Skip to main content

Sinds vandaag brandt er zowel aan de kant van de NTU (zo’n zwart Genexis XGS-PON blok die op de FTU geschoven wordt) als aan de kant van mijn gateway (UniFi USG + VLAN 6/PPPoE) geen Ethernet link LED meer, met een hoop “Timeout waiting for PADO packets” pppd errors in de log van de gateway en uiteraard dus ook geen internetverbinding. Heeft het hele jaar goed gewerkt, nu opeens dood.

Mijn eerste verdachte was meteen mijn onstuimige kat die in het verleden nog weleens wat netwerkkabels had aangevallen, maar die waste haar handen in onschuld en alles zat bovendien nog steeds goed aangesloten.

Dus maar even wat wezen troubleshooten:

  • Alles van de NTU af getrokken, de oorspronkelijke KPN Box 12 met de WAN poort erop gezet → wederom geen Ethernet link, “internet” blijft knipperen. 
  • NTU een half uurtje van de stroom af gehaald → Power en glas LED’s branden netjes, geen alarm, en wederom geen Ethernet 😫
  • Vervolgens nog wat gejongleerd met een hoop Ethernet kabels → die werken overal behalve tussen de NTU en de gateway 😤

Is er nog iets anders wat ik kan proberen, of moeten we helaas deze Genexis na nog geen jaar al de laatste eer bewijzen?

Hallo @Sfynx82 0800 0402 bellen, 24/7 bereikbaar voor storingen.

 


Goedemorgen @Sfynx82, wat gek dat de ethernet verbinding op jouw glasvezelaansluiting ineens niks meer doet. Goed dat je de kabels én je kat al gecheckt hebt, je weet maar nooit 😉

De snelste weg voor hulp is inderdaad door even te bellen met onze klantenservice, zoals @JanD al tipte. Ben je intussen verder gekomen? Zo niet, laat het dan gerust weten. Vul dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk in. Dan kunnen wij je gegevens erbij zoeken, en helpen we je via het forum verder!


Inmiddels gebeld, ze gaan morgen een monteur sturen, blijkt toch iets wat ik niet zelf kan oplossen 😅


Inmiddels gebeld, ze gaan morgen een monteur sturen, blijkt toch iets wat ik niet zelf kan oplossen 😅

Hallo @Sfynx82 bedankt voor de update, ik vind werken aan glasvezelkasten ook geen DHZ-klus, ook al doet KPN voorkomen van wel om kosten te besparen.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 

 


Inmiddels gebeld, ze gaan morgen een monteur sturen, blijkt toch iets wat ik niet zelf kan oplossen 😅

Goed om te horen! We horen graag hoe het afgelopen is zoals Jan ook aangeeft, of laat het gerust weten als je vragen hebt.


Monteur is inmiddels weg, het was inderdaad een kapotte Genexis, dus hij was niet lang binnen.

Werkt allemaal weer prima, speedtest is ietsje lager dan de 950/950 die ik eerst haalde, maar dat kan ook aan de server/het moment liggen:

 


Hallo @Sfynx82 ongeveer 930/930Mbit/s zijn hele gangbare waarden, houden zou.