Skip to main content
Beantwoord

Er zou glasvezel moeten zijn, maar ik kan het aansluitpunt niet vinden

• May 19, 2025
  • 2 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb afgelopen weekend een nieuw internet en TV abonnement afgesloten, KPN gaf aan dat er glasvezel aanwezig was en dat dit plug en play zou moeten zijn. Echter heb ik na grondig zoeken naar een glasvezel aansluitingspunt (in meterkast, in de woonkamer aan de straat kant, etc.) deze niet gevonden. Wel heb ik losse on-aangesloten/afgewerkte internetkabels in de meterkast zien hangen. Nu is mijn vraag: Wat moet ik doen om alsnog een glasvezelaansluitpunt te krijgen? En komen hier extra monteurskosten bij? (want dat zou ik wel vreemd vinden als KPN zegt dat het plug en play is.)

Ik hoor graag een reactie, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Brecht

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@Brecht B., welkom bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Willem Beijer van den Akker, waarvoor dank. 

Dit klopt helemaal. Ook niet onbelangrijk, dit is kosteloos. Een uitzondering hierop is wanneer de aansluiting al dan niet bewust verwijderd of gesloopt is, dit mag namelijk niet. Vergelijk het met een gasmeter. 

Neem dan even contact met ons op om een monteur in te plannen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Willem Beijer van den Akker
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Goedenavond, 

Mocht je het aansluitpunt ofwel de FTU niet vinden dan kan je via de Klantenservice een monteur aanvragen, als je hierbij uitleg dat je het aansluitpunt niet kan vinden.

De monteur zal dan op basis van de informatie die hij of zij heeft bij u langs komen en op onderzoek gaan.

Mocht blijken dat de monteur de FTU eveneens niet kan vinden dan zal de monteur het proces in gang zetten om de ftu alsnog binnen te krijgen.

Het kan zijn dat de monteur doormiddel van opgeleide kpn monteurs een collega aanstuurt, maar kan ook gebeuren dat hij een ticket aanmaakt voor de aannemer om de vezel op te zoeken en (opnieuw) naar binnen te brengen.

Plekken waar je zeker ook nog kan kijken is buiten bij de gevel of je daar per ongeluk een sprietje uit ziet steken of als u een voortuin heeft kunt u ook nog bij de gemeente grens kijken.

Hopelijk heb ik je vragen een beetje kunnen beantwoorden.

Groeten

Willem

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 21, 2025

HI ​@Brecht B., welkom bij onze community. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Willem Beijer van den Akker, waarvoor dank. 

Dit klopt helemaal. Ook niet onbelangrijk, dit is kosteloos. Een uitzondering hierop is wanneer de aansluiting al dan niet bewust verwijderd of gesloopt is, dit mag namelijk niet. Vergelijk het met een gasmeter. 

Neem dan even contact met ons op om een monteur in te plannen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Â