Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb een KPN Hussel abonnement met 2 KPN Wifi apparaten in een straal van 1,5 meter. Er zijn 4 laptops (2 zakelijk en 2 prive) aan gesloten op het wifi-netwerk. Bij 2 laptops (1 zakelijk, 1 prive) krijg ik direct de melding ‘Geen internet, beveiligd'. Via de mobiele hotspot werkt wifi wel. Ook heb ik een Macbook Air op de KPN wifi aangesloten voor een nieuwe installatie. Daarbij kreeg ik een -2003F foutmelding. Volgens Apple komt dat door een storing in het netwerk. 

Thuis heb ik Ziggo met een TP-Link mesh systeem. Daar werken alle apparaten echt prima. De Macbook was binnen enkele minuten volledig geinstalleerd en de overige 2 laptops die op KPN wifi geen verbinding kunnen maken, werken op Ziggo/TP-Link prima.

Nu weet ik dus niet of dit aan de laptop ligt of aan KPN Wifi. Ik heb alle stappen doorlopen die ik op Google en kon vinden. Helaas geen oplossing. Wie kan mij hiermee helpen?

Groeten,

Reza

@RFJ Welk modem heeft u ?


@HansaanZet Bedankt voor uw reactie. Ik heb een KPN Box 12. Ik gebruik deze modem alleen voor internet. Ik heb geen andere diensten (telefonie, TV) op deze modem. Alle lampjes branden continu groen. 


@RFJ Sinds de laatste update van de Box12 naar versie SGEJ10000528 zijn er wat problemen met laptops en hun verbinding. Dit zijn random merken en random versies. Meestal na een of meerdere resets van het modem zou het euvel verholpen moeten zijn. U kunt daarvoor het beste uw Box 12 een (of meerdere) reset(s) naar fabrieksinstellingen geven als volgt;


@HansaanZet En dan via MyModem opnieuw alles instellen neem ik aan? 


Dan heb ik nog een andere vraag: omdat ik op meerdere laptops werk, heb ik een TP-Link netwerk switch gekocht. Vanuit de modem gaan er in ieder geval 2 LAN kabels naar mijn kantoor. Ik wil op één van de LAN kabels de switch aansluiten. Is het dan verstandig om de SuperWifi apparaten aan de switch te koppelen? 


Hi @HansaanZet Ik heb de reset uitgevoerd zoals je hebt beschreven. Helaas heb ik met de 2 laptops nog steeds geen draadloos verbinding. Ik vraag me af of de modem echt is gerest, want de wifi wachtwoorden stonden er nog in. Ik zal kijken of ik vanuit MyModem een factory reset kan doen.


Geen idee of dit je ook kan helpen. Ik heb vannacht de laatste software ontvangen op mijn kpn box 12.

Ik had ook problemen met wifi. Via de webpagina van de modem heb ik vervolgens wifi naar default gezet(apply). En toen mij ssid en wacht woord weer terug gezet. En in mijn geval op mijn telefoon het wifi netwerk verwijdert/vergeten en daarna weer aangekozen en ingelogd. Dit loste mijn wifi problemen op. Maar mijn problemen waren niet gelijk aan die van jouw. Maar je zou het altijd kunnen proberen.


Hoi @RFJ en welkom op het forum! Werkt de wifi op alle laptops inmiddels weer naar behoren?Â