Skip to main content

Sinds woensdag 30 juni en na een update van modem experia box v10 hebben we geen internet en TV en telefoon meer terwijl alle lampjes op glasvezelkast, modem en wifiverwsterker normaal branden. 2x KPN gebeld, ze zeggen dat het een kruising kan zijn omdat ze ook mijn modem niet kunnen zien. er wordt mij beloofd dat er binnen 24uur gebeld wordt voor een afspraak met een monteur maar dat is ook niet gebeurd. Met twee thuis-werkenden en 2 kinderen, echt niet handig. ook niet handig om een idee te hebben wanneer dit opgelost gaat worden. weet iemand een snelle oplossing? (behalve overstappen naar ziggo in de lange termijn)

@MatM Die belofte om terug gebeld te worden wordt blijkbaar standaard niet nagekomen bij KPN.:disappointed: Snelste is zelf bellen en vragen naar een medewerker tijdens het introductiebandje : ik wil een medewerker spreken!".

Heeft u al een reset naar fabrieksinstellingen gedaan ? 

Keer de KPN Experia Box V10 modem om. Aan de onderzijde zit een gaatje bij het woord 'Reset'. Steek hier totdat het Power lampje rood gaat branden, een paperclip, pen of ander puntig voorwerp in. De Experia Box start nu opnieuw op en de fabrieksinstellingen worden terug gezet, onderbreek deze procedure niet


Bedankt voor jou reactie  @HansaanZet,

uiteraard heb ik alle restart en resets gedaan conform de informatie op de KPN website. Alle lampjes branden ook daarna groen. Wat ook gek is is dat ik kan op PC iets in google zoeken (wel heel traag) en zie ik dan de resultaten maar naar andere websites gaat het niet. OP mobiel verbonden aan wifi is teksten met whatsapp mogelijk maar voice of andere applicaties niet. Ik heb 2x met medewerkers gesproken maar ze zeggen dat ze mijn modem niet kunnen zien. 


inmiddels een kpn box 12 thuis gekregen. weer geen internet (dus ook geen tv en telefoon) terwijl alle lampjes branden behalve phone. na contact met kpn opnieuw beloofte dat ik binnen 48! uur  gebeld wordt om een afspraak te kunnen maken met een monteur. inmiddels in forum heb ik gezien dat het contract van oude Telfort klanten moeten door back office omgezet worden naar nieuwecontracten. @kpn help me aub!


Dag 4 zonder internet. Gisteren een kpn box 12 ontvangen. Nog geen internet en tv en telefoon (alle lampjes  op phone na branden). Na bellen met klantenservice weten ze niet wat het probleem is en hoor ik dat ik moet (nog) wachten op afspraak met monteur. Wel in forum wordt gesuggereerd dat het probleem komt door niet overzetten van contracten van telfort na kpn.@kpn @kpnklantenservice: wanneer word ik uiteindelijk gebeld voor een afspraak en wanneer komt er een monteur langs?


Wat super vervelend dat je nu geen werkende diensten hebt, @MatM en helaas kan ik op dit moment ook niets concreets roepen over per wanneer het opgelost is: blijkbaar is er iets niet goed gegaan tijdens / na de update van het modem en jammer genoeg is een nieuw modem ook geen oplossing geweest. Het wordt mij niet helemaal duidelijk uit je situatie, maar heb je na ontvangst van het nieuwe modem, alles ook weer eens gereset? Eerst het Glasvezelaansluitpunt, minimaal 2 minuten stroomloos en als alle lampjes weer branden, het nieuwe modem een handmatige reset? ( @HansaanZet beschreef al hoe je dat kunt doen). Tip is ook om alle bekabeling te controleren en alles te ontkoppelen en opnieuw aan te sluiten: dan hebben we dat ook afgevinkt.

Er is afgelopen vrijdag een ticket aangemaakt voor onze technische dienst en de doorlooptijd van deze afdeling is 3 werkdagen. Binnen deze termijn wordt je melding opgepakt en wordt er contact met jou opgenomen. Hopelijk kan het op afstand opgelost worden, zo niet dan komt er een monteur langs. Op dit moment is het, hoe niet leuk ik het vind om te zeggen, echt even afwachten totdat de melding van mijn collega in behandeling wordt genomen door onze technische dienst!

*Admin: toevoeging antwoord = Ik was op maandag gebeld met verzoek om modem weer te resetten (wat ik had in het weekend ook gedaan) en deze keer ging internet na 5 dagen weer werken (het moet dan iets administratief zijn geweest) ! Dus ik heb sinds maandag internet (05-07-2021).


Hi @MatM! Ik zie dat aan onze kant alles weer up and running is: kun je dat bevestigen? 


 @Shyrin_ Ik was op maandag gebeld met verzoek om modem weer te resetten (wat ik had in het weekend ook gedaan) en deze keer ging internet na 5 dagen weer werken (het moet dan iets administratief zijn geweest) ! Dus ik heb sinds maandag internet maar niemand heeft een uitleg gegeven wat eindelijk het probleem was en waarom we dan 5 dagen zonder internet (lees ook werk) moesten zitten. 

Ik heb gebeld met klacht en was daarna verwezen naar vergoedingpagina van kpn. Zelfs daar was niet mogelijk om de goede gegevens van de storing aan te geven. Ik had vanaf 30-6 t/m 5 juli geen internet maar op de website kan ik alleen 30-6 tot 2 juli aangeven wat niet klopt. En bovendien krijg ik dan 5 euro vergoeding! Riant he!

