Skip to main content
Vraag

Geen glasvezel beschikbaar op adres, bij buren in zelfde flat wel

• August 21, 2026
  • 31 reacties
  • 283 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 24, 2026

Dat van die 2 databases is onzin. Het is 1 database. KPN of Glaspoort bepaalt wel zelf wat voor melding je krijgt aan de hand van de status in die administratie, maar dat is iets anders.

Ik weet waar Glaspoort nu bezig is

Admin: privégegevens verborgen

• August 24, 2026

Wel heel vreemd dat het allemaal zo moeilijk gaat. Vooral omdat de vezel wel binnen ligt dan lijkt het simpelweg afmonteren en klaar.

Daarom verbaasd mij ook het resultaat van die Haalbaarheidsonderzoek.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 24, 2026

Wel heel vreemd dat het allemaal zo moeilijk gaat. Vooral omdat de vezel wel binnen ligt dan lijkt het simpelweg afmonteren en klaar.

Het is een flatgebouw. Als maar een van de onderburen glasvezel weigert, krijgen alle woningen boven deze woning geen glasvezel. Dat glasvezel binnendoor (en niet op buitengevel) gaat, is al duidelijk door het bericht, dat glasvezel opgerold ligt in een meterkast (voor de bovenburen)

• August 24, 2026

Het is een flatgebouw. Als maar een van de onderburen glasvezel weigert, krijgen alle woningen boven deze woning geen glasvezel. Dat glasvezel binnendoor (en niet op buitengevel) gaat, is al duidelijk door het bericht, dat glasvezel opgerold ligt in een meterkast (voor de bovenburen)

Dat is mij allemaal bekend en het is niet duidelijk wat hier aan de orde, is de topicstarter geeft inderdaad aan dat de vezel in de woning zelf aanwezig is. Dat dit ook voor de bovenburen is betreft een aanname.

In die woning kan het in theorie gewoon worden afgemonteerd daar staan de woningen boven deze woning buiten.

Maar we zullen afwachten wat Ward kan vinden.

rvk01
Slimmerik
  • August 24, 2026

Op zich zou het een niet aangesloten opgerolde rol kunnen zijn voor de bovenburen (omdat bv de onderburen niet mee wilde werken). Vandaar dat de vraag gesteld was waar welke apartement nummers allemaal waren. Als dat bv allemaal in een rijtje boven elkaar is, zou dat een indicatie kunnen zijn.

Als er een aangesloten glasvezel zou liggen, dan zouden ze de FTU er ook wel opgezet hebben. Ook weten we niet hoe lang de rol is (1 of 2 meter voor in de meterkast zelf, of 5+ meter voor naar boven).

Allemaal gissen dus zonder meer informatie. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 24, 2026

Ik hoop dat we een update krijgen tztÂ