Skip to main content

Hallo,

Heb al meer dan 24 uur geen glasvezel meer.

Heb een upgrade van 100 naar 200 MB gedaan maar nu is alles uitgevallen.

Is er iemand die in het centrale wijk kastje de knop kan omzetten.(schijnbaar is dat nodig als je naar 200mb gaat)

Heb al meerdere keren contact gehad en zou binnen 24 uur terug gebeld worden.

tot op heden nog geen reactie gehad.

Mvg Ivo Poelman

Hallo @Poeligan, welkom. 

Wat vervelend dat je momenteel helemaal geen internet verbinding hebt. Voor acute storingen is het vaak makkelijk om contact op te nemen met mijn collega's van de telefonische klantenservice via 0800-0402. Als je toch liever via het forum geholpen wil worden, hoor ik het graag. Houd dan wel rekening met een langere reactie tijd. 


Hallo,

Heb al meer dan 24 uur geen glasvezel meer.

Heb een upgrade van 100 naar 200 MB gedaan maar nu is alles uitgevallen.

Is er iemand die in het centrale wijk kastje de knop kan omzetten.(schijnbaar is dat nodig als je naar 200mb gaat)

Heb al meerdere keren contact gehad en zou binnen 24 uur terug gebeld worden.

tot op heden nog geen reactie gehad.

Mvg Ivo Poelman

Beste Ivo,

 

Een snelheid upgrade gaat compleet op afstand en wordt het poort profiel aangepast, daar hoeft niemand voor naar de PoP (=wijkcentrale) te rijden.

 

Kan je aangeven wat voor type mediaconverter je hebt op het aansluitpunt in de meterkast?

Is dat de NT (rechthoekig kastje met 3 lampjes erop), of een Nokia ONT (klein vierkant kastje met 4 lampjes erop)


Wij hebben hier een NT kastje.

Zo heel moeilijk  kan het toch niet zijn om iets om te zetten...


Wij hebben hier een NT kastje.

Zo heel moeilijk  kan het toch niet zijn om iets om te zetten...

Dat is normaal gesproken ook niet iets wat een probleem geeft.

Ik vermoed dat je nog een oude NT hebt die kan maximaal op 100 Mbps kan draaien.

Dat noemt KPN een “EoF” aansluiting. In dat geval zal je WEL fysiek omgezet moeten worden.

In de PoP wordt je dan omgepatched van EoF naar GoF (100 Mbps max naar 1000 Mbps max).

Ook zal je een nieuwe NT ontvangen van de monteur.

Maar KPN zou nu al moeten kunnen zien of je EoF of GoF hebt….


Hallo,

Heb al meer dan 24 uur geen glasvezel meer.

Heb een upgrade van 100 naar 200 MB gedaan maar nu is alles uitgevallen.

Is er iemand die in het centrale wijk kastje de knop kan omzetten.(schijnbaar is dat nodig als je naar 200mb gaat)

Heb al meerdere keren contact gehad en zou binnen 24 uur terug gebeld worden.

tot op heden nog geen reactie gehad.

Mvg Ivo Poelman

Beste Ivo,

 

Een snelheid upgrade gaat compleet op afstand en wordt het poort profiel aangepast, daar hoeft niemand voor naar de PoP (=wijkcentrale) te rijden.

 

In het geval dat er een EOF (tot 100mb) was, die door de snelheidsverhoging een GOF (tot 1000mb) word, is er wel degelijk een fysieke wijziging nodig in de wijkkast.

Dat is geen knop, maar een patchkabel. Vaak moet ook de glasvezelaansluiting (NT) daarvoor aangepast worden omdat ook verouderd en tot 100mb kan. 

Als beide up to date zijn, hoeft er voor snelheidswijzigingen geen fysieke handelingen plaats te vinden.

 

Wij hebben hier een NT kastje.

 

Welk type NT heb je, foto?

 


Had al wel begrepen van de klantenservice dat ik van EOF naar GOF moest ivm de snelheid.

 


Hadden ze niet gewoon mijn oude abbonement stop kunnen zetten op de dag van de omzetting?

Zit nu het hele weekend zonder😅


Had al wel begrepen van de klantenservice dat ik van EOF naar GOF moest ivm de snelheid.

 

Als ik zo het plaatje zie, zou deze NT geschikt moeten zijn voor GOF, maar aan het lampje “Glas” te zien is de patch met de POP verbroken. Ik denk dat de patch naar de nieuwe poort niet goed gezet is. Er zal sowieso een (nieuwe) monteur gepland moeten worden.


Lekker dan,even je abbonement verhogen en alles loopt in de soep😄

 


@Hanna_ kun jij in deze iets voor mij betekent?

Er is al wel een ticket aangemaakt en het zou binnen 24u geregeld worden.

Maar tot op heden nog niks mogen gehoordv an KPN.

 


Lekker dan,even je abbonement verhogen en alles loopt in de soep😄

 

Ik denk dat de order hier niet goed is verlopen, normaal gesproken is bij EoF naar GoF dat automatisch de monteur voor je ingepland wordt, en dan blijft jouw EoF poort totdat de monteur komt gewoon werken. KPN is de enige internet provider die zijn eigen monteurs heeft voor glasvezel klanten, of nu nieuw aangesloten wordt, of je abonnement wijzigt en je hiervoor een nieuwe patch nodig hebt in de PoP. Diezelfde monteur zowel de patch in POP als de NT bij jou vervangen (indien de NT geen Gigabit exemplaar is)...


Hoi @Poeligan

Ik duik graag voor je in de systemen, maar als er al een ticket is aangemaakt ligt het al bij onze backoffice. Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer, dan ga ik een kijkje nemen. 


Ok bedankt,dan rest ons niks anders dan wachten😭


Heb je toevallig een mobiel nummer van KPN, @Poeligan ? 


Ja dat heb ik,ze hebben 100gb gegeven…

 


Ah, ok.  Ik hoopte je daarmee nog een plezier te doen maar het is al gebeurd dus. Dan zit er weinig anders op dan af te wachten. 


Mag nog wel 100gb bij,gaat hard met 5 mensen op één bundel😜


Als het op dreigt te raken laat het hier even weten. En zou je dan ook je profiel kunnen aanvullen?


Thanks,zal ik doen.

Heb het profiel aangevuld.