Skip to main content

Na jaren Ziggo gebruikt te hebben besloten om over te stappen. De kosten werden steeds hoger maar de upload snelheid helaas niet. Gisteren 14 juni 2023 was de grote dag ik kon de boel gaan installeren. Helaas was mijn enthousiasme van korte duur. Via de app was ik begonnen met de installatie en na het plaatsen van het NT-kastje ging de app de aansluiting controleren. Helaas bleek die niet goed te zijn. Op advies van de app de installatie opnieuw gedaan en opnieuw en opnieuw en opnieuw. Helaas dat mocht niet baten, ook de lampjes ethernet en glas gingen niet branden. Op advies van de app contact opgenomen met de chat en vervolgens een terugbelverzoek ingediend. Zeer snel daarna werd ik teruggebeld. De medewerker die mij te woord stond heeft meegekeken en zag dat er inderdaad geen verbinding was. Hij gaf vervolgens aan dat de overstap voor vandaag gepland stond maar dat er nog een overschakeling moest plaats vinden in de wijkkast. Eerst moest Ziggo worden uitgeschakeld daarna kon KPN pas de lijn gebruiken. Tja wat moet ik hier van zeggen... Lijkt mij niet logisch, want dan zou Ziggo eerder moeten stoppen en zou ik mogelijk zonder internet en tv komen te zitten en dat was niet de afspraak.

Vandaag, 15 juni 2023, het nog meerdere malen geprobeerd te installeren maar helaas. Opnieuw contact opgenomen en weer werd ik keurig te woord gestaan. De medewerker keek op afstand mee en zag dat er inderdaad geen verbinding was. Ik moest de stroomkabel eruit halen en wachten om vervolgens deze weer aan te sluiten en er weer achter te komen dat het allemaal nog niet werkt. Volgens haar bleef er geen andere optie over dan dat er een monteur moest komen. Die kon pas op 27 juni langskomen... Toen ik aangaf of dat niet sneller kon en of ik eventueel nog alles kon annuleren, zette zij mij in de wacht met de mededeling dat zij even ging overleggen. Helaas na een dikke 10 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een andere medewerker welke ik alles opnieuw kon uitleggen. Hij gaf aan dat de vorige medewerker mij waarschijnlijk teleur ging stellen en mij daarom waarschijnlijk door had geschakeld. Deze medewerker bevestigde dat er niet eerder een afspraak gemaakt kon worden voor 27 juni. Ik heb de datum vast laten zetten maar twijfel toch echt om alles te annuleren, wat een slecht begin.

Ik heb expliciet gekozen voor KPN omdat zij beter uit de bus komen met service dan T-Mobile. Heb ik dan toch een verkeerde keuze gemaakt..

Wie weet wat de mogelijke oorzaak kan zijn, misschien kan ik het zelf nog fixen.

Zoveel kan ik hier toch niet aan verkeerd doen?

Hi @Flyingdm! Welkom op het forum. 

Aan de foto zie ik niet direct iets verkeerds. Als je alles op de juiste manier geïnstalleerd hebt en het werkt niet is een monteur de volgende stap. Dat je dit na 10 minuten in de wacht met een andere medewerker hebt moeten afspreken is niet de bedoeling. 

Eerst moest Ziggo worden uitgeschakeld daarna kon KPN pas de lijn gebruiken. 

Hier klopt niks van. Ziggo en KPN leveren over compleet verschillende lijnen. Je kan prima een Ziggo en een KPN abonnement tegelijk hebben. 

Wat betreft die afspraak, is die wel gemaakt? En heb je op dit moment wel of niet nog verdere diensten tot de monteur komt?


Ja de afspraak is wel gemaakt, moet nog even anderhalve week wachten dus.

Ik heb volgens de medewerker "in principe" tot die tijd wel gewoon Ziggo internet en tv. Dit laatst klopt gelukkig tot nu toe. 

 


@Flyingdm als je gebruik maakt van de overstapservice dan blijft dat zeker zo. Die kijkt niet naar een vaste datum. We geven wel een verwachte datum aan de andere provider. Maar pas als het modem succesvol verbinding heeft gemaakt wordt een tweede signaal gestuurd. Pas na dat tweede signaal wordt de verbinding van de oude provider stopgezet. 

Vandaar mijn vraag. Als er dan om welke reden dan ook vertraging is hoef je je geen zorgen te maken dat je zonder diensten komt te zitten. 🙂


@Flyingdm als je gebruik maakt van de overstapservice dan blijft dat zeker zo. Die kijkt niet naar een vaste datum. We geven wel een verwachte datum aan de andere provider. Maar pas als het modem succesvol verbinding heeft gemaakt wordt een tweede signaal gestuurd. Pas na dat tweede signaal wordt de verbinding van de oude provider stopgezet. 

Vandaar mijn vraag. Als er dan om welke reden dan ook vertraging is hoef je je geen zorgen te maken dat je zonder diensten komt te zitten. 🙂

Tot die tijd blijf ik dus teveel betalen? 


Nee hoor @Flyingdm je betaalt bij je oude provider totdat het abo overgezet is naar KPN en vanaf die overgang betaal je pas aan KPN en van de oude provider krijg je nog 1 of meer slotfacturen omdat je abo's vooruit betaalt en overlapping mogelijk is, waarna het teveel betaalde weer gecrediteerd wordt door je oude provider. Storneren is een slechte zaak, daar breng je het systeem mee in de war en jezelf in moeilijkheden.

 


Nee hoor @Flyingdm je betaalt bij je oude provider totdat het abo overgezet is naar KPN en vanaf die overgang betaal je pas aan KPN en van de oude provider krijg je nog 1 of meer slotfacturen omdat je abo's vooruit betaalt en overlapping mogelijk is, waarna het teveel betaalde weer gecrediteerd wordt door je oude provider. Storneren is een slechte zaak, daar breng je het systeem mee in de war en jezelf in moeilijkheden.

 

Jawel hoor, ik betaal nu nog het dure abonnement bij mijn oude provider. Ik ben mede door het prijsverschil overgestapt.


Je betaalt nog bij je oude provider tot de overstapdatum en vanaf de overstapdatum betaal pas aan je nieuwe provider, dus ‘geen cent teveel hoor’ zou Zeeuws Meisje zeggen, als je die reclame nog kent.

Als het anders is, klopt er duidelijk iets niet.

 

 


Je betaalt nog bij je oude provider tot de overstapdatum en vanaf de overstapdatum betaal pas aan je nieuwe provider, dus ‘geen cent teveel hoor’ zou Zeeuws Meisje zeggen, als je die reclame nog kent.

Als het anders is, klopt er duidelijk iets niet.

 

 

Ja dus ik betaal het te dure abonnement bij mijn oude provider ongewild nog door. 

Ik ben zo snel als mogelijk overgestapt. Ik ben een contract aangegaan vanaf de 14 van juni. Door slechte planning van KPN moet ik nu dus langer door betalen aan Ziggo. Ik betaal niet twee abonnementen tegelijk maar wel nog het dure Ziggo abonnement. Dat probeerde ik net ook uit te leggen. Een echt Zeeuws meisje zou zeggen dat ik veels te veel betaal!