Skip to main content

Sinds vanochtend geen internet en TV meer. Ik heb twee oude paarden, die we middels internetcamera's in de gaten houden en dat gaat nu niet meer.

youfone is opgekocht door kpn en maakt gebruik van kpn. Dus na jaren bij KPN een aanbod van youfone geaccepteerd scheelde 200per jaar.

Maandag youfone aangesloten en tot vandaag werkend.

nu doet niets het meer en KPN geeft youfone de schuld en youfone KPN. Meerdere keren telefonisch contact en bizar maar waar elke x weer andere informatie.

Wie spreekt nu de waarheid en hoe kom ik weer aan internet. echt als iemand wil overstappen van youfone naar KPN niet doen!! 

Hallo @Marloes van der Spek als klant van YouFone zul je toch echt bij hun helpdesk moeten zijn.

YouFone neemt capaciteit van van de KPN Groothandel.

Dit forum is van KPN de provider en kan helaas dus niets met jouw vraag.

Succes.

 


Tot 27juli ben ik nog klant van KPN volgens de vierde medewerker die ik sprak van KPN. Betaal tot 27 juli en dan over naar youfone.

en volgens youfone vanaf 10juli bij youfone, alleen volgens weer een andere Medewerker van youfone is er na de boxen (alles zelfde als KPN) etc omzetten nog geen actief contact geweest met glasvezel van hier n youfone. 

 

Dus zelfs dat is onduidelijk.. ben er zo klaar mee. 


Hallo @Marloes van der Spek als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt krijg je van YouFone te horen wanneer je verbinding actief wordt. Op de bewuste dag krijg je dan een mail of SMS van YouFone dat je verbinding actief is en kun je hun spullen gaan aansluiten en gebruiken en de KPN-spullen weer terug sturen als je daartoe een verzoek van KPN hebt gekregen.

Succes.

 


Hier is gebeurt wat helaas vaker gebeurt: Youfone heeft te vroeg aan KPN Netwerk (dat is een ander bedrijf dan de provider) het verzoek gedaan '’de aansluiting klaar te maken”. Daarbij is in de centrale je aansluiting al omgezet naar de centrales van Youfone.

Deze conclusie durf ik tenminste te stellen aan de hand van de reactie van @Ik_Combineer in dit topic:

NOTA BENE

KPN de provider is net zo goed 'van’ KPN (het bedrijf) als Youfone.


Bedankt voor deze reactie.. Heel herkenbaar alle verschillende verhalen, en elkaar zwart maken. 

Nu komt er zaterdag een monteur van KPN namens kpn. En maandag een monteur van KPN namens youfone.

Hoop dat er in tussentijd niets met mijn paarden gaat gebeuren. En dat er een oplossing komt.


Ik wil graag wat toevoegen, zag dat je mijn reactie op een ander topic ook had gevonden.

Youfone en KPN hebben afgesproken dat Youfone verkocht gaat worden aan KPN, dit is ook publiekelijk naar buiten gekomen en de deal is in principe rondt. Dat is niet hetzelfde als wanneer ik bij de pomp een flesje cola koop. Er zit veel papierwerk aan vast en de mededingingsautoriteit moet er ook nog goedkeuring voor geven. Op dit moment is Youfone dus nog steeds van Valentijn Rensing, Marcel Penning, en investeerder Theo de Rooij. 
 

Verder zal Youfone zelfstandig blijven opereren. De KPN klantenservice zal je niet kunnen helpen en heeft dalijk geen inzicht in de abonnementen van Youfone.
Voor monteurs is het nog niet duidelijk, ik kan me voorstellen dat straks na de verkoop wij ook naar Youfone klanten voor in-home storingen kunnen gaan. Dit was in ieder geval bij Telfort en xs4all het geval. Wel zijn waren er andere tarieven voor deze klanten voor dezelfde werkzaamheden. Maar dat is puur gissen. 


 

NOTA BENE

KPN de provider is net zo goed 'van’ KPN (het bedrijf) als Youfone.

Wat bedoel je met dit stuk @PeterG ? Ik lees het enigszins als dat KPN dit had moeten controleren alvorens de monteur de opdracht voor een infra wijziging had moeten krijgen. Misschien lees ik dat verkeerd.

 

KPN heeft een zeer dik intern handboek over eerlijk concurreren. Er is een verkorte versie op onze site te vinden. 
Een van de onderwerpen gaat over onze economische machtspositie en hoe we hier mee om gaan. In dit geval betekend dat dat er onderling tussen alle providers afspraken zijn gemaakt over het overnemen van klanten en dat we er vanuit moeten gaan dat een opdracht tot infra wijziging legitiem is. Als wij zouden controleren of het een ex-kpn klant is hebben wij een oneerlijk voordeel omdat we zowel het netwerk als de provider zijn. KPN N.V. doet alles wat het kan om eerlijk te handelen en dat betekend in dit geval dus ook om gewoon de infra opdracht van Youfone uit te voeren. Ondanks dat niet in het voordeel is van de klant, kpn of Youfone is.


 Misschien lees ik dat verkeerd.

Lees je verkeerd, Ik_Combineer. Probeer alleen de posities van KPN de provider en Youfone binnen het overkoepelende bedrijf KPN te helder te plaatsen. 

Van controle is geen sprake behalve dat het steeds erg slordig is van de krijgende providers t.o.v. de latende (welke de 2 dan ook zijn; het zijn er wel 30 op het netwerk van kpn begrijp ik)


Ik wil graag wat toevoegen, zag dat je mijn reactie op een ander topic ook had gevonden.

Youfone en KPN hebben afgesproken dat Youfone verkocht gaat worden aan KPN, dit is ook publiekelijk naar buiten gekomen en de deal is in principe rondt. Dat is niet hetzelfde als wanneer ik bij de pomp een flesje cola koop. Er zit veel papierwerk aan vast en de mededingingsautoriteit moet er ook nog goedkeuring voor geven. Op dit moment is Youfone dus nog steeds van Valentijn Rensing, Marcel Penning, en investeerder Theo de Rooij. 
 

Verder zal Youfone zelfstandig blijven opereren. De KPN klantenservice zal je niet kunnen helpen en heeft dalijk geen inzicht in de abonnementen van Youfone.
Voor monteurs is het nog niet duidelijk, ik kan me voorstellen dat straks na de verkoop wij ook naar Youfone klanten voor in-home storingen kunnen gaan. Dit was in ieder geval bij Telfort en xs4all het geval. Wel zijn waren er andere tarieven voor deze klanten voor dezelfde werkzaamheden. Maar dat is puur gissen. 

 

Wat ik ermee bedoelde.. Nadat ik 't nieuws over overname hoorde dacht ik.. zal eens bij youfone kijken. Dat bleek veel goedkoper. Mijn gedachte was als ze hetzelfde netwerk gebruiken, dezelfde eigenaar.. Dan kan het vast geen kwaad om over te stappen en zal de kwaliteit nog steeds prima zijn. 

met mijn mobiel zat ik bij telfort en na overname bij KPN..geen problemen of verschil toen ondervonden.

Alleen nu spijt dat ik wel ben overgestapt, want blijkbaar gaat het overstappen tussen KPN en youfone ook dramatisch. En opzeggen van youfone en weer  direct KPN was ook niet mogelijk volgens de KPN medewerker.


Welk modem heeft u nu in gebruik? Het modem van KPN of het modem van Youfone?


Mijn gedachte was als ze hetzelfde netwerk gebruiken, dezelfde eigenaar.. Dan kan het vast geen kwaad om over te stappen en zal de kwaliteit nog steeds prima zijn.

Hoi @Marloes van der Spek . Ze gebruiken alleen dezelfde kabels: koper / glasvezel. Ze gebruiken eigen POP's, internet dus, voor zover ik weet.

Youfone blijft een zelfstandige provider. Het heeft bij Telfort en XS4ALL ook 10 tallen jaren geduurd voordat die “KPN (de provide)” werden.

Je krijgt voor tv een heel andere tv ontvanger. Youfone gebruikt een eigen systeem met Android-TV. Dat is niet het KPN systeem.

Ze hebben alleen tv apps voor smartphone en tablet. Ik kan niet eens vinden of ze een website voor tv via laptop hebben.

Zender aanbod ook kleiner. En diverse zenders niet in HD.

Een lagere prijs komt ook uit de breedte zeg maar.

Meer FAQ

https://www.youfone.nl/klantenservice/tv-internet-en-bellen/tv-internet-en-bellen-algemeen/tv/heb-ik-een-tv-ontvanger-nodig

 

 


Tot 27juli ben ik nog klant van KPN volgens de vierde medewerker die ik sprak van KPN. Betaal tot 27 juli ...

KPN gaat altijd gewoon door met factureren en stopt daar pas pas mee als de overstap daadwerkelijk plaats gevonden heeft. Bijna elke klant die overstapt betaald een maand abonnementsgeld teveel. De kans is aanwezig dat u ook nog een factuur krijgt voor augustus. Die word later met de slotfactuur weer verrekend. Dan krijgt u het teveel betaalde bedrag terug.


Welk modem heeft u nu in gebruik? Het modem van KPN of het modem van Youfone?

 

Momenteel hebben we alles van KPN weer aangesloten.

 

Laatste youfone medewerker gaf aan dat we nog niet actief zijn geweest bij youfone (Terwijl we via youfone TV hebben gekeken twee dagen en konden kiezen uit KPN wifi of youfone wifi)

 

En de laatste KPN medewerker zei dat we alles van KPN weer moesten aanzetten. Want we hadden tot 27juli immers KPN en dan moest het nog werken. Alleen helaas. 

 

Maar goed glasvezel ding en de routers zijn identiek aan elkaar van KPN en youfone. 


Maar goed glasvezel ding en de routers zijn identiek aan elkaar van KPN en youfone. 

De Experiabox ziet er aan de buitenkant misschien hetzelfde uit, maar er staat mogelijk wel andere firmware op. Ik vermoed dat u het modem van Youfone moet gebruiken...


Maar goed glasvezel ding en de routers zijn identiek aan elkaar van KPN en youfone. 

De Experiabox ziet er aan de buitenkant misschien hetzelfde uit, maar er staat mogelijk wel andere firmware op. Ik vermoed dat u het modem van Youfone moet gebruiken...

Toch gebruikt youfone ook VLAN 6. Netwerk specificaties zijn wel anders. KPN PPPoA en youfone PPPoE bijvoorbeeld.


Maar goed glasvezel ding en de routers zijn identiek aan elkaar van KPN en youfone. 

De Experiabox ziet er aan de buitenkant misschien hetzelfde uit, maar er staat mogelijk wel andere firmware op. Ik vermoed dat u het modem van Youfone moet gebruiken...

Dat is wel zeker. Youfone internet zit op VLAN 34. Het vlan wat KPN Netwerk gebruikt voor veel subcontractors.

 

vraag mij gewoon heel erg af.. waar het is misgegaan..waar glasvezel binnenkomt dat witte kastje brand lampje glasvezel niet meer.

 

Volgens KPN heeft youfone overgang niet op orde en moeten zij dingen doen aan netwerk?

 

En volgens youfone moet KPN eerst nog een patch? Doen om lijn open te gooien. 

 


@Marloes van der Spek .

Na zoekwerk is het juist wel VLAN 6 voor youfone. Net als KPN. Maar verdere instellingen verschillen.


Hallo,

Afgelopen maandag 10 juli ’23 konden we volgens de mail van Youfone het zwarte kastje en de router aansluiten. Dat heb ik gedaan en alles heeft prima gewerkt tot woensdag 12uur. Ik heb daarna direct de klantenservice van Youfone gebeld en die gaven aan dat er een monteur langs moet komen en dat dit 7 dagen zou duren. Ik heb aangegeven dat die monteur bij ons niets kan veranderen omdat het wel heeft gewerkt en het goed is aangesloten. Daarna heb ik de klantenservice van KPN gebeld en aangegeven dat Youfone niet werkt en dat we tot 26 juli ook nog klant zijn en betalen voor KPN en dus verwachten dat 1 van de 2 lijnen gewoon moet werken.

