Skip to main content

Beste KPN-bedrieger
Internet, tv en telefoon zijn vanaf 6 november 2020 buiten gebruik.
Jij was het die het allemaal had losgekoppeld.
Wil je nog steeds geld?
Waarom beroof je me?
Ik heb in oktober 2020 gebeld
Dit is een schandaal.
Het feit dat ik een buitenlander ben, is geen reden om mij te bedriegen.
Dit is pure discriminatie.

U wilt geld voor december en november.
Ik heb alles betaald.
Als je anders denkt, breng me dan voor de rechter
De rechtbank beslist

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @MJSir, goed dat je contact met ons opneemt. Ik wil allereerst iets uit te lucht helpen, voor ik inhoudelijk reageer: Er is hier geen sprake van discriminatie. Het maakt ons niet uit of je een buitenlander bent, je bent van harte welkom. Aan een abonnement zitten echter voorwaarden. Iedereen dient zich aan de voorwaarden te houden, ook jij. 

Dat gezegd hebbende, uit je jouw zorgen over het betalen van de facturen van november en december, terwijl je geen diensten bij ons hebt afgenomen. Ik ben gelijk voor je op onderzoek uit gegaan. Ik zie dat wij op 6 november 2020 bericht hebben gekregen van jouw nieuwe provider dat zij jouw aansluiting hebben overgenomen. Tot dat moment hadden wij nog niet eerder bericht gehad dat jij jouw abonnement bij KPN graag wilde opzeggen. Heb je bij aanvraag van het abonnement bij jouw nieuwe provider wel aangegeven dat je gebruik wilt maken van hun overstapservice? Heb je dit gedaan, dan kan je de kosten mogelijk nog verhalen op jouw huidige provider, aangezien zij dan een fout hebben gemaakt in het doorgeven van de opzegging. Heb je niet gekozen voor de overstapservice, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van jouw abonnement bij KPN. Omdat wij pas op 6 november bericht hebben gekregen dat jouw diensten worden overgenomen door een andere provider, hebben we je op 6 november 2020 geïnformeerd per e-mail dat we jouw abonnement alsnog met een maand opzegtermijn stop zetten. In jouw geval stopt jouw abonnement dus per 6 december 2020. In onze voorwaarden staat beschreven dat als je buiten contract zit, je jouw abonnement kunt opzeggen met een maand opzegtermijn in acht nemend. We hebben ons hierbij dus aan de voorwaarden gehouden.

Dat betekent ook dat je jouw abonnementskosten tot en met 5 december 2020 dient te betalen. Jouw abonnement loopt immers tot 6 december 2020 door. Omdat je bij KPN altijd jouw abonnementskosten vooraf betaalt, kan het zijn dat je voor een hele maand betaalt, terwijl jouw abonnement gedurende de factuurperiode stopt. Geen zorgen, na de officiële opzeggingsdatum hoef je geen abonnementskosten meer te betalen. Je krijgt van ons in de maand na afloop van jouw abonnement een slotnota. Met deze slotnota krijg je de teveel betaalde abonnementskosten van ons terug. Ik zie in mijn systeem dat je deze slotnota op 9 januari 2021 hebt ontvangen. Je kreeg toen € 55,66 van ons terug.

Ik zie ook dat de facturen van november en december op dit moment nog niet betaald zijn. Ik wil je dringend adviseren om deze facturen wel te betalen. Besluit je de facturen niet te betalen, dan zullen wij naar verloop van tijd een incassobureau inschakelen om de kosten alsnog op jouw te verhalen. En dit willen we natuurlijk graag voorkomen.


Beste Denise,

Je antwoord zou helder zijn, als het de vraag berantwoorde. De vraag is. 

Internet, tv en telefoon zijn vanaf 6 november 2020 buiten gebruik.
Jij was het die het allemaal had losgekoppeld.

Ik heb dit al eerder gelezen en het lijkt er op of KPN een in Nederland wat vreemde betekenis hanteert voor Opzegtermijn. 

Een opzegtermijn houdt in dat voor het beeindigen van de overeenkomst een periode in acht wordt genomen. Op de opzegdatum stopt KPN met dienstverlening en de klant stopt met betalen. 

Met andere woorden, zoals jij schrijft:  Jouw abonnement loopt immers tot 6 december 2020 door.

Internet, tv en telefoon zouden dus nooit op 6 november door KPN losgekoppeld mogen zijn.

Maar hier heb ik meer gelezen, dat KPN het hanteert als een soort strafheffing .

Wat is het nu? 

 


Durf je bedrieger
Ik heb je in oktober gebeld.
Meer krijg je niet, de dief


Durf je bedrieger
Ik heb je in oktober gebeld.
Meer krijg je niet, de dief

Beste @MJSir 

Om het probleem opgelost te krijgen, helpt het niet om de andere partij “bedrieger” te noemen en te beschuldigen van discriminatie. Volgens mij moeten we zo niet met elkaar omgaan.


Durf je bedrieger
Ik heb je in oktober gebeld.
Meer krijg je niet, de dief

Beste @MJSir 

Om het probleem opgelost te krijgen, helpt het niet om de andere partij “bedrieger” te noemen en te beschuldigen van discriminatie. Volgens mij moeten we zo niet met elkaar omgaan.

@Katana321 Heb je ook een oplossing waarom het lijkt dat KPN niet volgens de Nederlandse wet handelt, behalve vertellen aan niet Nederlanders wat ze in Nederland wel en niet mogen schrijven?  

 


@Katana321 Heb je ook een oplossing waarom het lijkt dat KPN niet volgens de Nederlandse wet handelt, behalve vertellen aan niet Nederlanders wat ze in Nederland wel en niet mogen schrijven? 

@CorL Iedereen mag schrijven wat ie wil. Het ging er mij om dat we op een "normale” manier met elkaar in gesprek kunnen gaan. En nee, ik wil hier echt niet de moraalridder uithangen of zo.


Bedankt, @Katana321. We mogen inderdaad schrijven wat we willen, maar het is wel belangrijk dat we op een respectvolle manier met elkaar omgaan. We zitten hier immers allemaal om elkaar te helpen.

@CorL Om jouw vraag te beantwoorden: Wat hier aan de hand is, is dat het abonnement niet is opgezegd. Op 6 november 2020 is de lijn overgenomen door een andere provider, zonder dat wij hiervan op de hoogte waren. Op 6 november 2020 kregen wij dus bericht dat een andere provider over de lijn levert, wij hebben de diensten niet zelf stopgezet. Dat was voor ons het signaal dat klant zijn abonnement bij ons op wilde zeggen. Daarom begint op dat moment het opzegtermijn te lopen.

@MJSir Ik zie het telefoongesprek op 7 oktober 2020 terug. Uit de notities van mijn collega maak ik op dat je die dag op zoek was naar een vernieuwing van jouw contract met korting. Mijn collega gaf aan dat dit niet mogelijk was en jij zei er nog even over na te willen denken. Vervolgens hebben we niets meer van je gehoord tot 6 november 2020, toen je geen internet meer had via KPN. Logisch, want een andere provider heeft op die dag de lijn overgenomen. Er is bij ons pas op 6 november 2020 een opzegging binnen gekomen, in de vorm van een lijnkaping door een andere provider. Vanaf dat moment begint jouw opzegtermijn. Dat betekent dat je tot 6 december een contract had. Tot dan dien je de facturen dus gewoon te betalen. Om die reden moet ik je nogmaals vriendelijk doch dringend verzoeken de facturen van november en december 2020 te betalen.


 

@CorL Om jouw vraag te beantwoorden: Wat hier aan de hand is, is dat het abonnement niet is opgezegd. Op 6 november 2020 is de lijn overgenomen door een andere provider, zonder dat wij hiervan op de hoogte waren. Op 6 november 2020 kregen wij dus bericht dat een andere provider over de lijn levert, wij hebben de diensten niet zelf stopgezet. Dat was voor ons het signaal dat klant zijn abonnement bij ons op wilde zeggen. Daarom begint op dat moment het opzegtermijn te lopen.

 

Denise bedankt,

Maar, het blijft nog een heel klein beetje onduidelijk. Praat je over diensten met behulp van KPN lijnen (bijvoorbeeld X4All) en dus niet over een andere provider die zijn eigen lijnen heeft (bjjvoorbeeld Ziggo).

Ik mag toch hopen dat Ziggo de communicatie over KPN lijnen niet kan stilzetten. In een situatie zoals bij Ziggo bleef dus alles (behalve eventueel een overgenomen telefoonnummer) tot 5 december beschikbaar. 


 

@CorL Om jouw vraag te beantwoorden: Wat hier aan de hand is, is dat het abonnement niet is opgezegd. Op 6 november 2020 is de lijn overgenomen door een andere provider, zonder dat wij hiervan op de hoogte waren. Op 6 november 2020 kregen wij dus bericht dat een andere provider over de lijn levert, wij hebben de diensten niet zelf stopgezet. Dat was voor ons het signaal dat klant zijn abonnement bij ons op wilde zeggen. Daarom begint op dat moment het opzegtermijn te lopen.

 

Denise bedankt,

Maar, het blijft nog een heel klein beetje onduidelijk. Praat je over diensten met behulp van KPN lijnen (bijvoorbeeld X4All) en dus niet over een andere provider die zijn eigen lijnen heeft (bjjvoorbeeld Ziggo).

