Skip to main content

Hallo,

Heb sinds vandaag geen internet meer in huis.
Lampje van de glasvezel ethernet brand ook niet. Power en glas brand wel.
Hoe kan ik dit verhelpen???
Heb al de modem + glasvezel modem van het stroom gehaald en gewacht, dit helpt echter niet.

Beste @Dennis0809 

Wat vervelend dat je geen internet meer hebt. Ik heb dit al aangekaart bij de moderators.

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Dan kunnen ze voor jou aan de slag.

Verder heb ik gezien dat je alles al een keer gereset hebt. Heb je eventueel ook op het storingspagina gekeken?


@Dennis0809 welkom op het forum en natuurlijk niet leuk dat het om deze reden is. Ik zou je willen vragen de correcte tips van @Dennis Schreve op te volgen en als er nog geen oorzaak of oplossing  is inderdaad je profiel in te vullen. Dan kunnen we gelijk voor je aan de slag.


Heb mijn profiel aangevuld. 
De storingspagina had ik al gecontroleerd, zijn geen storingen in de buurt.


Hoi @Dennis0809 . Ik zie dat er een paar dagen geleden een ticket is aangemaakt. Als ik het goed begrijp is er naar aanleiding daarvan een nieuwe experiabox toegestuurd.

Klopt dat? Zo ja, dit modem heeft het gedaan? Hoe is het ding aangesloten? Zit er een korte netwerkkabel van het glasvezelkastje naar de WAN poort van de experiabox? Welke lampjes branden er op de experiabox?


Hallo,

Ja dat klopt heb de V10 experiabox. Heeft het ongeveer 1 dag gedaan. 
Er zit inderdaad een kabel van het glasvezelkastje naar de WAN poort van het modem. 
Het lampje van '’power'’ en '’wireless'’ brand groen. Het lampje van '’service'’ is oranje.
 


Het kabeltje wat in de WAN poort van het modem zit klikt echter niet als ik deze erin steek. Lijkt alsof deze een beetje los zit? Deed de stekker tijdens installeren ook al niet. 
Misschien dat deze poort/ingang niet meer goed is?


Het kabeltje wat in de WAN poort van het modem zit klikt echter niet als ik deze erin steek. Lijkt alsof deze een beetje los zit? Deed de stekker tijdens installeren ook al niet. 
Misschien dat deze poort/ingang niet meer goed is?

Als je dat kabeltje eens even vast plakt, werkt het dan wel? (Even voor een test)


Het werkt weer. Glasvezel nogmaals alles eruit gehaald en opnieuw erin. Bedankt!


Het werkt weer. Glasvezel nogmaals alles eruit gehaald en opnieuw erin. Bedankt!

Fijn dat het weer werkt @Dennis0809, je kunt in ieder geval weer internetten.


Maar nu een ander probleem wat al wat dagen speelt. Hiervoor heb ik toen gebeld en werd er er een andere modem opgestuurd. De internetsnelheid (via speedtest.net wat aangeraden werd door een collega) komt niet hoger komt dan 10-15 mbps via wifi.
Met kabel kom ik op de 125mbps wat een mega verschil is. 
Enig idee hoe dit kan? Of hoe dit opgelost kan worden?? Wifi versterkers??


@Dennis0809 werkt jou WiFi met de 2,4 GHz, zou je eens een meting willen doen met een 5 GHz WiFi verbinding? Ik haal zelfs met mijn WiFi 5 GHz: 201 Mbit/s. Ik heb het wel zo ingesteld dat de WiFi wachtwoord van de 2,4 GHz anders is dan van de 5 GHz, zodat me apparatuur op die 5 GHz blijft staan. 


Ja dit is met de 2.4ghz. Kan ik de wifi zo maar omzetten naar 5 ghz? Sorry ben niet zo thuis met computers.


Internetsnelheid van de wifi blijft laag. Nog andere oplossingen hiervoor anders ga ik maandag weer bellen..


Ja dit is met de 2.4ghz. Kan ik de wifi zo maar omzetten naar 5 ghz? Sorry ben niet zo thuis met computers.

@Dennis0809 Heb je iemand in de familie die dit voor jou kunt doen? 


Nee zou ik zo niet durven te zeggen. Is er geen instructiepagina van?


Nee zou ik zo niet durven te zeggen. Is er geen instructiepagina van?

Nee ik zou eens zoeken, hopelijk vind ik wat. Ik kan het wel helemaal gaan uitleggen, maar dan ben ik wel effe bezig.


@Dennis0809 je logt in met: http://192.168.2.254

Heb je nog geen wachtwoord gemaakt, druk dan eerst op login om een wachtwoord aan te maken voor jou V10 modem.

Als je dan bent ingelogd ga je naar WiFi, daarna naar “geavanceerd”, daar zie je dan 2 WiFi staan, 2,4 GHz en onderaan 5,0 GHz. Van die 5,0 GHz maak je een SSID-naam aan, (zie foto) en daarna maak je een wachtwoord aan die anders is dan die van de 2,4 GHz. En druk je daarna op: Toepassen. En daarna kun je uitloggen uit de V10. (Rechtsboven in) Zo heb je je 2,4 GHz en jou 5,0 GHz los van elkaar gehaald.

Ik hoop met deze afbeeldingen dat je eruit komt.


Heb dit uitgevoerd echter geen resultaat. Blijf het vreemd vinden dat ik niet meer binnen krijg als 10-15 m/b. Terwijl ik stukken meer binnen zou moeten kunnen krijgen.?


@Dennis0809 zou je eens willen kijken in de modem bij: Status → Geavanceerd:

Dan moet je kijken bij: Actual rate en Attainable rate.


Het '’kopje'’ DSL staat er niet bij in mijn modem? 


Het '’kopje'’ DSL staat er niet bij in mijn modem? 

Dat is raar, dat moet wel. Heb je me afbeelding gezien als voorbeeld? 😉


Zie onderstaand

 

 


Zie onderstaand

 

 

Dat is gek, heb je toevallig glasvezel? Rare vraag, maar moet alles even uitsluiten. 


Ja heb idd glasvezel.


Ja heb idd glasvezel.

Dan klopt het wel dat jij geen DSL ziet, dan vind ik het erg vreemd dat je maar 8 Mbit/s hebt. Een glasvezel aansluiting is minimaal 100 Mbit/s, en maximaal 1Gbps. En ik zie wel 1000M Full duplex staan.