Skip to main content

Glasvezelpakket besteld en kabel is inmiddels naar binnen gebracht alleen het glasvezelkastje is nog niet geplaatst omdat ik volgens KPN Netwerk geen abonnement heb afgesloten maar volgens KPN Telecom staat alles goed in het systeem.

Moest zelf hierover contact opnemen met KPN Netwerk maar die verwijzen mij weer terug naar KPN Telecom en die zeggen weer dat ik zelf contact moet opnemen met KPN Netwerk en ga zo maar door. Op deze manier gaat het dus nooit werken.

Als ik een pakket bestel bij KPN Telecom dan moet het toch niet zo zijn dat ik dan zelf achter de aannemer moet zitten of ze a.u.b. de kabel willen aanleggen. Ik vind in zo geval dat KPN Telecom hier verantwoordelijk voor is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem te doen oplossen.  Met vriendelijke groet

 

 

 

U moet kpn de provider echt los zien van kpnnetwerk.  Voor de aanleg doet u zaken met kpnnetwerk en voor het signaal doet u zaken met kpn de provider.  Een moderater gaat hier reageren.  De wachttijd is een dag of vier.  Wellicht dat die iets voor u kan doen.


Ja, dat was mij al duidelijk maar KPN Netwerk gaat alleen verder als er een abonnement is en dat is er ook alleen niet in het systeem van KPN Netwerk dus die doen verder niks en KPN Telecom die mag niet verder als het glasvezelkastje niet is geplaatst.

Probeer maar eens tussen te komen.

Verder zijn de wachttijden bij KPN Netwerk belachelijk lang en vaak wordt ook nog de verbinding verbroken.

KPN Netwerk valt weer onder Volker Wessels en daar werden weer onderaannemers voor op zich niet erg als het goed werkt. Maar bleek niet zo te zijn.

 

 


Dat klinkt als een administratief probleem. mocht je het nog niet gedaan hebben, vul even je profiel in op https://forum.kpn.com/settings/profile dit zijn velden en gegevens die alleen jij en moderators van dit forum kunnen zien. De moderators pikken dan dit topic op (de snelheid is afhankelijk van de drukte natuurlijk) en kunnen dan in de systemen kijken waar het precies misgaat. 

Als de oranje kabel binnen is en afgemonteerd aan een witte “FTU” in je meterkast dan kunnen de KPN (telecom) monteurs geloof ik tegenwoordig ok de hele lijn in orde brengen. Maar dat weten moderators hier (en ook eventuele monteurs) die op het forum aanwezig zijn beter dan ik.


Dat klinkt als een administratief probleem. mocht je het nog niet gedaan hebben, vul even je profiel in op https://forum.kpn.com/settings/profile dit zijn velden en gegevens die alleen jij en moderators van dit forum kunnen zien. De moderators pikken dan dit topic op (de snelheid is afhankelijk van de drukte natuurlijk) en kunnen dan in de systemen kijken waar het precies misgaat. 

Als de oranje kabel binnen is en afgemonteerd aan een witte “FTU” in je meterkast dan kunnen de KPN (telecom) monteurs geloof ik tegenwoordig ok de hele lijn in orde brengen. Maar dat weten moderators hier (en ook eventuele monteurs) die op het forum aanwezig zijn beter dan ik.

Llaatsen van de (O)NT worst veelal gedaan door KPN monteurs inderdaad.


Hoi @Duiveland en welkom op het forum! Niet de bedoeling dat je zo vaak heen en weer verwezen wordt, dus ik ben ook erg benieuwd hoe de vork hier in de steel steekt. 

Dat klinkt als een administratief probleem. mocht je het nog niet gedaan hebben, vul even je profiel in op https://forum.kpn.com/settings/profile dit zijn velden en gegevens die alleen jij en moderators van dit forum kunnen zien.

Zou je dit nog willen doen? Vul het profiel zo volledig mogelijk in en geef hier een seintje wanneer je dit gedaan hebt. Dan kan ik op onderzoek uit. 


Profiel ingevuld


Bedankt! Ik zie inderdaad dat hier al wat onderzoek naar is gedaan, maar ik kan nog niet achterhalen hoe het er nu voor staat. Tot nu toe maak ik op dat het lijkt alsof jouw woning is vergeten bij het monteren van de glasvezelpunten, en dat je adres niet bekend was ook meespeelde. Ik zie daarnaast dat je op 2 november een e-mail hebt gehad van ons backoffice met het verzoek om met het nummer uit die mail contact op te nemen binnen 7 werkdagen. Is dat nog gelukt, en wat is er uit dat gesprek gekomen? 


Ja, dat is gelukt en die vrouw stond versteld dat ik al was aangesloten op het netwerk.

Nu staat er in mijn bestel status dat ik vanaf 15 november de apparatuur kan aansluiten maar ik heb nog niks van KPN Telecom ontvangen.


 


Helder. Die datum zie ik inderdaad ook terug, maar je zou je apparatuur uiterlijk 3 werkdagen voor de activatiedatum moeten ontvangen. Dus achter de schermen lijkt de verbinding er nog niet klaar voor. Zou je ook een foto kunnen sturen van het aansluitpunt dat je al in je woning hebt? Eerder gaf je aan dat je alleen de kabel binnen hebt, maar je geeft nu ook aan dat je aangesloten bent op het netwerk, dus ik ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet. 

