Skip to main content

Ze hebben enkele weken geleden Glasvezel aangesloten in ons huis. Dus eerst de straat en enige tijd later in huis. Dikke prima!

Echter het werkt natuurlijk niet. Ik zag al dat de persoon die dat deed niet echt een licht was. Want de oranje kabel zit nu in de meterkast en zit vast in een grijze kastje.

Hoe gaat dat signaal dan naar het modem? Daar had meneer geen antwoord op.

Bellen met KPN heeft geen zin, Wachttijden tot een uur zijn heel normaal. 

Ik had een keer iemand aan de lijn die een monteur wilde sturen maar dan moet ik akkoord gaan met eventuele kosten. Dat doe ik natuurlijk niet.

We kunnen het kastje (dat er nog tussen moet) ook opsturen zegt de dame. Dat leek me een goed idee. Echter ik kreeg niet waar ik op hoopte. Een netwerkkabel, 2 lege kastjes en een varkensneus stekker?? 

Dus helaas kan KPN mij geen glasvezel geven. Prima kan ik mee leven. Maar kan KPN mij uitleggen waarom ze zo veel moeite doen de boel tot in de meterkast aan te leggen en vervolgens weigeren actie te ondernemen?

Hoi @MIXKPN 
Waarschijnlijk is het nog niet administratief aangemeld.

Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
En kunnen ze kijken wat er aan de hand is.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Hoi @MIXKPN 
Waarschijnlijk is het nog niet administratief aangemeld.

Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.
En kunnen ze kijken wat er aan de hand is.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Heb ik net gedaan, THNX


Ik kreeg na een uur wachten dus een telefoonnummer: 088 0063744

Deze wilde mij niet helpen. Ze hadden voldaan aan hun opdracht en daarmee klaar. Ik moet dus betalen om een monteur langs laten komen. (voor de koppeling glasvezelaansluitopunt → Modem)

Eerder dit jaar toen bleek dat er glasvezel kwam wist KPN mij te melden dat er geen extra kosten zouden zijn. Ook dit is dus een leugen waar ik graag opheldering over wil.

 

Mix


Ik begrijp dat de wachttijd hier ook lang is?

 


Ik begrijp dat de wachttijd hier ook lang is?

 

Dit is inderdaad niet een van de snelste media's om antwoord te krijgen, maar ze komen vast eerdaags dit topic tegen.
Je hebt toch internet en TV neem ik aan?
 


Volgens mij moet u gewoon nog even (enkele weken / maanden) geduld hebben. Het word vanzelf wel een keer afgewerkt. 


ja ik heb internet en tv van kpn met adsl. (naar volle tevredenheid) Zit al maanden te wachten op glasvezel. Maar het is heel gemeen wat ze doen. Ze leggen het aan en dan het laatste stukje van GV naar Modem) kost je geld. (dat zegt de telefoniste) Dat is blijkbaar hun verdienmodel. Dus ik hang nu weer in de wacht. (35 min nu) om te vragen of ze alles weer willen verwijderen. Dan maar ADSL, helaas maar niks aan te doen.

 


Het kost je helemaal niets. Je moet gewoon geduld hebben. Gewoon afwachten. Wellicht zijn ze elders in de wijk nog bezig. Of is de centrale nog niet klaar. Het komt vanzelf een keer goed.


Volgens mij moet u gewoon nog even (enkele weken / maanden) geduld hebben. Het word vanzelf wel een keer afgewerkt. 

Ze sturen regelmatig mail waarom ik mijn GV nog niet heb aangesloten. (dat kunnen ze zien).

Daaronder een link met hoe ik het zelf kan aansluiten. Maar ik mis de apparatuur tussen GV aansluitpunt en het modem)

Dat sturen ze niet op. Kan alleen een monteur doen. Ze spreken zichzelf tegen.. Wel grappig die jongen die ik aan de lijn had op  088-0063744 werd heel boos. Niet op mij hoor maar op KPN. "Ze geven jan en allemaal ons nummer maar wij kunnen niks meer betekenen"

 


@Nick83 overdrijft schromelijk met zijn weken en maanden dus daar hoef je je niets van aan te trekken. :sunglasses:
Ze komen met een dag of 3 a 4 wel aan dit topic toe.
Als alles verder klaar is met je aansluiting dan is het ook snel gepiept.


@Nick83 overdrijft schromelijk met zijn weken en maanden dus daar hoef je je niets van aan te trekken. :sunglasses:
Ze komen met een dag of 3 a 4 wel aan dit topic toe.
Als alles verder klaar is met je aansluiting dan is het ook snel gepiept.

klopt en dan zeggen ze waarschijnlijk. Dat ik moet bellen met de klantenservice voor een monteur. Dan MOET ik akkoord gaan met eventuele kosten. Dat weiger ik natuurlijk, Het zou geen extra geld kosten. Dus ik laat alles maar weer verwijderen. Wat geeft hen het recht een kabel in mijn huis aan te sluiten en verder weigeren iets te doen….


@Nick83 overdrijft schromelijk met zijn weken en maanden dus daar hoef je je niets van aan te trekken. :sunglasses:
Ze komen met een dag of 3 a 4 wel aan dit topic toe.
Als alles verder klaar is met je aansluiting dan is het ook snel gepiept.

Ja, een medewerker die hier op het forum reageert, daarvan mag je hopen dat da binnen enkele dagen lukt ja :grin:

Maar ik gok dat die medewerker er ook niet veel aan kan doen om de aansluiting te versnellen. 


@Nick83 overdrijft schromelijk met zijn weken en maanden dus daar hoef je je niets van aan te trekken. :sunglasses:
Ze komen met een dag of 3 a 4 wel aan dit topic toe.
Als alles verder klaar is met je aansluiting dan is het ook snel gepiept.

Ja, een medewerker die hier op het forum reageert, daarvan mag je hopen dat da binnen enkele dagen lukt ja :grin:

Maar ik gok dat die medewerker er ook niet veel aan kan doen om de aansluiting te versnellen. 

Dan is de vraag of ze willen stoppen met de mails dat de aansluting goed is verlopen en ik alle voordelen van glasvezel kan benutten. Maar ik heb GEEN gasvezel en dat gaat er voorlopig ook niet komen als ik zie hoe langzaam ze een telefoon opnemen en hoe traag ze hier reageren.

 


Weer gebeld en ben iets verder.

morgen wordt ik gebeld om een monteursafspraak te maken. Maar dan moet ik akkoord gaan met eventuele kosten. 
 

Hebben jullie betaalt voor een NT of FTU kastje?

kan ik dat risico nemen? 
mix

 


Weer gebeld en ben iets verder.

morgen wordt ik gebeld om een monteursafspraak te maken. Maar dan moet ik akkoord gaan met eventuele kosten. 
 

Hebben jullie betaalt voor een NT of FTU kastje?

kan ik dat risico nemen? 
mix

 


Meestal plaatst de aannemer (KPN Netwerk NL, voorheen Reggefiber) bij KPN klanten die xDSL gebruiken al de NT. In zo'n geval kan de klant zelf de Experiabox afkoppelen van de DSL lijn en aansluiten op de Ethernet lijn op het glasvezelkastje (de NT). Zo te lezen uit je reacties is de NT nog niet aanwezig maar een grondplaat met behuizing (de FTU). Ik weet eerlijk gezegd niet of KPN de “her-aansluitkosten” voor glasvezel dan aan de klant doorberekend…...


@MIXKPN 

 

Als het goed is doen ze dat gratis als je al abbo bij KPN hebt, Kpn netwerk legt de glasvezel aan en KPN de provider plaatst het kastje. 


Thnx!

Dit is het enige wat ik heb. 

 


Thnx!

Dit is het enige wat ik heb. 

 

En daar komt nog een kast overheen zo groot als het stippellijntje. Met een stekker er aan die in het stopcontact moet. Is er een vrij stopcontact? 


Thnx!

Dit is het enige wat ik heb. 

 

En daar komt nog een kast overheen zo groot als het stippellijntje. Met een stekker er aan die in het stopcontact moet. Is er een vrij stopcontact? 

Jazeker alles is aanwezig. Alleen dat kastje niet:-( ik zou graag GV willen


ik zou graag GV willen

Zoals met de meeste dingen: het hebben van de zaak is het einde van het vermaak 😉


Ik ben op aanraden van anderen gaan chatten met KPN dat gaat best snel, Bellen een uur forum meerdere dagen. Dus dikke tip! Chatten. Ze laten een monteur langskomen. De persoon met wie ik sprak was iemand met verstand van zaken. 1000 maal excuses namens KPN. Ik stop met de chat en krijg 2 mails! Een monteur komt 17-11 en een ander komt 20-11…. Waarom komen er 2?

 


Hoi @MIXKPN! Flink wat berichten sinds het topic aan is gemaakt, dus ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Ik heb de notities van mijn collega's doorgenomen en de berichten die naar je zijn gestuurd en zie inderdaad dat je een SMS hebt ontvangen voor de monteur met de datum 17 november en een e-mail met de datum 20 november. Als ik mijn systeem erbij pak zegt deze: De monteur is ingepland op 20-11-2020 tussen 12:00 en 14:00, dat is een monteur die langskomt voor de omzetting naar glasvezel waar een opdracht voor is aangevraagd. Komt dat goed uit? Zo niet, dan kun je hem via de bestelstatuspagina herplannen naar een ander moment. 

Dan is er echter ook een monteur voor de 17e ingepland. Dit is een storingsmonteur die ook voor het NT punt langskomt. Ik verwacht niet dat hij de glasvezel actief gaat krijgen, dat gebeurt op de 20e, maar hij kan in elk geval een kijkje nemen en wellicht het NT punt alvast monteren. 

Ik beloof je hierbij wel dat als de monteurs kosten berekenen (met uitzondering van eventuele materiaalkosten voor extra apparatuur of extra werkzaamheden op jouw verzoek) ik deze vergoed. Het is onze verantwoordelijkheid om een werkend glasvezelpunt op jouw adres te krijgen en, zoals beloofd, rekenen we daar geen kosten voor. Dus mochten er toch kosten achter wegkomen, dan laat ik jou daar zeker niet voor opdraaien. 

Laat je hier weten hoe alles verloopt? 


Oh bijna vergeten. Ik zag ook een notitie dat je je zorgen maakte om een nieuw jaarcontract. Heb je een nieuw contract ontvangen per mail? Zo ja, kun je hier een foto van sturen (met eventuele privégegevens onleesbaar gemaakt)? Ik kan namelijk geen nieuw jaarcontract vinden en dat zou ook niet moeten gebeuren bij een omzetting naar glasvezel, maar als je die mail wel hebt ontvangen zoek ik dat ook uit. 


 Ik heb ook zo’n situatie in “mijn kring” en daar is dit :

ja ik heb internet en tv van kpn met adsl. (naar volle tevredenheid) 

ook van toepassing.

Mijn idee, niets doen en heeeel rustig afwachten.

Je merkt er helemaal niets van als je over gaat op glasvezel, misschien dat een grote download wat eerder klaar is.

 

 


Hoi @MIXKPN! Flink wat berichten sinds het topic aan is gemaakt, dus ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat. Ik heb de notities van mijn collega's doorgenomen en de berichten die naar je zijn gestuurd en zie inderdaad dat je een SMS hebt ontvangen voor de monteur met de datum 17 november en een e-mail met de datum 20 november. Als ik mijn systeem erbij pak zegt deze: De monteur is ingepland op 20-11-2020 tussen 12:00 en 14:00, dat is een monteur die langskomt voor de omzetting naar glasvezel waar een opdracht voor is aangevraagd. Komt dat goed uit? Zo niet, dan kun je hem via de bestelstatuspagina herplannen naar een ander moment. 

Dan is er echter ook een monteur voor de 17e ingepland. Dit is een storingsmonteur die ook voor het NT punt langskomt. Ik verwacht niet dat hij de glasvezel actief gaat krijgen, dat gebeurt op de 20e, maar hij kan in elk geval een kijkje nemen en wellicht het NT punt alvast monteren. 

Ik beloof je hierbij wel dat als de monteurs kosten berekenen (met uitzondering van eventuele materiaalkosten voor extra apparatuur of extra werkzaamheden op jouw verzoek) ik deze vergoed. Het is onze verantwoordelijkheid om een werkend glasvezelpunt op jouw adres te krijgen en, zoals beloofd, rekenen we daar geen kosten voor. Dus mochten er toch kosten achter wegkomen, dan laat ik jou daar zeker niet voor opdraaien. 

Laat je hier weten hoe alles verloopt? 

Er is net iemand geweest. En alles werkt! Het was dus enkel een kastje tussen GV en Modem. De aansluiting in de centrale was al een tijd geleden gedaan. Hij begreep niet wat hij kwam doen, had al gedaan moeten zijn.

 

Ik wacht het nog even af en als alles goed is zal ik de monteur van 20 november afzeggen.

 

Dank u wel tot zover!


Reageer