Skip to main content

Omdat mijn v10 modem het geluid sterk vervormt op al mijn apparaten en KPN geen monteur wil sturen vanwege de Coronamaatregelen heb ik weer eens contact gehad met een servicedeskmedewerker. Deze adviseerde mij een V12 modem. Zij had er verrouwen in dat dit dit probleem kon verhelpen. Ik kreeg echter wéér een V10 toegezonden die ook weer vervormt. Vandaag heb ik contact gehad met de zoveelste servicemedewerker die heel specifiek een V12 zou hebben aangevraagd. Ik heb echter geen mail ontvangen hierover ondanks dat ze dat heeft toegezegd. Omdat ik een niet goed werkend modem heb wil ik graag een V12 ter vervanging. Ik heb nog een kleine week om over te stappen naar Ziggo, dus graag per omgaande de bevestiging dat ik een V12 toegezonden krijg. Als het probleem daarmee opgelost wordt hoef ik niet naar Ziggo over te stappen.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @1scheveninger 
Het lijkt me sterk dat het modem dat doet.
Het vervangen van de tv-ontvanger zal eerder helpen.
En vertel eens hoe je het hebt aangesloten?
TV-ontvanger rechtstreeks op het modem of zit er een switch of een draadloze set of wat anders tussen? (tweede router misschien nog?)
En hoe heb je de tv-ontvanger verder aangesloten?
Direct op de tv of via een geluidsinstallatie?
Of anders?
Laat het even weten, want om maar op de bonnefooi apparaten te vervangen blijf je aan de gang dat zie je nu wel met het vervangen van het modem wat niets geeft.
Een V12 zal echt niets aan je geluidsprobleem veranderen.
 


Onmogelijk zelfs. De Experiabox doet niets met geluid. Dat is gewoon internetverkeer, net als alle andere verkeer. Van een plaatje van een vrachtauto maakt die ook geen fiets, het is ronduit belachelijk om zoiets te denken.


Ik heb nog een kleine week om over te stappen naar Ziggo, dus graag per omgaande de bevestiging dat ik een V12 toegezonden krijg. Als het probleem daarmee opgelost wordt hoef ik niet naar Ziggo over te stappen.

Dat is chantage en brengt je echt niet verder.
De V12 wordt niet als vervanging voor de V10 geleverd.
Tevens is wat @Nick83 ook zegt onmogelijk dat jouw probleem in het modem zit.


Beetje kort lontje @huistijger en @Nick83 ? Kijk op het topic Vervormd geluid tijden televisiekijken en je vind mijn lange geschiedenis hierover en hoe werkelijk àlles is geprobeerd. Dan begrijp je misschien dat overstappen een (laatste) redmiddel kan zijn i.p.v. een chantagemiddel. Bovendien heeft KPN n.a.v. Mijn aanmelding bij Ziggo zèlf gesuggereerd om het modem (wéér) om te ruilen, en wel voor een V12. Maar mochten jullie serieuze oplossingen aandragen dan zal ik daar zeker op ingaan.

Is er ook een nieuw model van de tv-ontvanger, @huistijger ?


De nieuwste TV-ontvanger is de 5202


Waarom beantwoord je mijn vragen niet, dan kunnen we je misschien helpen @1scheveninger 
De V12 zal je echt niet helpen.

 


Waarom beantwoord je mijn vragen niet, dan kunnen we je misschien helpen @1scheveninger 
De V12 zal je echt niet helpen.

 

Ik krijg sterk het idee dat @1scheveninger alleen maar een KPN Box wil. En net zo lang door blijft gaan over het zogenaamde vervormde geluid totdat hij/zij de KPN Box in huis heeft.


@1scheveninger, wees blij dat je weer de V10 hebt ontvangen.
Geen modem zo stabiel áls de V10.  
Als KPN mij een 12 zou opsturen, die nog vol kinderziektes zit, wil ik ‘m a.s.a.p omgeruild hebben voor een 10 die ik nu ook heb.

Het geluid wat wordt vervormt moet toch echt buiten de modem gezocht worden en de forumleden hier, (waar ik er ook 1 van ben), kunnen je vast&zeker helpen. 


Hoi @1scheveninger ,

Vraagje, wel alles goed met de oren ?
Want daar kunnen natuurlijk ook storingen in ontstaan denk bijvoorbeeld aan tinnitus
En als je daar last van hebt dan kan je horend leven behoorlijk verziekt worden.

Maar Ziggo is een optie. 
Niet tevreden meer, dan is vertrekken een prima oplossing.


