Skip to main content

Ik weet niet of ik een Experia 10 of 10A heb (op het modem staat Experia V10), maar ik heb in ieder geval hetzelfde probleem. Maakt het nog uit dat ik ook Super Wifi heb?

Graag een oplossing voor mijn probleem.

Mijn Nefit thermostaat krijgt geen verbinding meer met mijn Experia V10 modem. Volgens Nefit ligt dit aan een software update die KPN heeft uitgevoerd, maar via het forum krijg ik de indruk dat dit alleen voor de Experia V 10A geldt. Hoe krijg ik de verbinding weer op gang?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Thed56 , als je echt een V10 hebt en geen V10a kun je de naam van de 2.4-band wijzigen door bijvoorbeeld -24 aan de ssid-naam van de 2.4-band toe te voegen, op te slaan en de modem even te herstarten. De thermostaat dan het wifi-adres dat eindigt op 24 dan altijd kunnen vinden.

Succes.

 


Beste Jan, Dank voor je advies, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen…

En hoe weet ik zeker dat ik een V10 heb en niet een V10A? Op de voorkant van het modem staat in ieder geval V10.


Beste Jan, Dank voor je advies, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen…

En hoe weet ik zeker dat ik een V10 heb en niet een V10A? Op de voorkant van het modem staat in ieder geval V10.

Hallo @Thed56, onderstaand is een V10:

V10

 

Log in op je modem met 192,168,2,254. Als je nog nooit ingelogd hebtop je modem enter je door het w.w.-veld heen en verzin je zelf een goed wachtwoord om in te kunnen loggen op het modem, bevestig dat w.w. nog een keer en je bent binnen.

Ga dan naar de rubriek WIFI, daar kun je de wifinaam van de 2,4-band aanpassen, vergeet niet op opslaan of bevestigen te klikken en loguit op de modem. Herstart de modem daarna en het moet werken.

Succes.

 


Ik zou wel puntjes gebruiken 192.168.2.254 

 

Ga naar "wifi" en dan "geavanceerd"

Geef de 5ghz een toevoeging van bijvoorbeeld _5ghz en klik op "toepassen.

 

Klaar, uitloggen hoeft niet, opnieuw opstarten ook niet. Je Nefit hoef je nu niet opnieuw te verbinden want je 2,4ghz naam is immers niet veranderd, maar mogelijk wel beter bereikbaar.

 

Overigens zijn die problemen bij de v10a bekend,  niet bij de v10, maar ok. Misschien helpt het.

 

Met je telefoon kun je dan zelf kiezen met welke wifi je verbonden bent. 5ghz als je dichtbij bent, 2,4ghz voor verder weg.

 

 


Allen bedankt voor jullie tips. Het bleek uiteindelijk niet nodig om de naam van de 2.4 of 5 ghz aan te passen. Een reset van het modem was voldoende. Wel met paperclip in de onderzijde van het modem, niet met de Herstelknop aan de voorzijde. Alles werkt nu weer naar behoren:grinning:


Als je SuperWiFi's hebt, dan staat de wifi op de Experiabox normaliter uit.

Dus de naam van de 2,4 GHz wijzigen op de Experiabox haalt niets uit.

Bij de SuperWiFi's is het onmogelijk om de 2,4 GHz een andere naam te geven ten opzichte van de 5 GHz. En ik vermoed ook dat die Nefit temperatuurregelaar niet met de SuperWiFi's zou verbinden.

Nu de Experiabox gereset is, nu staat WiFi misschien weer even aan. Daardoor werkt de Nefit. Maar ... voor hoe lang vraag je je af.


Ja, dat klopt. Wifi lampje brandt nu. Betekent dit dat mijn SuperWifi dan niet werkt en zo ja, hoe krijg ik die dan weer aan de praat?


Ja, dat klopt. Wifi lampje brandt nu. Betekent dit dat mijn SuperWifi dan niet werkt en zo ja, hoe krijg ik die dan weer aan de praat?

 

Heb je de superwifi’s losgekoppeld dan van je v10?

Branden de superwifi’s allemaal groen?

Je kan zelf de wifi op de v10 uitzetten,  zie plaatje, maar dit zou niet nodig moeten zijn en dus lijkt er iets mis.

 

Dit knopje 15sec ingedrukt houden. 

Â