Skip to main content

Samsung tablet (GT-P5100, Androïd-versie 4.2.2) geeft melding: Kan geen beveiligde verbinding maken. Hoe zet ik een andere browser op tablet?

Hi Ambres, welkom op het forum. 

Zo, dat is een oudje. Ik vermoed dat er geen updates beschikbaar zijn naar een hogere Android? Een nieuwe browser kun je installeren vanuit de Playstore. gebruik je nu al Chrome? Als je op browser zoekt kom je genoeg tegen. 

Ik zou die tablet in ieder geval niet belangrijke zaken gebruiken, internetbankieren etc. Android 4 wordt al geruime tijd niet meer ondersteund. 


Hi Ambres, welkom op het forum. 

Zo, dat is een oudje. Ik vermoed dat er geen updates beschikbaar zijn naar een hogere Android? Een nieuwe browser kun je installeren vanuit de Playstore. gebruik je nu al Chrome? Als je op browser zoekt kom je genoeg tegen. 

Ik zou die tablet in ieder geval niet belangrijke zaken gebruiken, internetbankieren etc. Android 4 wordt al geruime tijd niet meer ondersteund. 

Android 4.2 ondersteund niet de huidige beveiliging standaard, gebruik van de google play store is dan ook haast vrijwel onmogelijk geworden. @Ambres Er is een wellicht een mogelijkheid om de android versie over te schrijven met een aangepaste ROM naar android 6/7 die het ondersteund, alhoewel is een nieuwe kopen wat verstandiger gezien de ouderdom van de processor in de tablet die dan mogelijk die versies niet helemaal aan kan.