Hoi @1scheveninger ,

Vraagje, wel alles goed met de oren ?
Want daar kunnen natuurlijk ook storingen in ontstaan denk bijvoorbeeld aan tinnitus
En als je daar last van hebt dan kan je horend leven behoorlijk verziekt worden.

Maar Ziggo is een optie. 
Niet tevreden meer, dan is vertrekken een prima oplossing.


Vermoed dat zijn oren prima werken. 
Vermoed ook dat het ergens in de apparatuur zit wat hij gebruikt en geen HDMI op de tv heeft (had?) 

Lastige dingen om uit te zoeken denk ik. 


Hoi @Anneke-Anna en anderen
 

Hoi @1scheveninger ,
Vraagje, wel alles goed met de oren ?
Want daar kunnen natuurlijk ook storingen in ontstaan denk bijvoorbeeld aan tinnitus
En als je daar last van hebt dan kan je horend leven behoorlijk verziekt worden.
 


Vermoed dat zijn oren prima werken. 
Vermoed ook dat het ergens in de apparatuur zit wat hij gebruikt en geen HDMI op de tv heeft (had?) 

Lastige dingen om uit te zoeken denk ik. 

Dat kan natuurlijk ook, wat zijn oren betreft.
En dan moet het inderdaad liggen aan dat wat jij zegt (Of @Nick83 wat betreft ik wil en moet een KPN Box)
Vreemd is dat hij de enige is die de last heeft van vervormd geluid, dus dan denk ik dat het iets is in zijn huis en/of omgeving.

Goed misschien heeft een moderator een oplossing bijvoorbeeld de wet van behouden.
Geef hem zijn zin en een KPN Box. en hij gaat niet naar Ziggo.


Kunnen wij je nog helpen @1scheveninger?


@huistijger : je vindt al jouw antwoorden op jouw vragen in het eerder genoemde topic. Er is eerder veel onderzocht en vervangen. Een monteur wil KPN niet sturen vanwege Corona, zelfs niet op eigen kosten.

@Nick83 : ik wil niet persé de V12 maar klantenservice gaf mij dit advies. Als de 5202 het probleem oplost: graag! Overigens zou ik graag wat beschaafder benaderd willen worden.

@Anneke-Anna : mijn gehoor is nog uitstekend. Was het maar minder, dan zou ik die vervorming misschien níet horen. Goed dat je zo tevreden bent over de V10, dat zou één oorzaak uitsluiten.

@genetic : in januari 2020 is de zendsterkte van de KPN-mast die op mijn gebouw staat sterk verhoogd. Rond die tijd ook begon ik de vervorming te horen. Kan er verband zijn? Kan mijn signaal te sterk geworden zijn waardoor het overstuurt? De mast staat overigens op de 14e verdieping boven mij en ik woon op de tweede.

 

Nogmaals: de eerdere bestrijding van dit probleem vinden jullie in het topic 

VERVORMD GELUID TIJDENS TELEVISIEKIJKEN

 

GRAAG VERNEEM IK ZINVOLLE SUGGESTIES


 Hoi @1scheveninger 

 @genetic : in januari 2020 is de zendsterkte van de KPN-mast die op mijn gebouw staat sterk verhoogd. Rond die tijd ook begon ik de vervorming te horen. Kan er verband zijn? Kan mijn signaal te sterk geworden zijn waardoor het overstuurt? De mast staat overigens op de 14e verdieping boven mij en ik woon op de tweede.

Daar heb ik niet echt kennis over.
Het enig wat ik wel weet is dat als je een MRI scan (Radiogolven) ondergaat, je daar ook wat warmer uitkomt dan dat je er ingaat.:wink:
Dus dat straling zijn effecten heeft dat is niet te ontkennen

Dit heb ik wel gevonden


Dank, @genetic 


@Jeroen Ruiter : graag! Als je een idee hebt?


Hoi @1scheveninger . Ik zie dat in het oude topic gesproken wordt over beperkingen ivm corona.

Ondertussen kunnen wij in de meeste gevallen weer 'gewoon’ monteurs op pad sturen. Zal ik proberen een monteur voor jou in te boeken?


(met als kanttekening dat, als de storing niet aan KPN ligt, de kosten wel voor jou zijn, uiteraard. )


Ja, ik wil graag weten wat een monteur constateert.


@1scheveninger . Je laatste opmerking is mij helaas helemaal ontgaan vandaar mijn late reactie. 

Misschien is het handig dat ik je even bel. Schikt morgen ? Ik kan je dan bellen tussen 11:00 en 15:00


Liever tegen 1500


Ik heb een nieuw nr, zie profiel


In je profiel zetten @1scheveninger ! Niet hier openbaar op het forum. 


Oeps! Krijg ik dat nog weg?


TEL. Nr verwijderd