Skip to main content

Beste forum leden,

 

Een aantal maanden geleden is er bij ons thuis een glasvezelkabel aangelegd, en een paar dagen terug kreeg ik een mooie KPN doos met alle benodigde apparatuur om het aan te sluiten. Na mezelf lang mentaal voor te bereiden was vanochtend eindelijk het moment om al die apparatuur aan te sluiten. Echter is het me niet gelukt, ik heb een kabel van de meterkast naar het nieuwe modem getrokken en dit nieuwe modem (naar mijn weten) met alle benodigde kabeltjes aangesloten. Toch stond er op mijn telefoon: Verbonden zonder internet. Dit is het moment waarop ik de klantenservice heb gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Zij vertelde mij dat het groene glas-lampje hoorde te branden op de glasvezel aansluiting hoorde te branden. Bij mij brand helaas alleen het power-lampje. Heeft iemand hier een mogelijke verklaring/oplossing voor? Of moet ik gewoon een monteur langs laten komen?

 

Met vriendelijke groet, Otto Ruyten

Hallo en welkom op het KPN Forum @Otto.Ruyten

Als ik kijk naar de abonnementswijziging om over te gaan op glasvezel, dan zie ik een orderdatum van 2 mei 2023 staan in onze systemen. Vanaf dat moment hoort het glaslampje zeker te branden. Ik wil je dus vragen om tot die datum nog te wachten. Tot die tijd kun je gelukkig nog wel gebruik maken van de huidige aansluiting via het kopernetwerk. 


Dank voor je bericht jeroen,

 

Ik ga wachten tot 2 mei en dan zullen we wel weer verder zien.