 

Ik heb woensdagmiddag c.a. 3-4 keer met Youfone en 3-4 keer met KPN gebeld en elke keer krijg ik een ander verhaal te horen, 1) paar uur wachten, 2) KPN heeft de lijn dichtgezet, 3) Youfone heeft de lijn dichtgezet 4) een patch moet worden omgezet en dit kan pas maandag, 5) KPN stuurt zaterdag een monteur, 6) Youfone stuurt woensdag een monteur, en later is het weer op maandag (nog steeds niet duidelijk via de mail aangegeven. 7)Youfone geeft aan dat de Guidion monteur ingepland staat terwijl ik bevestiging heb op de mail dat ik die heb afgemeld omdat ik zelf alles aangesloten heb.

De ene medewerker lijkt welwillend en de ander probeert je af te wimpelen, zowel Youfone als KPN geven elkaar de schuld. Om een lang verhaal kort te maken, ik vind het belachelijk dat het op deze manier moet gaan. Wij hebben camera’s om de paarden in de gaten te houden en die kunnen we dus nu niet bekijken. Anno 2023 moet overstappen (op hetzelfde netwerk) toch niet zo’n groot probleem te zijn?

 

Door bovenstaand schrijven bevestigd mijn beeld dat de klant totaal niet belangrijk is en dat iedereen maar wat roept. Het lijkt erop dat niemand daar weet waar ze mee bezig zijn. Dit alles kost ons heel veel irritaties en frustraties. Mijn telefoonbundel gaat hierdoor veel sneller leeg omdat er geen WiFi is, TV kijken gaat niet en ik moet een (dag)deel  vrij regelen voor een monteur. Ik ben in staat om alles op te zeggen en een Ziggo een kans te geven. Dit is hele slechte reclame voor jullie organisaties. Dat er iets fout gaat dat is helemaal niet erg, maar dat van het kastje naar de muur sturen en geen oplossingen aandragen vind ik schandalig.

Ik sta open voor een reactie van jullie en hoe dit gecompenseerd kan worden.

 

Met vriendelijke groet,

Roy 

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic hierover

 


In het vorige topic gaf je aan dat aankomende zaterdag een monteur komt om het op te lossen. Vanwaar dat je nu een nieuw topic aanmaakt met dezelfde informatie? Je komt er niet eerder door aan de beurt. Een moderator reageert doorgaans binnen 2 a 3 dagen.


Hallo,

Afgelopen maandag 10 juli ’23 konden we volgens de mail van Youfone het zwarte kastje en de router aansluiten. Dat heb ik gedaan en alles heeft prima gewerkt tot woensdag 12uur. Ik heb daarna direct de klantenservice van Youfone gebeld en die gaven aan dat er een monteur langs moet komen en dat dit 7 dagen zou duren. Ik heb aangegeven dat die monteur bij ons niets kan veranderen omdat het wel heeft gewerkt en het goed is aangesloten. Daarna heb ik de klantenservice van KPN gebeld…

Als u bij Youfone 1maal een werkende verbinding heeft (gehad), dan bent u klant van Youfone en niet meer van KPN. Dan hoort u KPN ook niet meer te bellen. Youfone moet het probleem oplossen. 


Begrijpelijk.. maar KPN medewerker zegt u bent tot 27juli klant en youfone medewerker zegt er is nog geen actieve verbinding geweest.

Want je kan blijkbaar volgens de medewerker youfone TV kijken en wifi gebruiken over de oude KPN lijn. 

 

 


@Marloes van der Spek Welkom op het forum. 

Wat een ontzettend vervelende situatie waar je in zit. Ik ken de situatie nog niet helemaal maar zoals het nu klinkt is Youfone te vroeg begonnen met leveren. 

Hiermee "kapen" zij dan ons signaal. Ons signaal is dan in principe niet meer te herstellen. Youfone moet dan zorgen dat ze sneller kunnen gaan leveren. 

Ik controleer graag of dit hier inderdaad ook het geval is. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken. 


Bedankt voor de reactie..zaterdag hele middag op de monteur van KPN gewacht. Die is helaas niet geweest. Na wederom bellen, heeft een behulpzame medewerker mijn contract bij KPN ipv eind van de maand per maandag definitief stopgezet. 

Hopelijk komt de KPN netbeheer monteur namens youfone maandag wel en is alles dan eindelijk een keer opgelost.