Skip to main content

Naast mijn internet abonnement bij xs4all had ik ook een (data)simkaartje van 1 GB maandelijks erbij. Na de verplichte overstap naar KPN (maart 2022) werd mijn sim-kaartje vervangen door een KPN datasim kaartje. Dit werkt ook perfect tot vorige maand. Mijn simkaartje was verdwenen uit MijnKPN en ik kreeg geen connectie meer met het KPN netwerk.

Vandaag gebeld met de klantenservice van KPN. De dame gaf aan dat het “abonnement” was verwijderd. De afgelopen maanden heb ik geluk gehad dat het nog werkte want eea was fout gegaan bij het opzeggen ervan. Dit omdat een datasim niet in inbegrepen bij het Hussel abonnement. Ik kon het wel erbij kopen voor 5 euro per maand.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Ten eerste word ik overgezet van xs4all naar KPN, al dan niet verplicht. Ik word aangesloten op glasvezel (ook verplicht, want de VDSL gaat weg). En hier hoort geen datasim bij…….

 

Zuur, redelijk zuur. Misschien had ik beter moeten lezen, misschien niet opgelet, maar een overstap naar Delta komt dichterbij in november. Het gaat me niet om die 5 euro maar meer om het principe….

 

Ik lees nu net bij xs4all:

 

Mobiel Internet als los abonnement, factuur van KPN

Uw Mobiel Internet van XS4ALL-abonnement wordt voortaan geleverd door KPN Mobiel, met de voorwaarden van KPN. U krijgt dan een losse factuur van KPN, óók als u Mobiel Internet Instap heeft van € 0,- per maand. Uw datalimiet en abonnementsprijs blijven hetzelfde en Mobiel Internet Instap blijft € 0,- per maand – dit vindt u terug in de tabel met prijzen en abonnementsinformatie binnen uw persoonlijke overzicht

 

Het gaat dus hier klaarblijkelijk om de overgang van KPN VDSL naar KPN Hussel glasvezel waar deze sim niet bij hoort……….


@Foxer , ben je toen via het automatische proces overgezet na KPN of heb je de overstap toen zelf aangevraagd? Anders gevraagd: wat staat nu op jou factuur? Iets met 'KPN Hussel' of iets met 'XS4ALL Internet'?


Ik ben via het automatische proces overgezet in maart 2022. Er staat sinds november 2022 Hussel op mijn factuur omdat ik in november ben overgezet op glasvezel.


Ah, daar zit hem. Met de overgang na glas bent je dus blijkbaar overgezet naar KPN Hussel i.p.v. XS4ALL internet. En daar zit dan inderdaad die gratis Sim kaart niet meer bij. Die overgang is zeker niet automatisch gegaan, hier moest je zeker toestemming geven met een nieuwe contract?


Ah, daar zit hem. Met de overgang na glas bent je dus blijkbaar overgezet naar KPN Hussel i.p.v. XS4ALL internet. En daar zit dan inderdaad die gratis Sim kaart niet meer bij. Die overgang is zeker niet automatisch gegaan, hier moest je zeker toestemming geven met een nieuwe contract?

Klopt, de overgang naar Hussel is met een nieuw contract vastgelegd. Het zal contractueel allemaal wel kloppen maar het zit me niet lekker……...


Dat je dit niet lekker zit begrijp ik helemaal. Ik denk dan ook dat dit tijdens de overgang na KPN Hussel niet helemaal goed gecommuniceerd is door KPN richting jou kant. Verbeterpuntje zou ik maar zeggen.... (Misschien kan een moderator dit later nog doorgeven binnen de organisatie.) Maar ik denk dus inderdaad dat dit nu (helaas) zo is als het is.


Hoi @Foxer, welkom op ons forum! Ik zie dat jullie al gevonden hebben waar het misgegaan is. Ik zal de feedback meenemen maar heb hier helaas niet echt een oplossing voor anders dan een los mobiel abonnement af te sluiten hiervoor. Je zou daarvoor een mobiel internet abonnement kunnen afsluiten, je kunt daar vanaf een ander mobiel abonnement ook MB's mee delen.