Skip to main content

Ons glasvezel kastje was kapot en deze is vervangen.

We hebben een box 12 en we hebben NordVPN verbinding.

Na vervangen kreeg ik op het werk geen verbinding meer met mijn camera thuis.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Hallo @Marcel05 de mogelijkheid bestaat dat je een nieuw IP-adres hebt gekregen, waardoor de bestaande apparatuur niet meer werkt, even opnieuw instellen dus.

Werkt het zonder VPN wèl?

 


Hallo JanD , ik zie diverse IP-adressen ook die ik altijd heb gebruikt. Deze werkt niet. Toen heb ik andere IP-adres gebruikt en bij 1 had ik thuis wel beeld op de mobiel maar op mijn werk niet. Deze werkt ook alleen als ik de VPN op pause zet.


Hallo @Marcel05 je bent waarschijnlijk in de war met de interne IP-adressen, van je provider, KPN dus, krijg je er maar 1, alleen de VPN kan wel verschillende IP-adressen tonen waarmee je coomuniceert met de buitenwereld.

Je zou de VPN ook eens buiten beschouwing kunnen laten en dan kijken of alles (weer) goed werkt.

 


Hallo JanD ik heb zowel op de laptop als de mobiel de VPN uitgeschakeld.

Ik heb met mijnip.nl welk IP-adres deze geeft, dat is die ik altijd gebruikte.

Echter werkt deze niet meer ondanks dat de VPN uitgeschakeld is?

Op mijnip.nl staat mijn IP-adres en IPV4-adres deze zijn hetzelfde ( zoals ik het gebruikte).

Ik heb ook een recorder achter mijn camera hangen. Maar dat moet volgens mij niks uitmaken.

Als ik met mijn thuis app in mijn modem inlog, zie ik hetzelfde IP-adres staan welke ik normaal gebruik.

Ik zou dus niet weten welk IP-adres dat ik dan moet gebruiken en waar ik dit kan vinden?


Welk modem heeft u? Heeft de monteur daar wat mee gedaan? Heeft die deze gereset? Ik gok van wel? In dat geval zal er mogelijk een poortforwarding opnieuw ingesteld moeten worden.


Hallo Nick83, dat is de box 12. Deze is wel uit en aan geweest.

Hoe stel je een poortforwarding in?


Hallo Nick83, dat is de box 12. Deze is wel uit en aan geweest.

Maar heeft de monteur hem ook gereset?

Hoe stel je een poortforwarding in?

Op dezelfde manier als u dat eerder bij de installatie van die camera voor elkaar gekregen heeft.


Hallo Nick83. Reset weet ik zo niet. Ik heb wel toen er een probleem was, waardoor er een nieuw glasvezel kastje is geplaatst, heb ik wel met een paperclip de modem gereset.

En wat de camera betreft, dit heb ik zelf niet gedaan. Dat weet ik dus niet.

Kan ik ook dingen achterhalen met de thuis app?


Hi @Marcel05, excuus voor de late reactie, jouw topic is ergens tussen wal en schip geraakt waardoor we hem nu pas tegenkomen!

Is het nog weer goed gekomen met de camera? of heb je nog steeds problemen?


Hoi Maja, nee ik heb het probleem nog steeds.


...

En wat de camera betreft, dit heb ik zelf niet gedaan. Dat weet ik dus niet.

...

Wie heeft hem dan wel geïnstalleerd, leverancier?

Heb je geen gegevens gekregen wat je eventueel moet instellen?

Handigst is om even bij degene die het geïnstalleerd heeft na te vragen of er überhaupt iets in het modem ingesteld moet worden en zo ja, wat precies.

Welke merk en type camera en recorder heb je?


Hallo GeSp, vriend van mijn kameraad heeft hem geplaatst en geïnstalleerd. Beiden zijn verhuisd naar buitenland.

Ik was zelf niet bij de installatie, hij heeft alleen laten zien hoe het programma op de laptop werkt. 

Mobiel ben ik zelf aan het proberen geweest en voor elkaar gekregen...met behulp Google.

Camera en recorder zijn van Hikvision.

Camera DS-2CD2785FWD-IZS(B)

Recorder DS7604NI-K1/4p(B)


Ah, als je er zelf niet bij was dan snap ik dat je niet precies weet hoe en wat 😬

Je hebt @GeSp niet getagd (met een @ voor de naam) dus hij heeft geen melding gehad van je reactie, bij deze alsnog even!

Verder:

Voor informatie over het instellen van portforwarding bij een Box12:

Voor hulp bij jouw specifieke apparatuur kan je wellicht aankloppen bij het HKVision forum van Tweakers


Hallo @GeSp , vriend van mijn kameraad heeft hem geplaatst en geïnstalleerd. Beiden zijn verhuisd naar buitenland.

