Skip to main content

Geen bevestiging van opzegging gehad binnen 10 werkdagen dat heb ik bij gebrek aan een mailadres nu hier gemeld gr Lennie

Vul je profiel even aan en medewerkers reageren doorgaans binnen enkele dagen.


:ballot_box_with_check:


Hi @Geen bevestiging van opzegging!

Ik zie dat je brief met het verzoek tot een opzegging op de 19e bij de juiste afdeling terecht is gekomen, deze afdeling wil je hier nog telefonisch over spreken en zal je hiervoor gaan bellen op het nummer eindigend op 581. Je abonnement heeft een wettelijke opzegtermijn van 1 maand, dus je verzoek zoals in je brief kan niet ingewilligd worden, ik gok dat ze je daarom nog willen spreken!


@Maja_  hi zou ik jouw mailadres mogen hebbeb? Ik stuur je dan de mail door dat de aangetekende opzegging op 3 september door kpn in ontvangst is genomen.  Gr lennie


Ik kan zien dat hij op 3 september in ontvangst is genomen bij de postkamer, echter is hij pas op de 19e bij de afdeling die de opzeggingen behandelt aanbelandt. Waarom het zo lang heeft geduurd voordat hij op de juiste plek bezorgd is en of dat de normale gang van zaken is weet ik niet precies, maar daar zullen ze je vast wel meer over kunnen vertellen op het moment dat ze je aan de lijn hebben :slight_smile:


@Maja_  tis nogal lastig om ze aan de lijn te krijgen laatste keer 15 minuten in de wacht daarna on hold gezet en toen verbinding verbroken :wink: en ik zou nog teruggebeld worden daar wacht ik ook al een maand op. Net getipt via de chat te mailen naar opzegging@kpn.com je raadt het al een niet geldig mailadres. Enige werkende mailadres van kpn is feedback@kpn.com maar die reageren weer niet


@Maja_  jij bent mijn enige contact waar ik iets aan heb kan jij de opzegging niet stroomlijnen?


@Maja_ de volgende incasso van kpn boek ik terug neem aan dat ze dan ook niet reageren :wink:


Lennaert,

Misschien heb je er wat aan. 

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/abonnement-opzeggen

 


@Maja_ we hebben opgezegd conform de werkwijze die kpn opgeeft namelijk aangetekend. Die kosten worden ook weer afgetrokken bij de eindafrekening opzeggen is namelijk gratis. 3 oktober loopt dan ons contract dan af dan krijg zo ongeveer €6 terug. Dus ik kan geen factuur meer ktijgen


De ‘gewone’ klantenservice, waar ik als forum moderator ook onder val, kan helaas geen opzeggingen verwerken, als ik dit kon had ik het direct voor je gedaan!

Uiteraard kan ik de situatie wél voor je in de gaten blijven houden, ik kan de interne notities die deze afdeling achterlaat namelijk wel inzien. Zij gaan jou bellen, je hoeft zelf dus niet meer in de wacht te staan. Wanneer ze je gaan bellen, dat heb ik helaas níét inzichtelijk. Ik zal voortaan elke dag een aantal keer kijken of ik zie dat er iets veranderd is aan je abonnement of dat er notities bij zijn gekomen, zodat ik je op de hoogte kan houden.

De opzegtermijn van 1 maand, daar valt niets aan te wijzigen aangezien deze wettelijk bepaald is. Als jouw verzoek direct op de dag van binnenkomst was verwerkt, zou je abonnement dus per 3 oktober stopgezet worden. Het kan goed zijn dat dit nu alsnog op deze datum gaat gebeuren, maar mocht het mis gaan doordat je brief pas enige tijd later door de juiste afdeling behandeld is, dan wil ik graag met je afspreken dat ik eventuele abonnementskosten die na 3 oktober nog in rekening gebracht worden,  voor je ga vergoeden!

 


@Maja_  ik ben nog niet gebeld en heb vandaaf een mail ontvangen met de factuur via incasso voor de nieuwe maand. :hugging: die zal ik helaas terug moeten boeken omdat ik 3 september opgezegd heb


Er zijn inderdaad nog steeds geen belpogingen terug te zien vanaf onze kant, dit duurt me nu wel heel erg lang :slight_frown:

Ik heb nu navraag gedaan bij een collega van de betreffende afdeling, hopelijk ontvang ik snel een reactie zodat ik weet hoe we dit het best op kunnen lossen!

Daarnaast wil ik je aanraden om de factuur wel te betalen, de periode tot en met 3 oktober is sowieso terecht in verband met de maand opzegtermijn, alles daarna ga je automatisch terugkrijgen nadat de opzegging verwerkt is en als ze een ander datum dan 3 oktober hanteren, ga ik er vervolgens persoonlijk voor zorgen dat je de rest ook terug krijgt :slight_smile:

Als je de factuur terug gaat boeken, treed er een standaard proces in werking waarbij er herinneringskosten in rekening gebracht gaan worden. Hier valt door geen enkele medewerker een stokje voor te steken, en we kunnen die kosten ook niet kwijtschelden.


@Maja_  dankjewel. Ik heb nu uitstel van betaling aangevraagd voor de laatste factuur  dd 31-10 dan zullen ze toch wel gebeld hebben :fingers_crossed_tone1:


Dat lijkt mij toch wel!

Ik heb deze situatie nu ook even voorgelegd aan een manager van de afdeling die over de opzeggingen gaat, omdat ik het nu toch wel heel erg lang vind duren, je brief is al ruim een maand geleden bij ons verwerkt en dit had al lang afgehandeld moeten zijn. Hopelijk volgt er snel een reactie!


Hi @Geen bevestiging van opzegging, er blijkt nu toch iets mis te zijn gegaan, en mijn collega van de opzeg afdeling geeft aan dat het nu het snelst is als je rechtstreeks met ze belt via 0800 - 0402 en dan aangeven dat je belt voor een opzegging. Mijn collega kan het abonnement dan alsnog voor je beëindigen. Laat je weten hoe het gesprek is gegaan en of ik nog iets moet doen met betrekking tot de vergoeding van de abonnementskosten vanaf 3 oktober die ik je toe heb gezegd?


@Maja_  nummer net gebeld maar verwachte wachttijd meer dan 15 minuten laat jouw collega nu mij even bellen 


@Maja_  ik heb zonet 10 minuten in de wacht gestaan via dit nummer en daarna werd de verbinding verbroken


@Maja_  tis gelukt de opzegging is in orde gemaakt. Dank voor je hulp


Ah, heel fijn, ik zie inderdaad dat het nu er direct een opzegging in is gevoerd én dat de abonnementskosten ook vergoed gaan worden :slight_smile: De aanhouder wint!:muscle_tone2:


@Maja_  ik moet de factuur  van 27/09 toch tot 15 oktober betalen lijkt het een bedrag van€38,47 sturen ze, ik betaal deze nu kan jij er toch even achteraan dat ik vanaf 3 oktober wat geld geretourneerd wordt ?