Skip to main content
Beantwoord

Geen compensatie voor slecht tot niet werkend internet

• February 4, 2026
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Goedendag,

Zojuist heb ik de klantenservice en klachtenservice gesproken over een compensatie voor mijn SuperFiber 1 abonnement. Deze ben ik destijds aangegaan met een leuke korting, maar helaas begonnen in oktober de problemen al. 

Nu is op 24 januari eindelijk mijn storing opgelost door een reparatie in de centrale kast in de buurt. Hier was ik natuurlijk erg blij mee en met de hulp van de monteurs en diverse klantenservice medewerkers gaandeweg ben ik heel blij geweest. 

Alleen nu krijg ik vandaag (welgeteld 11 dagen na het eindelijk oplossen van de storingen) te horen dat mijn korting binnenkort stopt. 

Vol goede moed bel ik de klantenservice en deze jongen staat mij vriendelijk te woord. Ik vroeg mij af of de korting verlengd kon worden, omdat ik vrijwel geen gebruik heb kunnen maken van het abonnement tot op 24 januari 

Hij heeft voor mij een overleg gehad achter de schermen en gaf aan dat er een compensatie zal komen van 10 oktober tot 12 december. Ik keek raar op van de datum, want de laatste monteur is 24 januari nog langs geweest. Hij gaf aan dat het kwam omdat er tot 12 december een ticket was aangemaakt, daarna niet meer. 

Dus omdat er geen ticket staat, maar ik nog wel met het probleem zit, wordt ik niet verder geholpen dan 12 december. 

Vervolgens gebeld met een klachtenservicemedewerker die mij de volgende redenen gaf:
ik heb van 12 december tot 13 januari niet gebeld. Waarop ik aangaf dat ik op vakantie was, maar het probleem bestond nog wel (ook te zien aan slimme apparaten bij mij thuis die het niet hebben gedaan in die tijd). Waarop ik een verbaasde reactie kreeg DUS U WILT MIJ ZEGGEN DAT U 4 WEKEN OP VAKANTIE BENT GEWEEST?!? 

ehm… ja?

Vervolgens toen ik terug kwam heb ik weer gebeld. Hierbij werd mij aangeboden om de modem te wisselen. Hier moest ik vanwege mijn werk even tot zaterdag mee wachten, maar toen ben ik naar Deventer gereden en heb ik hem opgehaald. Helaas waren dit ook extra kosten voor mij en de moeite, maar goed we proberen het met goede moed. 

Volgens de klachtenservice medewerker ben ik daarna akkoord gegaan met de 100GB die mij destijds door de klantenservice werd aangeboden. Waarop ik zei dat ik bij de klantenservice nog aangaf '’Ik heb al onbeperkt internet van KPN'’ De klantenservice medewerker gaf aan '’Ja klopt maar goed daar zit een daglimiet aan dus misschien is dit handig want deze heeft dat dus niet'’. Ik zei '’Nou oke is goed'’ 

Blijkbaar heb ik zonder te weten hiermee ingestemd dat ik dan geen compensatie kreeg? Maar deze voorwaarden zijn mij nooit voorgelegd. Maar de klachtenservicemedewerker draaide hier niet omheen en zag dit als een geldig argument om tegen mij te zeggen dat ik geen compensatie krijg. Daarbij heeft mijn televisiekastje en Playstation 5 het helaas niet op deze hotspot gedaan en moest ik vooralsnog streamen op mijn telefoon. Mijn televisie was dus onbruikbaar. 

Daarbij als andere redenen tussendoor kreeg ik:
- De medewerkers bij KPN en de monteurs hebben hun best gedaan. Weet ik, maar moet ik daar dan voor betalen als ik toch geen product krijg? Ik waardeer hun werk, maar ik werk thuis, geniet van series en films, heb apparaten die ik op wifi gebruik, dat heb ik allemaal niet kunnen gebruiken.. 
- Ik heb een nieuwe modem gekregen en andere oplossingen. Klopt, maar moet ik voor deze apparaten betalen met mijn abonnementskosten? 

Graag zie ik een oplossing tot en met 24 Januari 2026. Want zoals in mijn contract staat beschreven: 
Wettelijke garantie

Als je bij ons een product, digitale dienst of digitale inhoud afneemt, dan heb je recht op de wettelijke garantie. Dat betekent dat het product, de digitale dienst of digitale inhoud moet voldoen aan de verwachtingen die je op basis van de overeenkomst mag hebben.