@Ward_ Ik sein jou ook in, heb jij hier nog ideeën over?


 


Volgens mij ligt het probleem nog steeds bij KPN Netwerk want volgens hun heb ik geen abonnement besteld terwijl ik hierover meerdere keren heb gebeld.


Bedankt voor de foto en de toelichting! Excuses voor de late reactie. Ik zie dat je inmiddels via de winkel een klacht hebt ingediend omdat de bestelling nu helemaal geannuleerd is. 😥 Erg vreemde gang van zaken, en ook excuses voor alle onduidelijkheid in deze. De klacht is vandaag ingelegd bij onze klachtenafdeling, meestal lukt het hen om binnen 2 werkdagen contact met je op te nemen en zij zullen alles dan oppakken. Ik stel daarom voor dat we hun reactie even afwachten om dubbel werk te voorkomen. Mocht er na het contact met hen nog iets niet duidelijk zijn, of mocht je nog vragen hebben, trek je dan hier weer aan de bel? Ik hoop dat het snel opgelost wordt zodat de glasvezel bij jou geactiveerd kan worden! 


Ik ben inmiddels gisteren gebeld door de klachten afdeling dat op mijn adres nog geen glasvezel abonnement kan aanvragen omdat KPN Netwerk mijn adres nog niet heeft afgemeld en deze mevrouw kon ook niet vertellen wanneer dat ging gebeuren. Dit bleek de rede voor de annulering te zijn. Inmiddels ben ik vanochtend door een meneer gebeld met een aanbod om mij eerst op koper aan te sluiten en wanneer de glasvezel gereed is deze dan over te zetten. Wat ik wel vreemd vind als ik het adres van mijn beneden buren intik dan kan wel een glasvezelverbinding aanvragen.

En dit geldt voor meerdere adressen in mijn straat.

Ik begrijp niet dat KPN Telecom geen actie onderneemt want de klant zelf laten bellen daar worden ze niet warm of koud van.

Met vriendelijke groet,

M.G. Dijkhuizen

 

 

 

 

 


Ik zie de bestelling inderdaad terug. 🙂 Fijn dat het nu op de koperaansluiting geleverd kan worden. Zo heb je in elk geval diensten, en wordt de omzetting naar glasvezel geregeld als KPN Netwerk het adres afgemeld heeft. Waarom dat nog niet gebeurd is kan ik ook niet achterhalen, KPN Netwerk is weer een heel ander bedrijf die de aanleg van glasvezel regelt. Je kunt ook contact met KPN Netwerk opnemen via mail, Twitter en Facebook (zie onderaan de pagina). Zo zit je niet met lange wachtrijen, en krijg je vanzelf reactie terwijl je de diensten kunt gebruiken via de koperaansluiting. Zo zit er wat minder druk op, en hopelijk wordt alles dan gauw duidelijk. 


Hallo Sanne, 

Ik heb inmiddels een monteur gesproken van KPN Netwerk en mijn probleem voorgelegd en hij wist meteen wat het probleem is.

Hij wist mij te vertellen dat mijn glasvezelkabel pas wordt vrijgegeven als 80% van mijn wijk is aangesloten.

Als dit werkelijk de oorzaak is van mijn problemen met de aanvraag dan vind ik dit schandalig dat ik dit moet vernemen door zelf onderzoek te doen en voel ik mijn opgelicht.

Zo ga je niet met nieuwe klanten om. Ik ben zelf een oud medewerker van KPN en wil niet zeggen dat er toen geen fouten werden gemaakt maar zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
Ik vind ook in mijn geval dat KPN zich gewoon aan het oude contract dient te houden.

Dus het contract te laten starten als de glasvezel verbinding werkt en op basis van het eerste contract dus 12 maanden 50% korting geven want in mijn geval valt mij niets te verwijten.

Met vriendelijke groet,

Marco

 

 

 

 

 

 

 

 


Bedankt voor het terugkoppelen @Duiveland. Die ‘regel’ is mij nieuw, maar ik ga dan ook niet over de aanleg van glasvezel. Als dit is waar de late levering vandaan kwam dan is het dus afwachten tot tenminste 80% is aangesloten. Je betaalt nog niet voor je abonnement, en hetgeen wat je ontvangt is wat vastgelegd staat in de bevestiging die je eerder hebt ontvangen. Er is nu wel weer een actie waarbij je 12 maanden korting ontvangt, en ik zie dat je de bestelling inmiddels geannuleerd hebt. Je kunt er dus nog voor kiezen om opnieuw een bestelling te plaatsen (op de koperaansluiting) waarbij je van de 12 maanden korting gebruikmaakt, maar de leverdatum zal dan wel later worden dan eerder gecommuniceerd. Mocht je het door dit alles niet meer zien zitten om te bestellen, dan snap ik dat uiteraard ook. Het is bepaald geen soepele weg geweest tot nu toe. 😕 Ik baal er ook van dat het zo stroef is gelopen en dat het lang duurde voordat er duidelijkheid was over de glasvezelaansluiting. Ik snap ook zeker dat jij baalt, ook gezien je zo vaak heen en weer verwezen werd. Er is nu in elk geval duidelijkheid, dus neem rustig de tijd om tot een beslissing te komen. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, of tegen dingen aan lopen, dan kun je altijd hier weer een nieuw topic aanmaken.