Skip to main content

Dit gebeurt al de 2e keer in geen eens anderhalve maand dat de experia box v12 wan poort het niet doet waardoor geen enkele diensten. 5 verschillende kabels geprobeerd en elke keer blijft de wan poort uit en geeft niks door. 

 

Oei @Aniel NUESINK, niet zo fraai dit 🙁

Ik zie dat je hier eerder vandaag al over gebeld hebt en dat 1 van mijn collega's een omruiling van het modem in gang heeft gezet. Je hebt als het goed is een sms ontvangen met informatie over het omruilen hiervan, komende maandag.

Mocht je met het nieuwe modem nog steeds problemen hebben, trek je dan weer even aan de bel? 


Sturen jullir mij weer een modem dat na 1.5 maand weer stuk gaat!


Sturen jullir mij weer een modem dat na 1.5 maand weer stuk gaat!

Volgens mij heeft KPN die niet. Maar op grond van jouw bericht begrijp ik dat KPN er voor jou naar moet zoeken. Veel mensen doen al 10 jaar met dezelfde Experia box. Dus zal een hele klus voor ze zijn om aan jouw wensen te voldoen. 😂

Nee serieus, de Experia boxen voldoen bij normaal gebruik heel lang. Maar je kan altijd pech hebben. In mijn beleving is KPN dan de laatste om dat niet te proberen om het snel te verhelpen. 

Maar je kan altijd pech hebben he, zelfs bij een Rolls Royce kan het klokje stuk gaan. 

 


Ik koop wel een fritzbox heb ik tenminste kwaliteit en geen China made bagger troep volgende jaar ben ik weg bij kpn. ! ***service en *** modems en routers! Kom mij niet vertellen dat dit 2x achter elkaar gebeurt. Dan word er domweg oude modems gerepareerd en verzonden. Gelukkig is er bij wet vrije modem keuze. En nee de fritzbox koop ik niet via kpn maar zoals altijd bij een betrouwbare partner waar ik echte KS kan verwachten. Doei KPN!

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Hallo @Aniel NUESINK bij KPN kun je geen modem-routers kopen, alleen maarin bruikleen krijgen.

 


Hallo @Aniel NUESINK ,

Kom mij niet vertellen dat dit 2x achter elkaar gebeurt. Dan word er domweg oude modems gerepareerd en verzonden. 

Jij hebt gewoon pech gehad. Wat je verder allemaal schrijft, is grotendeels niet waar. 
 

Op dit moment is een grote omwisselactie gaande en worden oudere modems (V7, V8 en V9) massaal omgewisseld voor nieuwe en moderne modems. 
 

Het is niet zo dat de modems 12 vaak kapot gaan. Want dan had het forum er hier vol van gestaan. 


Ik heb zelf de fritzbox aangeschaft dr ik niet afhankelijk wil zijn en dat het probleem 2 x voorkomt is geen toeval!  Volgens wet is er nu de vrije modem keuze. Lang leve Coolblue 


Zelfs mijn Cartier horloges welke liggen te verstoffen leven nog langer dan de KPN modems van KPN!  @dommeke 


Ik snap dat je van de situatie baalt @Aniel NUESINK, maar het is in tegenstelling tot wat jij lijkt te denken, níét zo dat dit een bekend issue is van de Box 12. Dat jij nu 2 keer op rij hetzelfde probleem ervaart is dus wél toeval, of er is nog iets anders aan de hand dat los staat van het modem dat aangesloten is. De kans bestaat ook nog dat er iets niet helemaal ok is met de poort van je glasvezelaansluiting, vandaar mijn vraag om het te laten weten als je nieuwe modem hetzelfde probleem zou geven. 

Je hebt nu een Fritzbox besteld begrijp ik? Ook hiervoor geldt hetzelfde: mocht je met die Fritzbox nog steeds problemen ervaren, laat dat hier dan asjeblieft weten!


Zal het zeker doen forum leden. Waarschijnlijk heeft de monteur in 2020 toen ik 1gb up and down kreeg prutswerk geleverd met aansluiting van de glasvezel kast en deze verkeerd aangesloten ofzo. 

 

" We shall see... may the force be with you all "


Dit ligt niet aan die Box12, maar aan die Xgspon glasvelkastje. Andere erop en opgelost. 

Schijnt softwarematig probleem te zijn en is bekend. Word dus al aan gewerkt. 

Enige optie nu is een andere erop schuiven.

 

@Maja_  Kunnen wij die los opsturen?


Dit ligt niet aan die Box12, maar aan die Xgspon glasvelkastje. Andere erop en opgelost. 

Schijnt softwarematig probleem te zijn en is bekend. Word dus al aan gewerkt. 

Enige optie nu is een andere erop schuiven.

 

@Maja_  Kunnen wij die los opsturen?

Nope, hierbij is een monteursbezoek hierbij verplicht helaas, ze zijn niet los te verzenden. 

Maar ik ben nu eerst benieuwd naar de ervaringen van @Aniel NUESINK: hoe gaat het met je nieuwe modem? Is en blijft het nu goed? Of nog steeds ellende?


Nou in het kader van "Het is niet zo dat de modems 12 vaak kapot gaan. Want dan had het forum er hier vol van gestaan". 

Waarschijnlijk omdat xgspon nog niet zo wijdverspreid is en mensen normaliter niet posten (want helpt toch niets) maar bellen.

Wij hebben exact dit probleem. V12 al twee keer defect in twee maand. Zelfde setup: Xgspon (volgens mij, helaas), 1gb. Een keer kaduuk na storing in de wijk/plaats. Nu defect na stroomuitval. Doet het verder prima, signaal alleen niet.

Kpn geeft natuurlijk geen gehoor.


Ik denk niet dat het de V12 is die hier defect is maar de ONT (glasvezelkastje).

Het is een bekend probleem dat de oor KPN gebruikte ONT's voor XGS-PON soms na het onderbreken van de stroom niet meer in de lucht komen.


Wel apart dat die dat dan niet laat zien dmv de indicatielampjes, kpn dit niet kan achterhalen mbv een meting en de vorige x een nieuwe modem hetzelfde probleem heeft opgelost.


Plus je zou verwachten dat de klantenservice in dat geval dan adequaat en overeenkomstig zou handelen. Ipv ons met een kluitje in het riet te sturen en dingen beloven die ze vervolgens niet doen zonder enige vorm van opvolging en communicatie over hoe ze het gaan oplossen en hoe lang we zonder internet zitten.


Plus je zou verwachten dat de klantenservice in dat geval dan adequaat en overeenkomstig zou handelen. Ipv ons met een kluitje in het riet te sturen en dingen beloven die ze vervolgens niet doen zonder enige vorm van opvolging en communicatie over hoe ze het gaan oplossen en hoe lang we zonder internet zitten.

Je hebt toch gelezen wat WJB heeft geschreven, dat speelt al minstens een half jaar bij KPN. Is behalve bij de monteurs nog niet doorgedrongen in de organisatie. Gewoon 0800-0402 bellen en vragen dat ze een vervangende XGS-PON meenemen. Op dit moment is de standaard oplossing bij KPN behalve bij de monteurs in alle geledingen nog. “Alles uitdoen en weer aandoen”. Werkelijk voor ICT deskundigen het beste bewijs dat de spullen niet in orde zijn. Maar jammer genoeg, tot nog toe moeten we het er mee doen. Overgaan naar een concurrent is gewoon van de regen in de drup. Gelukkig heeft KPN nog goede monteurs.