. Ik kan de WiFi manager dus niet doorlopen. Als ik de deur open doe en richting de modum loop pakt ie wel weer internet. Hebben jullie hier een oplossing voor?


Ik zou dit willen adviseren:

In dit laatste geval is het namelijk de kunst om de Wifi Manager net op het randje uit te voeren. Dus daar waar nog net wel bereik is, want dat is nodig om de Wifi Manager te doorlopen.