Skip to main content

Hier is ook een monteur geweest. Kon volgens hem niet de Experia Box zijn. Wat het wel is weet ik niet. Er is op dinsdag nog gesproken om  een nieuw modem te leveren, maar is niet gebeurd. Waarom weet ik niet. Nu is er een bel afspraak geregeld voor een bepaalde dag op bepaald tijdstip. Misschien hoor ik dan meer. Het liefste heb ik dat ze het oplossen, linkse of rechtsom. En dat het belletje is om uitleg te geven waar de fout zat en hoe ze dit in de toekomst gaan voorkomen 

admin: eigen topic aangemaakt. 

Om het verhaal volledig te krijgen; hier brand de Box continue rood. Als ik de stroom uitschakel of de reset knop indruk, maakt in de procedure erna niet uit; Box gaat even groen branden, dan weer uit. Soms nog even blauw flikkeren, je hoort de Reset knop een keer, maar  het resultaat is na een paar minuten weer het rode lampje aan de voorkant 


Heb je een glas- of koperverbinding


Koper. Nog een echte oude kabel die er zo uitziet zoals de PTT ze ingroef. Die is door de monteur opengemaakt, (ALU pijpje eraf) en doorgemeten. Monteur zegt, dat er wel verbinding is, maar geen overdracht van Data. Monteur heeft ook in de woonkamer de oude telefoon verbinding (4polige stekker) vervangen door een ander type aansluiting waar een grijs-doorzichtig klein stekertje is ingegaan 


Vul je forum profiel aan met je postcode,huisnummer en klantnummer dan zien de moderators wie je bent zodra je topic aan de beurt is @Alexandra

Ps is het aansluitkabeltje ook vervangen


Ik heb mijn gegevens aangevuld. Of het aansluitkabeltje ook is vervangen weet ik niet. Misschien wel. Misschien is het stekertje uit de 4 polige stekker gehaald en toen in het nieuwe aansluitkastje in de woonkamer 


Hi @Mmartinn, zoals afgesproken komt er morgen een monteur langs. Laat je me hier even weten hoe het afloopt?


Goedemorgen. Is net weer een KPN monteur geweest. Die heeft een nieuw modem aangesloten. Nog steeds geen goed internet. Zijn monteurs-helpdesk is gaan zoeken en nu blijkt er ook een “melding” te zijn aangemaakt om de verdeelkast in de straat verderop handmatig aan te passen. Wanneer dat gebeurt is niet duidelijk. Misschien dat ze gaan bellen, maar is niet noodzakelijk. Thuisblijven ook niet. Het zou nu allemaal op afstand te verhelpen zijn. Het nieuwe modem is een Pack KPN Box 12. Ik meld mij hier weer als er iets veranderd 


Kreeg net een sms, dat het probleem opgelost zou zijn, maar dat klopt dus niet. In dat sms stond een telefoonnummer wat je kon bellen als er nog problemen waren. Dat dus snel gebeld en uitgelegd wat er loos is. Die ging het uitzoeken en zou mij na 10 minuten terug bellen, maar dat is 35 minuten terug en nog niets gehoord. Iedereen doe goed zijn best, maar het lijkt erop dat KPN allemaal eilandjes heeft gemaakt en dat men intern niet goed de volgende stap kan zetten. Of dat interne meldingen niet doorkomen.


Hi @Mmartinn, elkaar net gesproken. Laat je me morgen avond even weten of alles weer goed werkt? De verwachting is vandaag, maar het kan nog tot morgen middag duren. 


Hallo Alex, klopt vanmorgen met elkaar gesproken. Vanmiddag, omstreeks 14.46 uur kreeg ik een bericht op mijn telefoon dat de Wifi verbinding met een camera weer was gestart. Thuis gekomen omstreeks 15.30 uur werkte alles thuis weer naar behoren. TV, computer, scanner en dus ook de camera. Wel heb ik iets opmerkelijks; mijn vorige modem V10a is meegenomen en ik heb nu een KPN Box 12, met een eigen Wifi code en nieuw wachtwoord. Het opmerkelijke wat ik heb, dat alles nu automatisch is opgestart met de oude Wifi naam. Alle apparatuur geeft ook de oude Wifi naam op als “verbonden met”. Ik heb nergens een wachtwoord ingevuld. 


Hallo Alex, klopt vanmorgen met elkaar gesproken. Vanmiddag, omstreeks 14.46 uur kreeg ik een bericht op mijn telefoon dat de Wifi verbinding met een camera weer was gestart. Thuis gekomen omstreeks 15.30 uur werkte alles thuis weer naar behoren. TV, computer, scanner en dus ook de camera. Wel heb ik iets opmerkelijks; mijn vorige modem V10a is meegenomen en ik heb nu een KPN Box 12, met een eigen Wifi code en nieuw wachtwoord. Het opmerkelijke wat ik heb, dat alles nu automatisch is opgestart met de oude Wifi naam. Alle apparatuur geeft ook de oude Wifi naam op als “verbonden met”. Ik heb nergens een wachtwoord ingevuld. 

Wat fijn dat alles weer online is.

Dit is makkelijk op te lossen. Log even in op de interface van de modem en verander het naar wens, mocht je dat alsnog willen. 


Het is normaal dat de oude netwerknaam ingeladen wordt in het nieuwe modem als deze ooit veranderd is. Dit om een modemwissel zo gemakkelijk mogelijk te maken zodat alles niet opnieuw ingesteld hoeft te worden na een modemwissel of een reset naar fabrieksinstellingen. 

 

Het wachtwoord voor de beheeromgeving wordt niet mee ingeladen en is na een reset out-of-the-box zoals ie op de sticker achterop de Box12 staat.