Skip to main content
Beantwoord

Geen data in België in combinatie met mijn streamingbox

• April 13, 2026
  • 7 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik heb afgelopen vrijdag een nieuw abonnement afgesloten om met simkaart die ik plaats in een Yolobox pro (streaming box) om wedstrijden van mijn kinderen te streamen naar YT. In Nederland heb ik de sim geïnstalleerd en hij deed het gewoon zie ook app dat usage picture. In België (Mechelen ) kon ik geen verbinding maken met het netwerk heb meerdere netwerken handmatig gebrobeerd maar het hele weekend geen data verbiunding op mijn Yolobox kunnen krijgen helaas. heb de simkaart ook in mijn telefoon geprobeerd en hetzelfde probleem. met KPN gebeld maar die konden mij niet helpen.  

Beste antwoord door Ik_Combineer

Omdat 06 nummers voor apparaten zijn waarmee je kan bellen. Misbruik is niet toegestaan en providers blokkeren simkaarten als er wordt herkend dat ze worden misbruikt.

Dit komt door regels vanuit de overheid. Zie:

https://www.acm.nl/sites/default/files/old_publication/publicaties/16001_097-en-06-nummers-informatie-voor-telecomaanbieders-20160701.pdf

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 13, 2026

Beste ​@vankeulenr gebruik je daar wel een datasim voor met een 097-nummer?

Een 06-nummerr mag daar niet voor gebruikt worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Beste ​@vankeulenr gebruik je daar wel een datasim voor met een 097-nummer?

Een 06-nummerr mag daar niet voor gebruikt worden.

En waarom mag ik daar geen 06-nummer voor gebruiken? in de gebruiksaanwijzing staat nl dat het geen datasim moet zijn omdat het anders niet werkt.

Ik heb er een abonnement voor afgesloten van 24,- per maand buiten mijn normale telefoon abonnement.

https://wordpress.yololiv.com/sim-card-troubleshooting-tips/

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 13, 2026

Omdat 06 nummers voor apparaten zijn waarmee je kan bellen. Misbruik is niet toegestaan en providers blokkeren simkaarten als er wordt herkend dat ze worden misbruikt.

Dit komt door regels vanuit de overheid. Zie:

https://www.acm.nl/sites/default/files/old_publication/publicaties/16001_097-en-06-nummers-informatie-voor-telecomaanbieders-20160701.pdf

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Nou ik zal een kijken of ze mijn abonnement willen anuleren en overzetten maar een data sim!

Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag want in mijn toestel deed hij het ook niet en een provider blokkeert niet gelijk bij de eerste poging een simkaart want van misbruik was nog geen sprake.

mrGanesha
Slimmerik
  • April 13, 2026

Heb je wel SIM card data roaming aangezet? Zowel in de yolobox als je telefoon? Zonder deze instelling ga je buiten Nederland geen werkende dataverbinding krijgen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Jazeker ik heb dat met de KPN medewerker nog doorlopen tijdens de support call.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 15, 2026

Goedemorgen ​@vankeulenr , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Goede en ook terechte vraag die je stelt en mooi om te zien dat je vanuit de Community al de nodige goede reacties hebt mogen ontvangen 🙏🏻

Ik zie dat de reactie van ​@Ik_Combineer al is gemarkeerd als 'best answer' en daar moet ik me ook bij aansluiten, ik kan daar eigenlijk niet zoveel meer aan toevoegen!

Nou ik zal een kijken of ze mijn abonnement willen anuleren en overzetten maar een data sim!

Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag want in mijn toestel deed hij het ook niet en een provider blokkeert niet gelijk bij de eerste poging een simkaart want van misbruik was nog geen sprake.

Het klinkt bijna alsof de nieuwe simkaart nog niet volledig is geactiveerd voor roaming maar zeker ben ik daar natuurlijk niet van maar het is wel het enige wat ik zo kan bedenken. Heb je inmiddels nog contact gehad om te kijken of je het abonnement kunt overzetten naar een data sim? Mocht je daar nog niet aan toe zijn gekomen, dan kun je daar tegenwoordig ook zelf een belafspraak voor inplannen met onze Helpdesk!