Ik was zelf niet bij de installatie, hij heeft alleen laten zien hoe het programma op de laptop werkt. 

Mobiel ben ik zelf aan het proberen geweest en voor elkaar gekregen...met behulp Google.

Camera en recorder zijn van Hikvision.

Camera DS-2CD2785FWD-IZS(B)

Recorder DS7604NI-K1/4p(B)


@Maja_ , dank je wel. Ik heb het bericht opnieuw gestuurd met @😊

En ik ga even kijken bij kennisbank en tweakers….bedankt!

Maar volgens mij ben ik daar ook al gekeken, maar zo langzamerhand weet ik ook niet meer waar ik waar en wat gezien heb😅


Hallo @Marcel05 

 

Ik dacht dat het al gelukt was, maar ik zie nu dat het alleen via je mobiel werkt?

Op deze pagina staat welke poorten je voor je NVR recorder moet openen om de beelden te zien:

https://securitycamcenter.com/ports-hikvision-nvr/

Volgens die pagina zou je dus eigenlijk alleen UPnP aan hoeven te zetten in de Box 12 voor je NVR.

Hoe je dat doet kan je in het Kennisbank artikel vinden wat @Maja_ 3 post terug geplaatst heeft en mocht dat niet werken dan kan je daar ook in vinden hoe je de poorten moet forwarden.


Hallo @GeSp 

 

Dank je wel. Ik ga er naar kijken.

Ik vind het allemaal alleen zo raar, alles werkte gewoon en na het plaatsen van een nieuw glasvezel kastje, deed alles het gewoon weer behalve extern kijken op mijn mobiel voor camera beelden??


Hallo @GeSp ,

Ik heb bij mijn modem bij Access Control / Port Forwarding de UPnP op “on” gezet, maar helaas toen ik op het werk met mijn mobiel naar de camera beelden wilde kijken, kreeg ik de melding “verbinding mislukt”. Ik heb op mijn Laptop / tablet en mobiel het IPV4 adres in gebruik en dan heb ik thuis beeld.

Maar buiten het huis krijg ik geen verbinding met de camera.

Dus wat is de functie van poorten forwarden?

Dat snap ik niet.


Hallo @Marcel05 

Via portforwarding maak je de benodigde poorten van je NVR beschikbaar via je publiek ip-adres dus om buiten je eigen thuisnetwerk via de browser te verbinden met je NVR.

Gebruik je op je werk wel het publieke ip-adres van je thuis internet om connectie te maken?

Het publieke ip-adres kan je in het modem terugvinden of wat makkelijker via deze website: https://www.extip.nl/


Hallo @GeSp,

Oké wat portforwarding betreft. Ik durf dit nog niet aan.

Ik zag in jouw voorbeeld van Hikvision dat bij HTTP-Poort nummer 82 staan en hier stond het op 80 dus dat wilde ik even proberen en heb 80 vervangen door 82. Oeps en nu kan ik niet meer inloggen bij mijn NVR??? Dit is niet echt mijn ding😅

Ik heb je link https://www.extip.nl/ aangeklikt en dat IP-adres welke deze geeft kan ik nergens terug vinden? Ik ga me nu even inlezen wat @Maja_  “Port Forward instellen”…….misschien dat ik het ga proberen?


Hallo @Marcel05 

 

Als de poort nu 82 is dan kan je via het ip-adres van je NVR verbinden met :82 erachter, b.v. http://192.168.2.100:82 

Dat ip-adres wat je via extip hebt opgevraagd is je publiek ip-adres, dat moet je dan invullen waar nu het interne ip-adres van je NVR staat als je van buitenaf (b.v. op je werk) verbinding wil maken.


Hallo @GeSp 

pppffff gelukt ik kom er weer in en heb deze weer aangepast naar 80, bedankt.

Op mijn werk keek ik alleen via de mobiel naar de camera, en dat ging via de wifi op het werk. 


Hallo @GeSp ,

Als ik dat ip-adres nu intik bij mijn mobiel krijg ik geen beeld en geeft melding “verbinden mislukt”?


Hallo @GeSp ,

Als ik dat ip-adres nu intik bij mijn mobiel krijg ik geen beeld en geeft melding “verbinden mislukt”?

Ja, dat klopt als je nog geen portforwardings in je modem hebt ingesteld, UPnP werkt blijkbaar niet, die had je nu toch wel aanstaan?


Hallo @GeSp ,

 

Nee, deze had ik weer uit gezet. Ik ga deze nu even inschakelen en kijken wat het dan doet.