Ik mag toch hopen dat Ziggo de communicatie over KPN lijnen niet kan stilzetten. In een situatie zoals bij Ziggo bleef dus alles (behalve eventueel een overgenomen telefoonnummer) tot 5 december beschikbaar. 


Met betrekking tot je laatste alinea; het is (wettelijk!) zo geregeld dat een provider een lijn kan overnemen. Dat heet lijnkaping als het gebeurt zonder dat de oude ISP dat weet. Heb ik ook meegemaakt en betekent een hoop gedoe. De verlatende partij moet een lijn niet kunnen blokkeren. Er is dus door de ACM (toezichthouder) voor gekozen dat een nieuwe gecontracteerde partij altijd de lijn moet kunnen vergaren. 

Dus ja, Ziggo kan een lijn van KPN zomaar overnemen. Dat is hier gebeurd en zoals Denise dus prima, en met veel geduld,  toelicht, is dat het moment geweest dat KPN pas zag dat de klant weg gaat.


 

 

 



Dus ja, Ziggo kan een lijn van KPN zomaar overnemen. Dat is hier gebeurd en zoals Denise dus prima, en met veel geduld,  toelicht, is dat het moment geweest dat KPN pas zag dat de klant weg gaat.

Dan heb ik het dus altijd verkeerd begrepen. Mij is altijd verteld dat Ziggo zijn eigen lijnen had. Maar ze gebruiken dus gewoon de lijnen van KPN? 

Ben jij trouwens van KPN Ernst-Jan dat je weet dat het om Ziggo gaat, want er is behalve van jou en mij niets over Ziggo in dit bericht te lezen. 


 

 

 



Dus ja, Ziggo kan een lijn van KPN zomaar overnemen. Dat is hier gebeurd en zoals Denise dus prima, en met veel geduld,  toelicht, is dat het moment geweest dat KPN pas zag dat de klant weg gaat.

Dan heb ik het dus altijd verkeerd begrepen. Mij is altijd verteld dat Ziggo zijn eigen lijnen had. Maar ze gebruiken dus gewoon de lijnen van KPN? 

Ben jij trouwens van KPN Ernst-Jan dat je weet dat het om Ziggo gaat, want er is behalve van jou en mij niets over Ziggo in dit bericht te lezen. 


Het gaat hier vrijwel zeker over ADSL, bij de privatisering van KPN heeft indertijd de overheid met toezichthouder OPTA, tegenwoordig ACM, bedongen dat KPN op koper anderen moet toelaten. KPN heeft immers indertijd voor niets het bestaande kopernetwerk van de staat (PTT) gekregen. Vandaar die eis. 

Dat is natuurlijk anders voor eigen netwerken. KPN of bijvoorbeeld Deltafiber hoeft op glasvezel geen anderen zomaar toe te laten, of laat anderen daar dan dik voor betalen.

Dat ik Ziggo noemde is omdat jezelf dat noemt CorL in de post boven mijn reactie!

En nee; ik werk niet bij KPN maar ben gewoon KPN VDSL klant. En klant bij Caiway, t-mobile en Vodafone.

 


 

 

 



Dus ja, Ziggo kan een lijn van KPN zomaar overnemen. Dat is hier gebeurd en zoals Denise dus prima, en met veel geduld,  toelicht, is dat het moment geweest dat KPN pas zag dat de klant weg gaat.

Dan heb ik het dus altijd verkeerd begrepen. Mij is altijd verteld dat Ziggo zijn eigen lijnen had. Maar ze gebruiken dus gewoon de lijnen van KPN? 

Ben jij trouwens van KPN Ernst-Jan dat je weet dat het om Ziggo gaat, want er is behalve van jou en mij niets over Ziggo in dit bericht te lezen. 


Het gaat hier vrijwel zeker over ADSL, bij de privatisering van KPN heeft indertijd de overheid met toezichthouder OPTA, tegenwoordig ACM, bedongen dat KPN op koper anderen moet toelaten. KPN heeft immers indertijd voor niets het bestaande kopernetwerk van de staat (PTT) gekregen. Vandaar die eis. 

Dat is natuurlijk anders voor eigen netwerken. KPN of bijvoorbeeld Deltafiber hoeft op glasvezel geen anderen zomaar toe te laten, of laat anderen daar dan dik voor betalen.

Dat ik Ziggo noemde is omdat jezelf dat noemt CorL in de post boven mijn reactie!

En nee; ik werk niet bij KPN maar ben gewoon KPN VDSL klant. En klant bij Caiway, t-mobile en Vodafone.

 

Jij schrijft, Dus ja, Ziggo kan een lijn van KPN zomaar overnemen. Dat is hier gebeurd. Al het andere had ik zelf al geschreven in mijn  vraag aan Denise. 

