Skip to main content

Beste allen,

 

Momenteel heb ik een aansluiting via Ziggo, ten tijde van het afsluiten was volgens Fourstack geen KPN aansluiting op mijn adres aanwezig. 

Na de recente prijsverhoging en twijfelachtige ervaring bij Ziggo toch mijn postcode nog eens in de Fourstack gegooid. Warempel blijkt het nu wel mogelijk, echter wel de melding 'geen correct KANVAS adres'.

 

Er is wel een 4-pins telefoonaansluiting aanwezig in mijn woning. Echter is mijn woning ooit gesplitst. Nu is mij onbekend of de aansluiting die ik in de woonkamer simpelwel een doorgeluste telefoonlijn is, of een officiële aansluitpunt. Want als ik de DSL lijn van de winkel beneden er uit gooi maak ik geen vrienden denk ik..

Dus nu ben ik opzoek naar iemand die mij uitsluitsel kan geven of er op mijn adres (+toevoeging) een dedicated lijn aanwezig is.

 

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag, postcode + HNR wordt gedeeld met medewerker die zich in dit topic meldt.

 

Ik ben benieuwd!

Ik ben nog even verder op onderzoek uitgegaan, daarmee wordt het vermoeden dat dit geen eigen kabel is, maar een doorgeluste kabel groter.

De 'verkenssnuit' zit aan een beige kleurige kabel, rood en blauw zijn aangesloten. Oranje en wit zijn weggedraaid. 

Zoals hierboven al gezegd, de woning is afgesplitst van de winkel beneden en heeft ook een apart BAG adres gekregen. Echter hoorde het ooit wel bij elkaar, waardoor ik dus niet uitsluit dat de kabel gewoon doorgelust is, voor een telefoon oid. Bouw rond 1960, splitsing ~2000.

Adresgegevens heb ik voor de medewerkers toegevoegd aan mijn profiel. Volgens Fourstack zijn er op mijn adres + toev. diensten mogelijk, echter toen ik hier een klein jaar geleden kwam wonen was het adres onbekend.. Nu krijg ik allen de melding 'geen correct KANVAS adres'. 

Dus iemand die achter de schermen wat meer inzichtelijk heeft kan vast uitsluitsel geven.

 


De prijsverhoging bij KPN is dit jaar ongeveer gelijk aan Ziggo; inflatiecorrectie. Ook bij KPN zul je ieder jaar met een verhoging te maken hebben. Meestal tussen € 1,50 en € 2,50.

Wat is het resultaat als je op de bestelpagina je adres (postcode + huisnummer en evt. toevoeging) invult?
https://shop.kpn.com/internet-tv/internet-tv/


Dank voor je reactie.

Dat er ook bij andere partijen prijsverhoging worden doorgevoerd ben ik me van bewust. Maar het is meer de kwaliteitservaring en verplichte afname van televisie.

De postcodecheck komt nu wel positief uit, evenals Fourstack. Echter een klein jaar geleden was het adres in beide systemen onbekend, terwijl er in tussentijd fysiek in de woning niks veranderd is.

 


Internet only kost bij Ziggo 46,50 per maand bij 50/5.

Daar zit dan ook het FTA zenderpakket bij (heet KabelTV) en online TV kijken.

Bij KPN is het 42,50 voor 50/5. Daarbij is het wel de vraag of je lijn die snelheid kan leveren. (dat geeft fourstack aan)

Zoveel ontloopt het elkaar dus niet.

Beide bovenstaande prijzen zonder vaste telefoon overigens. Er zijn ook snellere pakketten te krijgen. Bij KPN afh. van de plaatselijke bandbreedte.


Hoi @Gehaktstaaf, welkom! Ik heb dit voor je nagekeken en ik zie hier dat het adres wel netjes bekend is in BAG, maar niet in onze netwerkadministratie. Dat wil zeggen dat wij op dit moment niet weten of er dus al een kabel ligt of niet. De kortste klap is om een bestelling te plaatsen. Deze zal dan, vanwege het niet bekend zijn van het adres, bij onze back office terecht komen. Die gaan dan kijken of ze op afstand kunnen achterhalen hoe het zit. Als dat niet lukt, dan kan er monteur ter plaatse gaan kijken.

Mocht daaruit blijken dat er geen kabel is, dan wordt er een offerte opgemaakt hoeveel het gaat kosten om zo'n kabel te leggen. Daarbij kan het dan zijn dat die kosten, of een deel ervan, door jou betaald moeten worden.  In dat geval mag je natuurlijk weigeren, je krijgt dan geen aansluiting.

Als er wel een kabel is, dan wordt onze netwerkadministratie aangepast met die gegevens en kunnen we gaan leveren.

 

In beide gevallen zal het dan wel zo zijn dat het langer duurt dan normaal voor je verbinding actief is. 


Hi @Erik_ ,

Dank voor je reactie, verhelderend!

Vond het vooral verrassend hoe het adres nu ineens wel te vinden was in Fourstack (en op de KPN website) terwijl dat een klein jaar geleden onbekend was.

Ik ga ermee aan de slag, wat mij betreft vraag afgehandeld.


@Gehaktstaaf Vraagje: Hoe kom jij tegenwoordig op Fourstack? Ik krijg sinds kort namelijk een melding dat de site niet meer publiekelijk toegankelijk is.

Piet. 


Hi @P.J.M. van der Vooren ,

Die van KPN werkt inderdaad niet meer, die van een aantal andere providers (nog) wel, voor zo lang het duurt.

XS4All Fourstack

 

Tele2 Fourstack

 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten.