Skip to main content
Vraag

Geen en internet en tv meer: is er nou wel of geen storing?

  • June 25, 2026
  • 6 reacties
  • 113 keer bekeken

Sinds 22:46 heb ik geen internet en tv meer. Als ik bij kpn check of er storing is zegt de site eerst van wel maar tegelijkertijd ook dat de storing al opgelost zou moeten zijn.

 

is er nou storing of niet? Ligt het aan mijn spullen? Ik heb nu werkelijk waar geen idee

6 reacties

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Wat vertellen de lampjes op je modem. Alles goed of ook rood


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 25, 2026

De lampjes branden voluit groen. Inmiddels heb ik ook via mijnkpn melding gekregen dat er storing is… maar ook dat de storing al opgelost zit.

 

voor een opgeloste storing heb ik helaas verbazingwekkend weinig internet en tv. Wat een gezeik ook altijd weer.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Mpeetje, welkom allereerst hier. 

Alles hoor nu goed te werken. 

voor een opgeloste storing heb ik helaas verbazingwekkend weinig internet en tv. Wat een gezeik ook altijd weer.

Wat is hier precies aan de hand? Ik denk graag mee. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 27, 2026

Hi ​@Mpeetje, welkom allereerst hier. 

Alles hoor nu goed te werken. 

voor een opgeloste storing heb ik helaas verbazingwekkend weinig internet en tv. Wat een gezeik ook altijd weer.

Wat is hier precies aan de hand? Ik denk graag mee. 


KPN vraagt nu dus aan mij wat er precies aan de hand is? Als ik dat had geweten had er geen probleem geweest.

inmiddels werkt alles weer. Het is alleen enorm frustrerend als er vanuit KPN geen duidelijk antwoord is over wat er nou aan de hand is. Extra frustrerend als er visite is die een uur gereden hebben om bij mij thuis het WK te komen kijken.

 

volgens de storing pagina was er inderdaad storing. Wanneer je dan op het linkje klikt voor meer info staat er dat het probleem al opgelost is. Volgens die pagina was er om 22:46 storing en on 23:02 alles weer opgelost. Als ik nog steeds problemen had moest ik de modem maar even resetten.

 

ik heb op basis daarvan alles meerdere keren gereset. Mijn eigen mesh netwerk thuis heb ik nagelopen, gekeken of alle kabeltjes nog goed zaten en nog steeds werkte er niks.

 

Toen kreeg ik ineens melding in de kpn app dat er een storing was, vervolgens nóg een melding dat het opgelost was gevolgd door nog een keer een melding dat er storing was en een update dat er nog steeds storing was.

 

Uiteindelijk hebben we in de bloedhitte via een mobiele hotspot met 4 man op een 11 inch ipad naar de wedstrijd van het Nederlands elftal zitten kijken.

 

de frustrerende situatie met de wel/niet/wel/niet storing, de temperatuur en het feit dat we op een kluitje moesten zitten om op een kleine ipad met zn alle wat te kunnen zien maakte de sfeer er niet echt gezelliger op.

 

Vanaf vrijdag ochtend werkte alles weer…. Gelukkig heb ik vanochtend (zaterdag) om 05:17 een smsje gekregen van kpn waarin stond dat ik zelf waarschijnlijk al had ondervonden dat de storing opgelost was.

 

het enige wat ik mij dan eigenlijk nog afvraag: vind kpn zelf dat er duidelijk gecommuniceerd wordt naar betaalde klanten?
 

Want als betalende klant kan ik zeggen dat duidelijke communicatie ver te zoeken is.

 


Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Zolang het modem alle leds groen heeft dan zijn de diensten allemaal oké. Maar hoe heb je het mesh netwerk aangesloten. Is dat router mode of ap mode  


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 27, 2026

Zolang het modem alle leds groen heeft dan zijn de diensten allemaal oké. Maar hoe heb je het mesh netwerk aangesloten. Is dat router mode of ap mode  


met alle respect, het probleem is opgelost en lag overduidelijk niet aan mij of mijn apparatuur. Begrijpend lezen is ook een vak blijkt maar weer.

vriendelijk verzoek om alleen te antwoorden als je in dienst bent bij kpn en de vraag over de communicatie kunt beantwoorden. 
 

bedankt