Als iemand het beheer over het netwerk van KPN overneemt, dan is het allemaal logisch wat Denise schrijft. Maar gezien de vele malen dat ik nu heb gelezen dat KPN alle diensten buiten werking zou zetten gedurende de opzegtermijn, zou ik wel graag goed voorbereid zijn als ik overstap naar een andere provider. 

Hoe kan jij nu zo stellig zijn dat het een lijn van Ziggo betreft, want je schrijft, Dat is hier gebeurd, als je niet bij KPN werkt en inzage hebt in de klanteninformatie. 

 

 


CorL; nogmaals… je noemde zelf Ziggo in de post boven mijn eerste reactie. Ik heb dat als voorbeeld in mijn reactie verder overgenomen. We weten niet of het Ziggo betreft of een andere ISP. Dat doet er niet toe; elke ISP kan een koperlijn van KPN overnemen als de klant een abonnement afsluit. Dat is wettelijk zo geregeld. En ik vermoed dat het hier een koperlijn betreft omdat KPN van niets wist. Een door KPN beheerste glasvezel kan niet door een ander “gekaapt” worden.

En nogmaals; ik werk niet bij KPN. Ziggo was een voorbeeld omdat je dat zelf aanhaalde. Ik heb dus geen inzage in welke info van KPN dan ook. Nou ja; in mijn eigen info dan via MijnKPN :wink:


CorL; nogmaals… je noemde zelf Ziggo in de post boven mijn eerste reactie. Ik heb dat als voorbeeld in mijn reactie verder overgenomen. We weten niet of het Ziggo betreft of een andere ISP. Dat doet er niet toe; elke ISP kan een koperlijn van KPN overnemen als de klant een abonnement afsluit. Dat is wettelijk zo geregeld. En ik vermoed dat het hier een koperlijn betreft omdat KPN van niets wist. Een door KPN beheerste glasvezel kan niet door een ander “gekaapt” worden.

En nogmaals; ik werk niet bij KPN. Ziggo was een voorbeeld omdat je dat zelf aanhaalde. Ik heb dus geen inzage in welke info van KPN dan ook. Nou ja; in mijn eigen info dan via MijnKPN :wink:

Maar als Ziggo geen KPN koperlijn overneemt, mag KPN, wat ik heb begrepen uit dit forum schijnt te doen, dan nog steeds zijn overeengekomen dienstverleningen een maand stilzetten maar die wel in rekening brengen. Want dat blijft nog steeds mijn enige vraag. 

 


Ook ik weet niet welke provider de diensten heeft overgenomen, al vermoed ik dat het hier gaat om een provider die gebruik maakt van de koperlijn. Maar zoals @Ernst-Jan aangeeft, mogen wij een lijnovername niet tegenhouden. Op 6 november 2020 is bij ons het signaal binnen gekomen dat een andere provider vanaf dat moment diensten levert op de lijn. Onze apparatuur doet het op dat moment niet meer, want een andere provider levert diensten. Het is dus niet dat wij de diensten stop hebben gezet, terwijl de betaling doorliep. Een andere provider heeft de lijn gekaapt en voorziet de klant van diensten. Het abonnement van de klant was bij KPN echter nog niet opgezegd. Op het moment van de lijnkaping wordt het abonnement stopgezet met een maandopzegtermijn, zoals dat in de voorwaarden beschreven staat.

Indien je bij een overstap aan jouw nieuwe provider zou doorgeven dat je gebruik wilt maken van de overstapservice, @CorL, dan zou de overstap naadloos moeten gaan. Jouw nieuwe provider zegt dan jouw diensten bij ons op. Zodra het verzoek tot overstap bij ons binnen komt, begint de maand opzegtermijn te lopen. Je krijgt van ons een bevestiging met informatie over jouw opzegging. In de bevestiging staat ook tot welke dag jouw abonnement bij KPN nog loopt. Op de dag van de overstap krijgen wij een seintje van jouw nieuwe provider dat zij de diensten in werking stellen. Pas op dat moment zullen wij de diensten stopzetten. Zo kom je niet zonder diensten en betaal je nooit te veel.

Het is in de bovengenoemde situatie anders verlopen, omdat er dus sprake is van lijnkaping en niet van een reguliere overstap met behulp van de overstapservice.


Bedankt Denise, 

Ik waardeer het dat je de moeite hebt genomen om het zo goed mogelijk uit te leggen. Laten we hopen dat alle huidige pijntjes met het KPN fenomeen nog eens een keer worden opgelost, dan hoeven we ook niet over te stappen. Zolang die ziekte met mijn naam nog heerst gaan we dat zo ie zo niet doen. :joy: