Skip to main content

Ik lees even mee, want ik heb ook een monteur die de afspraak niet nakomt (na al verschillende afspraken die vooralsnog niet hebben gezorgd voor een internet-signaal). 
Ik vind het een dooddoener dat KPN niks voor je kan doen, als KPN Netwerken een afspraak niet nakomt. Als consument bestel je een dienst bij KPN, dus KPN moet ervoor zorgen dat een dienst goed wordt opgeleverd. Als KPN de diensten laat opleveren door onderaannemers, en dat gaat niet goed, dan is het de taak van KPN om die onderaannemer hierop aan te spreken en de consument bij te staan bij het oplossen van het probleem. 
 

Admin: afgesplitst van afgerond topic, eigen topic voor bericht aangemaakt, 

Bovendien lijkt KPN te denken dat de tijd die je als consument zit te wachten op de monteur gratis tijd is. Ik heb deze week inmiddels zo’n 8 uur zitten wachten, verdeeld over 3 dagen. En morgen mag ik weer een middag en dan hopen dat er iemand komt met een oplossing. Als er niemand komt en je doet je beklag, is de reactie: “Mevrouw, u bent echt niet de enige die zit te wachten en waar we niet komen hoor.” 
 


@SandraD is er al wel een glasvezelaansluiting binnen?


Goedemorgen Joep, 


Het kastje hangt, maar er is geen signaal. Het zou afgelopen maandag geactiveerd zijn, maar het werkt niet. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar ik vind het heel vervelend dat je dan in een doolhof belandt.

Na 30 min wachten op de KPN klantenservice kreeg ik het nummer van KPN netwerken, die vervolgens aangaf dat ik toch echt bij het eerste nummer (KPN klantenservice) geholpen had moeten worden. Dus weer KPN bellen(en meer dan 30 min in de wacht).

Dan moet je thuisblijven voor de monteur, die al op de mat zegt dat het alleen gratis is als het niet mijn eigen fout is. Wat het niet was. Vervolgens constateert hij dat er echt geen signaal is, dus er moet iemand anders komen kijken. Weer een middag wachten, en dan komen er twee monteurs die aangeven dat er idd geen signaal is. Zij konden er alleen niks aan doen, want er moest gegraven worden. 

Weer een nieuwe afspraak, waar ik na 3 uur wachten word gebeld dat de monteurs het niet redden en dat we een nieuwe afspraak moeten maken. 

Ik begrijp dat eerdere afspraken uit kunnen lopen, maar het is de moeite die ik moet doen (KPN is slecht bereikbaar en iedereen wijst naar elkaar) en het gemak waarmee KPN vindt dat ik maar thuis beschikbaar moet zijn die me bozig maken. De eerste monteur begon met “als het niet aan KPN ligt kost mijn bezoek 75 euro!” Het probleem ligt wel aan KPN-zijde, maar mijn uren wachten zijn blijkbaar niks waard. 

Gr,
Sandra


Hoi @SandraD . Welkom op het forum.

Ik snap de ergernis.  Even de feiten:

KPNNetwerk is het bedrijf dat glasvezel aanlegt.  Als hun werk er op zit, zit er dus een glasvezelkastje in je huis en loopt er een kabel naar een wijkcentrale. Op het kastje branden dan lampjes die aangegeven dat er diensten mogelijk zijn. 

KPN de provider is een bedrijf dat diensten afneemt van KPNNetwerk.  Daar betalen we voor.   Wij zijn ook niet de enige. Andere providers mogen ook over dit netwerk glasvezel aanbieden.  

Wat dat betreft hebben we dezelfde rechten en plichten als de andere providers.  Voorrang krijgen we niet. 

Wanneer komen wij (de provider KPN )  in beeld?   Zodra KPNNetwerk heeft aangegeven dat de lijn klaar is voor diensten.   Als dat is gebeurd en het werkt niet, kan ik actie ondernemen. Alles daarvóór niet. Wij gaan niet over de fysieke aanleg. 

Dat gezegd hebbende wil ik graag met je meekijken.  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Hoi Erwin, 

Dank voor je bericht en uitleg. Ik begrijp je uitleg, gelukkig begrijp je mijn ergernis ook. Als consument ga je een overeenkomst aan met KPN en ga je ervan uit dat er bij een probleem geholpen wordt. 
Dat is uiteindelijk ook gelukt, maar we hebben er wel 4 middagen thuis voor moeten zitten. Het gemak waarmee er een afspraak aan het eind van zo’n middag wachten wordt verplaatst naar een andere datum… daar word ik gewoon boos van. 

Helemaal omdat de KPN monteur bij het eerste bezoek al op de mat aangaf dat zijn bezoek 75 euro zou kosten als het niet aan KPN lag. Ook begrijpelijk, maar al die middagen wachten thuis moeten wij maar voor lief nemen. Het is niet dat ik daar compensatie voor verwacht, maar het zou fijn zijn als je het gevoel hebt dat je geholpen wordt, ipv dat je maar moet afwachten “of er nog iemand komt vandaag”.

Maar goed, we hebben signaal en hopelijk is het voorlopig niet nodig contact op te nemen. :-)

Dank voor je hulp!