Mocht hier geen oplossing voor gevonden worden. Dan zie ik graag af van mijn SuperFiber1 abonnement bij KPN inclusief de Televisie extensie. Voor eventuele screenshots van monteursafspraken, sms bevestigingen, etc kan er contact met mij op worden genomen. Ik voel mij niet verplicht om te betalen voor een dienst dat niet is geleverd, terwijl ik gekozen heb voor het snelste abonnement. En ik dien al helemaal niet op deze manier behandeld te worden als klant, terwijl ik de medewerkers die ik tijdens het probleem sprak met respect te woord heb gestaan. 

Verder wordt mij ieder telefoongesprek aangegeven dat de gesprekken opgenomen worden voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. Deze opnames mogen dus gebruikt worden om deze zaak op te lossen en inderdaad aan te horen dat ik heb aangegeven dat ik de Gigabyte bundel voor de telefoon niet nodig had, waarop de medewerker nonchalant aangaf dat het misschien van pas komt, en ik zei dat dat opzich dan prima is. Niet wetende wat de voorwaarden hiervoor waren. 

Beste antwoord door Stephanie T.

Vanochtend weer gebeld met de klantenservice en daarna de afdeling om op te zeggen. Gelukkig super door hen geholpen, aangehoord en gesteund. Pluim voor deze twee medewerkers! Een hele andere toon dan gisteren.

Beste KPN, jullie kunnen vast inzien welke medewerkers ik gisteren heb gesproken, wat zij hebben gezegd en hoe zij mij als klant hebben behandeld. Om leegloop van klanten te voorkomen zal ik hen nog een nieuwe training aanbieden in gespreksvoering, klantbinding en vooroordelen. Met name de klachtmedewerker. Ik ga nu de komende maanden aankijken of ik mijn contract in Augustus nog door laat lopen of dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben. Bedankt! 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@Stephanie T. bij een netwerkstoring kun je een compensatie krijgen voor hetgeen je binnen die tijd niet hebt kunnen gebruiken.

Je moet dan precies weten wanneer de storing begon en wanneer de storing opgelost is, dat aantal dagen x 1/30 van de kosten van de betreffende dienst worden dan vergoed overeenkomstig de voorwaarden. Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/vergoeding

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 4, 2026

Beste ​@Stephanie T. bij een netwerkstoring kun je een compensatie krijgen voor hetgeen je binnen die tijd niet hebt kunnen gebruiken.

Je moet dan precies weten wanneer de storing begon en wanneer de storing opgelost is, dat aantal dagen x 1/30 van de kosten van de betreffende dienst worden dan vergoed overeenkomstig de voorwaarden. Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/vergoeding

Hi Jan, bedankt voor de reactie. Deze gaat helaas niet verder terug van 6 januari. Maar ik heb hem ingedient van 6 januari tot 24 januari 😊

Voor de KPN medewerker: Het probleem is dus niet opgelost. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Vanochtend weer gebeld met de klantenservice en daarna de afdeling om op te zeggen. Gelukkig super door hen geholpen, aangehoord en gesteund. Pluim voor deze twee medewerkers! Een hele andere toon dan gisteren.

Beste KPN, jullie kunnen vast inzien welke medewerkers ik gisteren heb gesproken, wat zij hebben gezegd en hoe zij mij als klant hebben behandeld. Om leegloop van klanten te voorkomen zal ik hen nog een nieuwe training aanbieden in gespreksvoering, klantbinding en vooroordelen. Met name de klachtmedewerker. Ik ga nu de komende maanden aankijken of ik mijn contract in Augustus nog door laat lopen of dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben. Bedankt! 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi Stephanie en welkom bij de KPN Community. Wat een gedoe en wat fijn dat het uiteindelijk toch is opgelost. Jammer dat het eerdere contact niet goed is verlopen, maar erg fijn dat de andere collega's het inmiddels recht hebben kunnen zetten. 

Ik zal dit signaal doorgeven. Heel erg bedankt voor het melden en hopelijk kun je nu weer zonder zorgen van je diensten genieten. Hopelijk heb je ook een fijne vakantie gehad. 🙂

Mocht je in de toekomst nog ergens vragen over hebben of tegenaan lopen, maak hier gerust weer een topic aan!