Trouwens we betaalden bij Telfort 37 euro en nu betalen we 48 euro zonder enige uitleg over prijsverhoging maar gezien de afhandeling van dit probleem durf ik zelfs eens niet te bellen voor uitleg over de prijsverhoging.

wat mij betreft: genoeg reden om over te stappen naar een klantvriendelijke provider, wat we nu aan het evalueren zijn.

 


Bedankt voor jouw terugkoppeling! Niemand zit op een storing te wachten: excuses hiervoor! We doen altijd onze uiterste best om een storing zo snel mogelijk te verhelpen. Het vervelende in jouw situatie was, dat er ook een weekend tussen zat. 

Dus ik heb sinds maandag internet maar niemand heeft een uitleg gegeven wat eindelijk het probleem was en waarom we dan 5 dagen zonder internet (lees ook werk) moesten zitten. 

Heeft de collega die je teruggebeld heeft, hier geen uitleg over gegeven? Hoe of wat en waarom het nu wel weer werkt, kan ik niet zo 1,2,3 herleiden. Voor zover ik het kan zien, is de technische migratie van Telfort naar KPN niet goed gegaan. Gelukkig en fijn dat het internet nu weer werkt.

Ik heb gebeld met klacht en was daarna verwezen naar vergoedingpagina van kpn. Zelfs daar was niet mogelijk om de goede gegevens van de storing aan te geven. Ik had vanaf 30-6 t/m 5 juli geen internet maar op de website kan ik alleen 30-6 tot 2 juli aangeven wat niet klopt. En bovendien krijg ik dan 5 euro vergoeding! Riant he!

 

Een verwijzing naar deze pagina is in jouw situatie niet juist geweest: je hebt te maken gehad met een specifieke storing en daar is deze website/ vergoeding niet voor bedoeld. De storing van 30-06-2021 t/m 05-07-2021 kan ik inderdaad herleiden en heb daarom een creditbedrag ingevoerd voor deze periode. Of het riant is, laat ik in het midden. De vergoeding is vastgesteld op 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag en dat bedrag zal verrekend worden met de eerstvolgende factuur.

Trouwens we betaalden bij Telfort 37 euro en nu betalen we 48 euro zonder enige uitleg over prijsverhoging maar gezien de afhandeling van dit probleem durf ik zelfs eens niet te bellen voor uitleg over de prijsverhoging.

wat mij betreft: genoeg reden om over te stappen naar een klantvriendelijke provider, wat we nu aan het evalueren zijn.

Mag ik dan daar direct een uitleg over geven?
Bij Telfort betaalde jij om precies te zijn €37,50 per maand: van 23-01-2020 t/m 22-01-2021 heb je 12 maanden korting gekregen op de abonnementskosten (op de maandelijkse factuur stond een regel: 12 maanden korting op Internet en Interactieve TV): de korting is per januari komen te vervallen en daarom betaal je nu het tarief zonder een korting. Houdt er rekening mee dat per 01-07-2021 een prijswijziging is doorgevoerd:
 

Ik gok dat mijn uitleg geen positieve bijdrage zal hebben aan jullie evaluatie, maar ik wil het wel graag duidelijk hebben! Mochten er nog vragen zijn, dan lees ik ze graag.


Ik ben bang dat ik hetzelfde probleem heb... dus KPN help me aub of start met klant aub binnen paar minuten te woord staan... na half uur bellen nog geen respons 😞

En via nummer met bandje kwam het ook niet tot een oplossing. Heel aannemelijk als er voor mij als oud Telfort klant  de administratie nog dient te worden aangepast. Dus graag hulp. Inmiddels bijna 4 g op door het zoeken van online adviezen en dochter die ook online moet voor haar lessen.


Bij mij exact hetzelfde. Woensdag op donderdagnacht is een ‘verbetering van de modem’ doorgevoerd en zitten sindsdien zonder internet. Modem (v10A) spanningsloos maken en harde restets bieden geen enkele uitkomst, de helpdesk 3x aan de lijn gehad en alles door laten meten, maar niets helpt. Vreemd genoeg werkt het tv signaal wel. Ook ik heb een oud telfort abonnement, maar dat zou volgens de helpdesk niet het probleem zijn. Enige mogelijk die KPN nu kan bedenken, is een monteur langsturen. Die kan op z’n vroegst zaterdagochtend! Kortom: straks 2,5 dag (waarvan 2 volle thuiswerkdagen) zonder internet, 2 tieners die hun databundel erdoorheen jagen en KPN die geen idee heeft hoe dit opgelost kan worden, noch met een financiële compensatie komt voor het niet leveren van een dienst. En dat alles na een ‘verbetering van de modem’. 


Vanochtend vroeg heb ik een KPN medewerker aan de lijn gehad en gelukkig kon vanmiddag een monteur langs komen en die heeft o.a. modem netjes vervangen. Ik ben er super blij mee (dat het nu weer in de lucht is).  We hebben wel extra kosten gemaakt, maar hopelijk krijgen we hiervoor een vergoeding.


Vanochtend een KPN-monteur ontvangen. Uiterst vriendelijk en behulpzaam. Hij concludeerde direct dat de software-update van de V10A mogelijk niet is berekend voor oud telfort klanten e/o combinaties met een Experia WiFi versterker. De oplossing: vervanging van de modem voor een V10 én een extra Experia WiFi versterker voor voldoende signaalsterkte  op de verdieping waar de modem staat. Alles geheel kosteloos, duidelijk uitgelegd en uitgebreid samen getest. Ondanks de frustratie van de afgelopen twee dagen zonder internet ben ik heel tevreden hoe deze monteur het probleem heeft opgelost.Â